Wszystko o reklamie w kontakcie. Jak skonfigurować prawidłowe kierowanie VKontakte. Jak targetowanie zwiększa skuteczność reklam VKontakte

Jeśli należysz do osób, które uważają, że reklamy VKontakte nie działają, że zmarnujesz dużo pieniędzy i nic nie zyskasz, ten artykuł jest dla Ciebie.
W tym artykule dowiesz się: jak stworzyć reklamę VKontakte, jakie ustawienia i funkcje są dostępne.

Publiczność VKontakte to 90 milionów ludzi, z czego ponad 68 milionów to aktywni użytkownicy. Z tego możemy zrozumieć, że to społeczne. sieć stanowi doskonałą okazję do znalezienia odbiorców, których potrzebujesz.

Rodzaje reklam na VKontakte


Ukierunkowane reklamy na VKontakte


Tworzenie reklamy na VKontakte


Następnie kliknij przycisk „Utwórz reklamę”. I tu zaczyna się cała zabawa :)



Tworzenie reklamy rozpoczyna się od wyboru odpowiedniego dla Ciebie formatu.
Przyjrzyjmy się, czym są i jakim celom służą.

  • Blok tekstowo-graficzny (TGB)


Znajduje się po lewej stronie pod menu głównym w formie krótkich bloków ze zdjęciami i tekstem.

Zalety TGB (cele):

  • dużo przejść
  • niski SRS
  • miejsce docelowe — tylko komputer stacjonarny
TGB obejmuje reklamę społeczności, zewnętrznych witryn i aplikacji oraz gier VK.

Wymagania techniczne dotyczące formatów reklamy:



TT dla tych formatów są w przybliżeniu takie same: tytuł reklamy może zawierać od 3 do 33 znaków, łącznie ze znakami interpunkcyjnymi i spacjami. Opis - od 3 do 70 znaków. Waga obrazu do 5 MB, formaty: JPG, PNG, BMP, TIF lub GIF (bez animacji). Tekst na obrazku nie powinien zajmować więcej niż 50% powierzchni Całkowita powierzchnia zdjęcia.

2. Formaty na różnych urządzeniach

Formaty dla różnych urządzeń to formaty wyświetlane w aktualnościach na wszystkich platformach: komputerach stacjonarnych i wersje mobilne stronie internetowej, a także we wszystkich oficjalnych aplikacje mobilne W kontakcie z.

  • Post reklamowy


Ogłoszenia są publikowane w aktualnościach lub na ścianach społeczności.
Post reklamowy można nazwać formatem natywnym, który pasuje do aktualności użytkownika i nie powoduje odrzucenia.
Użytkownicy widzą je wraz ze zwykłymi treściami, które subskrybują, oraz postami od znajomych.

Przyjrzyjmy się każdemu z nich osobno.


Do każdej karty możesz dodać imię, krótki opis, obraz, przycisk, link i dwie ceny, na przykład, aby pokazać zniżkę.

Format ten nadaje się do sprzedaży towarów lub usług, np. w sklepach internetowych.

Zalety formatu karuzelowego:

  • Wielozadaniowość
    - Przyciąganie użytkowników do witryny w celu dokonania zakupu lub innego ukierunkowanego działania;
    - Zwiększanie świadomości marki;
    - Pozyskiwanie nowych subskrybentów do społeczności.
  • Między urządzeniami
  • Wygodny
    Płatność za format jest dostępna zarówno za przejścia, jak i wyświetlenia.
- jeden lub więcej obrazów, animacji GIF lub wideo.


Za pomocą postu uniwersalnego możesz promować posty, które pozwalają dotrzeć do 90% użytkowników RuNet jak w pełna wersja stronie internetowej i na urządzeniach mobilnych.

Zalety formatu „Universal Record”:

  • Rodzinny
    Treść marki automatycznie dopasowuje się do formatu reklamy.
  • Miejsce
    Dostępne są wszystkie ustawienia kierowania, a także retargeting.
  • Uczciwy
    Możesz podłączyć piksele innych firm, aby śledzić statystyki.
  • Między urządzeniami
    Reklama wyświetlana jest na wszystkich dostępnych urządzeniach Użytkownika.
  • Dokładny
    Częstotliwość wyświetlania reklam na osobę, a nie na urządzenie.
- świetne narzędzie do generowania ruchu. Przycisk zachęca do podjęcia jakiejś akcji, na przykład przejścia do strony internetowej lub społeczności.


Osobliwości:

  • wizualnie zauważalne;
  • zawiera wezwanie do działania;
  • intuicyjny dla użytkowników;
  • prowadzi do konkretnej strony określonej przez reklamodawcę;
  • Możesz wybrać tekst przycisku w zależności od celu reklamy.
to aplikacja służąca do zbierania kontaktów osób, które zostawiły Ci zapytanie.


Aplikacja umożliwia:

  • twórz wygodne formularze aplikacji w interfejsie VKontakte;
  • Automatyczne uzupełnianie danych użytkownika działa w polach ankiety, zwiększając tym samym poziom konwersji wypełnionych danych.

Kwestionariusze można elastycznie dostosowywać, dzięki czemu użytkownicy udostępniają dokładnie te informacje, których potrzebują.

Wymagania techniczne dotyczące formatów nagrań reklamowych:


  • Do karuzeli możesz dodać od 3 do 10 kart zawierających informacje o produktach i usługach.
  • Tekst wpisu nie może zawierać więcej niż 220 znaków, łącznie ze znakami interpunkcyjnymi i spacjami. Tekst nie powinien zawierać linków, hashtagów ani wzmianek.
  • Tytuł karty musi zawierać od 3 do 25 znaków.
  • Rozmiar obrazu w karuzeli musi wynosić co najmniej 400x400 px.
  • Obsługiwane formaty obrazów to JPG, PNG lub GIF (bez animacji).
  • Tekst na obrazku nie powinien zajmować więcej niż 50% całkowitej powierzchni zdjęcia.

  • Tekst wpisu może zawierać maksymalnie 16 384 znaków, łącznie ze znakami interpunkcyjnymi i spacjami.
  • Dozwolone jest użycie w tekście wpisu nie więcej niż 6 emoji.
dla obrazu
  • Do swojego wpisu możesz dodać maksymalnie 10 obrazów w formacie JPG, GIF, TIF lub PNG.
  • Tekst znajdujący się na obrazku w poście reklamowym nie powinien zajmować więcej niż 50% całkowitej powierzchni zdjęcia.
do animacji GIF
  • Animację GIF należy załączyć jako dokument.
  • Waga pliku animacji GIF nie może przekraczać 50 MB. Automatyczne odtwarzanie animacji GIF działa w przypadku plików ważących nie więcej niż 10–12 MB.
  • Każda strona obrazu GIF nie powinna przekraczać 1000 pikseli.
  • Obraz GIF musi zawierać więcej niż 1 klatkę, odstęp między klatkami wynosi od 0,01 do 1 sekundy.
dla wideo
  • Maksymalny dozwolony rozmiar pliku wideo to 2 GB.
  • Obsługiwane formaty wideo: AVI, MP4, 3GP, MPEG, MOV, FLV, F4V, WMV, MKV, WEBM, VOB, RM, RMVB, M4V, MPG, OGV, TS, M2TS, MTS.
  • Maksymalna rozdzielczość nagrywania wideo to 1080p.
  • Obsługiwane są filmy poziome, kwadratowe i pionowe.
  • Możliwe jest osadzanie filmów z innych witryn hostujących wideo (Youtube, Rutube, Vimeo itp.).

  • Tekst wpisu nie może zawierać więcej niż 220 znaków, łącznie ze znakami interpunkcyjnymi i spacjami, nie więcej niż dwa znaki podziału wiersza (niedopuszczalne jest stosowanie w tekście linków, w tym hashtagów).
  • Dozwolone jest użycie w tekście wpisu nie więcej niż 6 emoji.
  • Obraz we fragmencie obok przycisku musi mieć wymiary co najmniej 537 x 240 pikseli.
  • Tekst na obrazku we fragmencie powinien zajmować nie więcej niż 50% całkowitej powierzchni zdjęcia.
  • Obsługiwane formaty obrazów: JPG, PNG lub GIF (bez animacji).
  • Fragment tekstu obok przycisku nie może zawierać więcej niż 80 znaków, łącznie ze znakami interpunkcyjnymi i spacjami.
  • Etykietę przycisku można wybrać z dostępnej listy. Lista dostępnych napisów zależy od strony docelowej reklamy.

Ustawienia i kierowanie

Po wybraniu potrzebnego formularza przejdź do ustawień targetowania.
Od razu zaznaczę, że grupa docelowa i zalecana cena będą się zmieniać w zależności od Twoich ustawień.

WIĘC



W razie potrzeby wybierz temat reklamy i oznaczenie wieku.
Więcej o zasadach zamieszczania ogłoszeń znajdziesz w serwisie. 2. Geografia

Możesz wybrać kraj, miasta, regiony, a także wykluczyć te, których nie potrzebujesz.

Dodatkowo dostępna jest wygodna funkcja umieszczania punktów na mapie. Korzystając z ustawienia „Typ miejsca”, możesz wybrać, którym użytkownikom będą wyświetlane reklamy – tym, którzy regularnie odwiedzają, mieszkają, studiują, pracują lub przebywają obecnie w określonej lokalizacji.

Świetne dla firm, których docelowa grupa odbiorców powinna znajdować się w pobliżu biura.



3. Demografia

Płeć, wiek, stan cywilny - zrozumiałe.

Ale funkcja „Urodziny” doskonale nadaje się do promocji w stylu „Wszystkiego najlepszego! Tylko dla Ciebie...".

Informacje o urodzinach są aktualizowane codziennie, więc wystarczy skonfigurować reklamę tylko raz, a kampania reklamowa pozostanie aktualna. Jest to szczególnie wygodne, gdy tak jest stały rabat dla urodzinowych osób.


4. Zainteresowania

    Zainteresowania to bardzo ważna część ustawień.

    Tutaj wybierasz grupę użytkowników zainteresowanych danym tematem. VKontakte klasyfikuje użytkowników na segmenty odbiorców na podstawie ich aktywności w mediach społecznościowych. sieci i na stronach zewnętrznych.

5. Edukacja i praca

Ta sekcja nie działa całkowicie poprawnie, ponieważ wielu użytkowników nie wskazuje w swoim profilu miejsca nauki lub pracy.



Lepiej kierować reklamy do użytkowników według wykształcenia tylko wtedy, gdy interesują Cię absolwenci konkretnych kierunków instytucje edukacyjne lub niedawno ukończył instytucję edukacyjną.

W przypadku reklamy sprzętu, np. dentystów, najlepiej sprawdza się kierowanie według stanowiska. Ludzi będzie oczywiście mało, informacje może nie zawsze będą aktualne, ale czasem to jednak coś.

6. Dodatkowe parametry, czyli retargeting

Retargeting jest prosty i skuteczna metoda zwiększyć liczbę klientów i powtarzać zamówienia.
Możesz wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy już wykazali zainteresowanie Twoją marką – odwiedzili Twoją witrynę, dodali coś do koszyka, dokonali zakupu lub po prostu zobaczyli Twoją reklamę.

Możesz także wykluczyć odbiorców, na przykład użytkowników, którzy otworzyli formularz i przesłali żądanie, aby nie wyświetlać im ponownie reklamy.



Aby w ustawieniach wybrać grupę docelową retargetingu, musimy ją najpierw stworzyć, a dokładniej zainstalować piksel na naszej stronie.

Konfigurowanie piksela retargetującego

Najpierw musisz utworzyć piksel retargetujący. Aby to zrobić, przejdź do sekcji „Retargeting” po lewej stronie menu. Następnie kliknij „Piksele”, a następnie „Utwórz piksel”.



Pojawi się okno, w którym będziesz musiał wpisać nazwę, dozwoloną domenę i wybrać motyw witryny.


Następnie pojawi się okno z kodem, który należy umieścić na stronie, oraz wyjaśnieniem, jak to zrobić.



Po zainstalowaniu kodu na stronie będziesz musiał sprawdzić, czy działa, czy nie.
Możesz to zrobić w ustawieniach pikseli.



Teraz, gdy masz działający piksel, możesz utworzyć grupę odbiorców.
Aby to zrobić, kliknij zakładkę „Odbiorcy” i przycisk „Utwórz grupę odbiorców”.



Pojawi się okno, w którym możesz wybrać najwygodniejszą opcję tworzenia odbiorców: za pomocą piksela lub z pliku.



Opcja „Załaduj z pliku” zakłada, że ​​masz własny baza klientówŁączność. Utworzenie takiej grupy odbiorców będzie zaletą, ponieważ będziesz mógł wykluczyć swoich klientów z grupy odbiorców reklam, aby nie wydawać na nich budżetu reklamowego.

Również w sekcji „Retargeting” znajduje się zakładka „Podobni odbiorcy” lub zakładka „podobni”.
Tutaj możesz znaleźć użytkowników VKontakte, których zachowanie jest podobne do Twoich klientów.

Możesz użyć dowolnej początkowej grupy odbiorców retargetingu, która ma co najmniej 1000 użytkowników.
Aby utworzyć grupę odbiorców LAL, kliknij przycisk „Znajdź podobnych odbiorców”.



Następnie w wyświetlonym oknie wybierz z listy żądaną grupę odbiorców, dla której utworzysz podobną.



Wyszukiwanie może zająć od 30 minut do kilku godzin, dlatego należy okresowo sprawdzać status.

Po zakończeniu tworzenia odbiorców wróć do tworzenia reklamy i wybierz odbiorców z listy.



7. Ustawienia zapisywania odbiorców

Tutaj możesz zebrać odbiorców, którzy weszli w interakcję z Twoją reklamą. Wybierz także wydarzenia, w związku z którymi weszła w interakcję: obejrzeli post, udali się do społeczności, ukryli post przed wiadomościami i tak dalej.
Możesz dodać wielu odbiorców.



8. Ustawienia cen i lokalizacji

W tej sekcji możesz wybrać platformy, na których będą wyświetlane reklamy, sposób płatności - za kliknięcie (CPC) i za wyświetlenie (CPM), a także limit wyświetleń na użytkownika i kampanię reklamową.



Koszt reklamy ukierunkowanej

Ukierunkowana reklama na VKontakte działa na zasadzie aukcji, co pozwala zoptymalizować koszty. Ty decydujesz, ile chcesz wydać na reklamę.
Ale od razu zaznaczę, że jeśli mocno zaniżysz sugerowaną cenę, reklama zostanie wyświetlona, ​​ale dotrze do niewielkiej części odbiorców lub nie zostanie wyświetlona w ogóle.

CPM (cost per mille) to model płatności, w którym płacisz za 1000 wyświetleń reklamy.
CPC (koszt kliknięcia) to model płatności, w którym płacisz tylko wtedy, gdy użytkownicy klikną Twoją reklamę.

Aukcja VKontakte

1. Zasada kształtowania kosztu przejścia

Płacąc za przejścia (CPC):

  • Na stawkę ma wpływ kreacja (CTR reklamy).
Płacąc w modelu CPC, koszt przejść jest odwrotnie proporcjonalny do CTR reklamy: im niższy CTR, tym wyższy CPC.

Minimalny koszt przelewu wynosi 5 rubli. (technicznie stawka minimalna) przy płatności w modelu CPC.

2. Zasada kształtowania kosztu na 1000 wyświetleń

W przypadku płatności za 1000 wyświetleń (CPM):

  • na stawkę wpływa liczba reklamodawców dla danej grupy docelowej biorących udział w aukcji;
  • kreacja (CTR reklamy) NIE ma wpływu na stawkę.
Płacąc w modelu CPM, koszt przejścia nie jest zależny od CTR reklamy.

Minimalny koszt przelewu wynosi 30 rubli.

  • Kampanie reklamowe
    W tej sekcji wyświetlana jest lista kampanii reklamowych i reklam w nich zawartych. To jest Twój główny interfejs roboczy, tutaj możesz wykonywać wszelkie czynności związane z tworzeniem i zarządzaniem reklamami.

    Możesz zobaczyć pozostały budżet, ile wydano dzisiaj i wczoraj, a także niektóre statystyki dotyczące kampanii reklamowych.

    Pamiętaj o wyznaczeniu limitów!
    W przeciwnym razie VK może „pochłonąć” Twój miesięczny budżet w ciągu jednego dnia.



Kliknięcie nazwy kampanii przeniesie Cię do sekcji Reklamy, a następnie kliknięcie nazwy reklamy przeniesie Cię do samej reklamy.



Tutaj możesz zobaczyć wszystkie informacje o reklamie: jak wygląda, ile kliknięć, reklamacji itp. był.

  • Budżet
    Tutaj możesz sprawdzić i uzupełnić saldo swojego konta reklamowego.



Jak doładować saldo VKontakte?

Przejdź do sekcji „Budżet” i kliknij przycisk „Doładowanie”.



Zostaniesz poproszony o wybranie rodzaju płatności.



Jeśli zdecydujesz się na płatność dogodną dla osób fizycznych. osób, następnie wybierasz metodę płatności, wskazujesz kwotę i dokonujesz płatności. Minimalna kwota płatności wynosi 500 rubli.
Jeśli na legalu osoby - wystarczy podać dane bankowe.

Konfigurowanie i tworzenie reklamy VKontakte

Za jego pomocą możesz automatycznie negocjować z administracją odpowiednich dla Ciebie społeczności w sprawie umieszczenia w nich Twoich reklam.
Nie ma bardziej skomplikowanych procesów koordynowania postu z administracją gminy; wystarczy wskazać budżet i terminy kampanii – system sam zaproponuje optymalną listę grup z maksymalnym pokryciem w ramach budżetu.

  1. Utwórz post reklamowy i zgłoś go do moderacji.
  2. Określ budżet i okres rozmieszczenia.
  3. Zapoznaj się z listą społeczności wybranych przez platformę.
  4. Potwierdź umieszczenie.
Przyjrzyjmy się każdemu krokowi bardziej szczegółowo.



W wyskakującym okienku zostaniesz poproszony o wybranie typu postu - post z tekstem i załącznikami lub repost innego postu - wpisz tekst, krótką nazwę, a także wybierz kampanię reklamową.



„Post z tekstem i załącznikami” można nazwać „zwykłym postem” na ścianie społeczności, natomiast „repost innego postu” jest bardziej odpowiedni do promowania Twojej społeczności lub strony VK.
Do każdego nowego wpisu można dodać maksymalnie 10 załączników: zdjęcia, filmy, nagrania audio itp. Do „repostu” można dołączyć tylko jeden załącznik.

W polu „Krótki tytuł” ​​możesz wpisać nazwę, która będzie służyć do identyfikacji wpisu konto osobiste i powiadomienia SMS. Nikt oprócz ciebie tego nie zobaczy.



2. Określ budżet i okres rozmieszczenia
Kliknij przycisk „Opublikuj wpis” i wybierz parametry potrzebne do wyszukiwania odpowiednich społeczności.



3. Przestudiuj listę społeczności wybranych przez platformę
Na podstawie powyższych danych platforma rynkowa zaproponuje Ci listę społeczności spełniających podane kryteria.

Jeśli któraś ze społeczności nie jest dla Ciebie odpowiednia, możesz ją wykluczyć, klikając odpowiedni przycisk.



4. Potwierdź umieszczenie
Po zakończeniu wybierania społeczności kliknij przycisk „Opublikuj”.
Twoje miejsce zostanie zarezerwowane automatycznie w podanym przez Ciebie przedziale czasowym.
Informacje o Twoich zgłoszeniach pojawią się w sekcji „Oczekujące na publikację”.

Statusy aplikacji


Statystyki kampanii reklamowych VKontakte

Po opublikowaniu postu możesz monitorować jego skuteczność.
Możesz wyświetlić szczegółowe statystyki dla wszystkich postów lub dla pojedynczego postu w określonej społeczności.

Możesz dowiedzieć się, jaki jest całkowity zasięg użytkowników, którzy obejrzeli post reklamowy, liczba kliknięć w link, liczba osób dołączających do grupy, jeśli ją promujesz, i tak dalej.


Dane te pomogą Ci przeanalizować wpływ reklam umieszczonych w różnych społecznościach i dostosować kampanię reklamową tak, aby uzyskać najlepsze rezultaty.


Wniosek

Możemy zatem stwierdzić, że dzięki prostemu interfejsowi i wielu opcjom ustawień znalezienie potrzebnej docelowej grupy odbiorców VK jest łatwe i proste. Ponadto nie wymaga dużego budżetu.

Anton Starczenkow


A Aby rozpocząć zapoznawanie się z reklamą VKontakte, wystarczy kliknąć link na dole ekranu, gdy jesteś w systemie. Zdradzę ci mały sekret - może to zrobić absolutnie każdy użytkownik zarejestrowany w tej sieci społecznościowej.

B Bez zrozumienia, kto może stać się Twoją grupą docelową, zaprojektowanie kampanii reklamowej jest dość trudne, dlatego jeśli już zdecydowałeś, co będziesz reklamować, musisz kliknąć przycisk „Utwórz reklamę” i znaleźć się w nowym nieznanym świecie reklamy.

W W tym interfejsie można bez pisania tekstu reklamy i linków sprawdzić, ilu użytkowników znajduje się w określonej grupie docelowej, po prostu umieszczając różne cele, ponieważ na przykład w tym przypadku wybraliśmy wszystkie sparowane dziewczyny w wieku powyżej 25 lat w mieście Petersburgu było ich 562 351:

G Najważniejsze jest nie tylko ustawienie ogólnego kierowania na VKontakte według płci i wieku, ale także próba znalezienia zainteresowań lub grup, w których mogą znajdować się Twoi docelowi odbiorcy.

D Aby wybrać odpowiednią grupę odbiorców, możesz zastosować bardziej precyzyjne cele, takie jak „Rozszerzona geografia” lub „Edukacja i praca”:

mi Jeśli to Ci nie wystarczy, użyj dodatkowych parametrów. Wybierz przeglądarki i urządzenia, a także zapisz słowa kluczowe, dla którego wyświetli się reklama, jeśli użytkownik wejdzie ta prośba do paska wyszukiwania.

Siema Pojemność rynku reklamowego VKontakte jest ograniczona jedynie liczbą osób chcących rozpocząć kampanię, dlatego główną formą rywalizacji między reklamodawcami jest aukcja ofertowa. Zobacz, jak wysoki jest zalecany zakład ten moment w Twojej grupie docelowej, może w ostatnim bloku. Należy wziąć pod uwagę, że im niższa stawka, tym rzadziej będzie wyświetlana Twoja reklama.


I Chęć maksymalnego obniżenia stawki jest w pełni uzasadniona i masz taką możliwość. Wystarczy osiągnąć maksymalny iloczyn liczby przejść na CTR. Tym samym cenę wywoławczą w polu „Koszt przejścia” można znacznie obniżyć dzięki odpowiednio dobranym grupom docelowym i ciekawej reklamie.

Z Zadanie przyciągnięcia uwagi można rozwiązać na dwa sposoby: za pomocą kolorowego obrazka lub zwracając się bezpośrednio do grupy docelowej:

I Skorzystaj z formy płatności za kliknięcia lub za wyświetlenia - wybór należy do Ciebie! Warto tylko wziąć pod uwagę fakt, że płacąc za wyświetlenia, obraz jest zauważalnie większy ze względu na brak tekstu reklamy i co najważniejsze, nie ma CTR w formule kosztu tysiąca wyświetleń.

Y Jako geotargeting można wybrać Oshkar Ola lub dowolne inne miasto i według tej zasady można podzielić kampanie reklamowe lub reklamy. Warto zaznaczyć, że nawet w małe miasta liczba zarejestrowanych użytkowników na VKontakte może być dość znacząca.

DO Kiedy już zdecydowałeś się na geotargeting, grupy docelowe zostały określone i jest już mniej więcej jasne, w jaki sposób będziesz zwracał się do odbiorców, czas wybrać obraz, mając na uwadze, że powinien on być na tyle atrakcyjny, aby uzyskać maksymalne wartości CTR:

oraz w zarządzaniu kontem. Przygotuj się na to, że często będziesz musiał dodawać nowe i wyłączać reklamy, które nie działały przy niskim CTR i wysokich kosztach konwersji.

M Procedura dotycząca reklam VKontakte jest dość rygorystyczna. Najczęstszym błędem jest zwracanie się do „ty” w „VKontakte” - jest to niedopuszczalne, tylko „ty”. Nie próbuj także umieszczać numerów telefonów w tekstach i obrazach, nie próbuj reklamować narkotyków, pornografii, wyroby tytoniowe itp. I samo dosadne zdjęcie może nie przejść przez moderatorów... a może tak...

N Nie można dodawać nowych reklam w nieskończoność; istnieją pewne ograniczenia. Po pierwsze, jest to punkt zasady nr. 5:

O powszechne i limity dzienne- wystarczająco użyteczne narzędzia, zwłaszcza na początku nowej kampanii. Dzięki tego typu ograniczeniom można zapobiec nadmiernym wydatkom na jedną skuteczną reklamę poprzez bardziej równomierną dystrybucję środków.

P Warto okresowo zmieniać treść i szukać innych grup docelowych, gdyż nawet najlepsza kampania reklamowa z czasem zaczyna pogarszać swoje wyniki. Dzieje się tak dlatego, że reklama może wyczerpać swój zasób nowości dla pierwotnego odbiorcy. Częstotliwość zmian uzależniona jest od ilości uczestników w grupie oraz częstotliwości pokazów. Jednak statystyki kampanii, w których CTR spada w pewnych okresach, są całkiem normalne.

R Wyniki konwersji kampanii reklamowej VKontakte stosowanej jako cel zakupu są zwykle niższe w porównaniu z tradycyjną reklamą w wyszukiwarce. Jest to logiczne, ponieważ tutaj tworzymy popyt, a nie pracujemy z czymś, co jest już gotowe. Z drugiej strony, jeśli celem jest liczba wyświetlonych stron, konwersja może być na poziomie lub nawet wyższa ze względu na brak potencjalnych konkurentów. Użytkownik po wejściu na stronę ogłoszeniodawcy nie może zamknąć okna i zobaczyć kilku podobnych ofert na raz, dlatego uważniej przegląda witrynę.

Z Statystyki realizacji celów można analizować aż do samej reklamy, wstępnie tagując każdy link, więc jeśli zadaniem jest porównanie skuteczności reklamy w kilku regionach, warto wcześniej stworzyć różne reklamy.

T e, które kliknęły w reklamę, zebrane są w całkiem ładne diagramy z rozkładem według płci, wieku i położenia geograficznego.

U Możesz zobaczyć i usłyszeć reklamy za pośrednictwem reklamy wideo „VKontakte”. Publikując film, należy wziąć pod uwagę atrakcyjność dla odbiorców jako „ty” i oczywiście film musi zapadać w pamięć - to jest branding.

F Funkcja dostępu dla gości i administratorów ułatwia życie zarówno agencjom, jak i reklamodawcom. Za jego pomocą można otwarcie pokazać klientowi całą kampanię reklamową lub monitorować pracę wykonawcy.

X Dobry CTR w VKontakte to pojęcie raczej względne, jak w zasadzie w każdym innym systemie. Można jednak powiedzieć, że jeśli rekomendowany koszt kliknięcia zacznie spadać, to Twój CTR będzie wyraźnie lepszy od średniej dla grupy docelowej.

H Po pewnym czasie spodziewamy się rozwoju reklamy w wyszukiwarkach „VKontakte”, na razie możemy tylko powiedzieć, że istnieje:

za pomocą którego można zidentyfikować osoby podróżujące poza WNP częściej niż 2 razy w roku.

mi To, czy ukierunkowane reklamy na VKontakte są egzotyczne, czy nie, zależy od Ciebie. Ale

JA Zeres, liczący ponad 72 miliony mieszkańców samej Rosji, uważa VKontakte za swój dom. A dla każdego reklamodawcy szansa na powieszenie ładnego banera w domach niektórych z tych osób jest

I Z pewnością nie będzie to zbyteczne.

Cześć! Jeśli zdecydujesz się skonfigurować reklamy ukierunkowane na VKontakte, od razu pojawia się wiele pytań. Ile pieniędzy potrzebujesz, aby rozpocząć kampanię reklamową? Które ustawienia wybrać, a które zignorować, biorąc pod uwagę moje indywidualny projekt? Jak wybierać obrazy? Który format obrazu jest najlepszy? Co to jest CTR, a co CPM, jaka jest różnica i co wybrać? Co to jest retargeting i jak z niego korzystać? Aby uchronić Cię przed niepotrzebnym zamieszaniem, rozważymy wszystkie te i inne pytania w tym artykule.

Sceptycy powiedzą: „Próbowałem! Ukierunkowana reklama nie działa! Wydałeś mnóstwo pieniędzy.” Drodzy towarzysze, w rękach hipopotama skrzypce nie zagrają! Spróbowałem i nie wyszło, co nie znaczy, że nie działa. Więc gdzieś był błąd. Tysiące firm na VKontakte korzysta z tego narzędzia i codziennie otrzymuje klientów. Wystarczy trochę cierpliwości i umiejętności.

Tymczasem oto infografika:

Chciałbym również ostrzec osoby, które dopiero próbują reklamować się w Internecie. Na początek polecam Ci taki kanał reklamowy, żebyś najpierw popracował w tym kierunku. Reklama ukierunkowana to bardziej „ruch długoterminowy” i w niektórych niszach może nadal konkurować z reklamą kontekstową pod względem szybkości przekształcania odwiedzającego w kupującego. Jednak w większości przypadków lepiej zacząć od reklamy kontekstowej, a dopiero potem połączyć reklamy ukierunkowane. A zastosowanie kombinacji reklamy kontekstowej + targetowania VKontakte pomoże znacznie zwiększyć efektywność. O tym opowiem w kolejnym artykule, bo teraz trudno będzie mówić o wszystkich niuansach, ale dam Wam kilka wskazówek. Zacznijmy więc.

Aby ułatwić nawigację, warunkowo podzielimy cały proces na 2 etapy. Mianowicie:

  1. Przygotowanie: podstawowe pojęcia, przygotowanie do testowania reklam, założenie konta reklamowego.
  2. Ustawienie: Przyjrzyjmy się podstawowym ustawieniom kierowania, formatom reklam, zestawiając test obrazów i nagłówków, a także wybierzmy strategie dotyczące wyświetleń lub kliknięć.

Przygotowanie i warunki

Trochę teorii i liczb:

CTR to stosunek kliknięć do wyświetleń mierzony procentowo. Na przykład z 1000 wyświetleń uzyskałeś 20 kliknięć. 20/1000*100 = 2%. Ten wskaźnik należy wziąć pod uwagę przy wyborze formatu reklamy opartej na wyświetleniach. W przypadku reklamy per click nie jest to aż tak istotne, bo... nie ma to wpływu na koszt kliknięcia.

CPC – koszt przejścia. Ważne jest, aby zawsze brać to pod uwagę, w przeciwnym razie możesz skończyć na minusie.

Tworzenie konta reklamowego

Otwórz „Ustawienia” w menu po lewej stronie i poszukaj linku „Reklama” na dole.

Kliknij przycisk „Reklama kierowana”. "Utwórz reklamę." Pierwszym krokiem jest utworzenie reklamy, a nie konta. Sugeruję po prostu utworzenie reklamy teraz, bez ustawiania jakichkolwiek ustawień, tak po prostu biuro reklamowe.


Zdjęcia gotowania

Możesz wybrać dwie opcje. Pierwszym z nich jest samodzielne wyszukanie zdjęć we wszystkich dostępnych zasobach (od banków zdjęć po banalne wyszukiwanie obrazów w wyszukiwarce), a następnie przygotowanie zdjęć w Photoshopie. Lub możesz użyć Ten mega wygodna obsługa, na początek wystarczy Darmowa wersja. Nie będę się teraz rozwodzić nad usługą; jeśli chcesz, możesz to zrozumieć, jest to intuicyjne.

Testowanie obrazów i nagłówków

Aby skuteczniej skonfigurować kampanię, ważne jest przetestowanie obrazów i nagłówków. Musimy przygotować się do testu. Test przebiega następująco.

  • Wybierz co najmniej 5 zdjęć. Testujemy pięć obrazów o tym samym tytule.
  • I wymyślamy co najmniej 5 nagłówków. Testujemy pięć nagłówków z tym samym obrazem.
  • Po przetestowaniu, które obrazy i nagłówki były najbardziej klikalne, łączymy najbardziej klikalny nagłówek i najbardziej klikalny obraz. W ten sposób uzyskujemy najskuteczniejszą reklamę.

Idealnie byłoby przetestować co najmniej 15 obrazów i 15 nagłówków. Ale do zrozumienia po raz pierwszy wystarczy nawet pięć.

Ustawienia

Obecnie dostępnych jest 5 opcji formatu reklam dla witryny i grupy.

  • obraz i tekst. Stosuje się je głównie wtedy, gdy w ogłoszeniu trzeba jasno wyjaśnić, o co chodzi;
  • duży obraz. Ten format jest dobry, bo przyciąga uwagę znacznie lepiej niż poprzedni. Ale jest znacząca wada - istnieje limit znaków, tylko 25. Możesz także napisać tekst na obrazie, co znacznie rozszerza możliwości tej opcji;
  • Ekskluzywny format. W takim przypadku Twoja reklama zostanie wysłana do użytkownika w jednym egzemplarzu, bez konkurencji. Wadą jest to, że jest dwa razy droższy;
  • Promocja społeczności. Ten format jest odpowiedni tylko dla społeczności; nie można za jego pomocą reklamować swojej witryny. Kluczowa różnica polega na tym, że użytkownik będzie mógł dołączyć do Twojej społeczności bez klikania linku. Bezpośrednio w reklamie pojawi się przycisk „Dołącz”.
  • I wreszcie specjalny format! Jeśli Twoja grupa docelowa przekracza 100 tysięcy, polecam spróbować! Nie jest emitowany w lewej kolumnie, jak inne formaty, ale w aktualnościach użytkownika, co znacznie zwiększa CTR. Ta opcja działa również tylko dla społeczności.

Wybór tematu ogłoszenia

Zasadniczo możesz pominąć ten krok, ale warto wybrać temat i podsekcję. Po ustaleniu tematu i podsekcji moderacja przebiega szybciej.

Wybór geografii naszej grupy docelowej

W tym bloku możesz wybrać miasta, w których chcesz się reklamować, obszary, stacje metra, a nawet ulice swojego miasta. Jest to konieczne, jeśli masz lokalną firmę, na przykład kawiarnię. W takim przypadku musisz dostroić się do wąskiego kręgu ludzi, którzy nie muszą podróżować przez pół miasta, aby się z Tobą spotkać. Tutaj możesz również wyciąć nieistotne reklamy. Na przykład sprzedajesz rzadki produkt, który wcześniej kupiłeś w Chinach. W takim przypadku bardzo przydatne będzie odcięcie duże miasta, ponieważ Mają już całkiem niezły wybór, a bez problemu mogą kupić ten sam produkt z dostawą na terenie swojego miasta, a często taniej. Aby to zrobić, musisz w kolumnie „z wyjątkiem” zaznaczyć miasta, które chcesz wykluczyć ze swojej kampanii reklamowej.

Konfigurowanie danych demograficznych

Wszystko jest jasne, jeśli chodzi o płeć i wiek. Ale w tym bloku są bardzo ciekawe ustawienia, takie jak urodziny. Możemy zaznaczyć pole urodzin. I napisz w ogłoszeniu na przykład: „Z okazji urodzin 10% rabatu”. Takie reklamy zwiększają współczynnik klikalności, ponieważ... personalizujemy je. Wybierając swój stan cywilny, możesz również poprawić trafność swojego RK. Na przykład nie ma sensu reklamować serwisu randkowego osobom pozostającym w związku małżeńskim. Cóż, przynajmniej często)

Zainteresowania

No i w końcu dotarliśmy :) Moim zdaniem to najważniejszy i najbardziej przydatny blok w tradycyjnym targetowaniu. Dlatego porozmawiajmy o tym tak szczegółowo, jak to możliwe. Więc chodźmy.

Kategorie zainteresowań

Algorytm VKontatki stale zlicza zaangażowanie każdego konkretnego użytkownika w określonych kategoriach postów. Na przykład, jeśli dana osoba stale lubi, komentuje lub przegląda określony temat, na przykład produkty i usługi. Dzięki temu ustawieniu będziemy mogli kierować nasze reklamy do tego segmentu użytkowników! Świetnie, prawda?! :)

Społeczności

Możemy kierować reklamy do segmentu odbiorców wchodzącego w skład grup naszej konkurencji! Oznacza to, że faktycznie kradniemy klientów konkurentom. Cóż, to nie wszystko! Naszym potencjalnym klientem może być także osoba będąca członkiem wspólnot interesów (np. osoby będące członkami społeczności biznesowych są potencjalnymi klientami z zakresu usług b2b). Ale tutaj musisz dokładnie wybrać społeczności, do których się dołączysz.

Targetowanie aplikacji i stron internetowych

Celując w określone aplikacje, możesz również osiągnąć dobre wyniki w szczególnych przypadkach. Na przykład, reklamując zabawkę, możesz kierować reklamy do osób, które już grają w podobne gry.

Wyjątek

Możesz na przykład wykluczyć osoby, które są już Twoimi subskrybentami.

Światopogląd

Nie korzystam z tej blokady, bo nie było takiej potrzeby. Być może uznasz to za przydatne.

Podróżnicy

Jeśli zaznaczysz to pole, reklamy będą wyświetlane osobom, które tagują swoje zdjęcia w różnych miejscach. Co zwiększa szanse na znalezienie bardziej wypłacalnych odbiorców.

Kolejny blok „Edukacja i praca”

Targetując na zawody, możesz dodatkowo dotrzeć do odbiorców, którzy będą zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Na przykład osoby, które studiowały na wysoko płatnej specjalności na jednej z elitarnych uczelni, znacznie częściej mają wysokie dochody niż nauczyciele szkół podstawowych. To samo dotyczy osób zajmujących określone stanowisko lub pracujących w określonej firmie.

Dodatkowe opcje

  • Grupy retargetingowe. To ustawienie zasługuje na osobny artykuł. Krótko mówiąc, możesz zebrać osobną bazę użytkowników, do których będzie emitowana Twoja reklama. Można to zrobić za pomocą specjalnego oprogramowania lub instalując najpierw kod retargetingowy na swojej stronie internetowej.
  • Z wyjątkiem. Możemy także wykluczyć osoby, do których nie chcemy, aby docierały nasze reklamy. Na przykład dla osób, które już subskrybują naszą społeczność.
  • Urządzenia. Jeśli wybierzemy tutaj właścicieli sprzętu Apple lub właścicieli smartfonów, to możemy jeszcze dokładniej skierować reklamy do wypłacalnej grupy odbiorców.

Pozostałe ustawienia w tym bloku zazwyczaj ignoruję, bo po prostu nie spotkałem się jeszcze z takimi kampaniami reklamowymi.

Ustalanie ceny i lokalizacji

Dla wyświetleń czy dla konwersji?

Musimy wybrać cenę za wyświetlenia i za kliknięcia. Prawidłowo skonfigurowana reklama oparta na wyświetleniach jest często skuteczniejsza niż reklama po kliknięciu. Są jednak wyjątki, np. jeśli liczba odbiorców przekracza 500 tysięcy, warto przetestować reklamy pod kątem kliknięć. Polecam wybierać platformy reklamowe tylko na VKontakte.

Koszt przejścia.

Głównym błędem początkujących jest to, że opuszczają cenę oferowaną przez VKontakte. Dlatego wielu uważa reklamy VKontakte za nieuzasadnione drogie. Tak naprawdę trzeba kierować się prostą formułą: podziel proponowaną kwotę (kliknięcia lub 1000 wyświetleń) przez około 10. Oznacza to, że jeśli VKontakte zaleca cenę 12 rubli za 1000 wyświetleń, możesz ustawić ją na 1,2 rubla. i jeśli wyciski odkręcamy normalnie (przynajmniej 1 wyświetlenie na sekundę) to zostawiamy tak jak jest. Jeśli nie, ustalamy cenę nieco wyżej i tak dalej, aż wrażenia wyjdą normalnie.

Kliknij „Utwórz reklamę”, a następnie uruchom reklamę w celu moderacji.

Pozdrawiam Władimir Kondratenko

Jeszcze kilka lat temu nie mieliśmy pojęcia, jak mocno staną się częścią naszego życia. Media społecznościowe. Przestały być jedynie czatem dla nastolatków. Częściej znanych firm, właściciele duże przedsiębiorstwa, sklepy internetowe i po prostu prywatni przedsiębiorcy tworzą strony i społeczności w Internecie, aby promować swoje towary i usługi.

Aby przyciągnąć tam subskrybentów - potencjalni klienci- Istnieją różne narzędzia. O jednej z tych metod porozmawiamy w tym artykule.

Ukierunkowane reklamy na VKontakte: informacje ogólne

Co to jest? Po co to jest? Może to po prostu strata pieniędzy?

Przez długi czas panowała opinia, że ​​​​VKontakte to sieć dla uczniów. Jednak ostatnie badania wykazały, że sytuacja się zmienia. Obecnie obecny na popularnym rosyjskim portalu społecznościowym duża liczba wypłacalna publiczność, gotowa do zapoznania się z różnymi towarami i usługami oraz dokonywania zakupów. Osoby te potrzebują pomocy w uzyskaniu takich informacji. Ale ponieważ najważniejsze jest nadal odpoczynek i rozrywka, oferta nie powinna być zbyt nachalna. Co skutecznie reklama ukierunkowana na VKontakte? Co to jest?

Jeśli mówimy o komponencie zewnętrznym, są to małe reklamy umieszczone po lewej stronie Twojej strony w sieci społecznościowej. Z pewnością każdy zwracał na nie uwagę, jednak nie każdy wie, jak się pojawiają i dlaczego.

Ogłoszenie zawiera tytuł, zdjęcie i krótki opis. Z reguły jednocześnie widoczne będą nie więcej niż dwie lub trzy sztuki. Aby wyświetlić inne, należy kliknąć przycisk „Wszystkie reklamy”. Idealnie byłoby, gdyby każdy z nich odpowiadał interesom osoby, na której stronie VKontakte się znajduje. W końcu reklamy te są dostosowywane specjalnie dla każdego użytkownika.

Jednak praktyka czasami odbiega od ideału, ponieważ interweniuje czynnik ludzki.

Ukierunkowane reklamy na VKontakte wymagają bardzo ostrożnego podejścia. Rady dotyczące jego przygotowania i uruchomienia nie będą zbędne.

Jeśli ich nie zastosujesz, możesz łatwo zmarnować cały zaplanowany budżet i nie osiągnąć żadnych rezultatów.

Nie każdy produkt lub usługa dobrze się sprzedaje dzięki targetowaniu. Jeśli są to przedmioty rzadkie, sezonowe, nie dla każdego lub zbyt drogie, lepiej poszukać innych sposobów ich promocji. Wszystko, co jest związane z medycyną, sprzedaje się słabo. Do kierowania nadają się wyłącznie towary konsumpcyjne.

Zanim wypuścisz ogłoszenie, przygotuj i umieść post reklamowy w swojej grupie, na stronie internetowej lub na platformie, na którą użytkownik trafi. Potrzebujesz osoby, która nie tylko przyjdzie, ale także zainteresuje się informacją, zostanie do późna, będzie chciała aby przestudiować go bardziej szczegółowo i zarejestrować się lub dołączyć do grupy, a najlepiej złożyć zamówienie.

Sama reklama również wymaga ostrożnego podejścia. Wysoka jakość fotografii lub obraz graficzny, który jest wyraźny i jasny. Celem jest przyciągnięcie uwagi. Graj na ludzkich emocjach. Tekst jest krótki i zwięzły. Musi dokładnie trafiać w cel, być napisany w języku tej grupy docelowej ( grupa docelowa), na który obstawiony jest zakład. Znajomość i chamstwo są niedopuszczalne. Brak adresów na „ty”! Możesz nie przejść moderacji.

Przed pełnym wyświetleniem należy najpierw przetestować reklamę, wydając nie więcej niż 100 rubli. Najlepiej jest przygotować kilka reklam na ten sam temat, ale z różnymi zdjęciami, nagłówkami i objaśnieniami. I spośród nich już w trakcie testu wybierz najlepszą opcję.

Konfigurowanie ukierunkowanych reklam na VKontakte

Przyjrzyjmy się szczegółowemu algorytmowi działania.

Etap wstępny - analiza i strony użytkowników, przeglądanie ich zapytań, identyfikacja zainteresowań. Na podstawie uzyskanych danych tworzony jest portret grupy docelowej, z którą będziesz musiał pracować podczas kampanii reklamowej.

Istnieje kilka sposobów na rozpoczęcie:

2. Jeśli istnieje społeczność (grupa), możesz działać za jej pośrednictwem. W ten sposób będzie szybciej. Pod awatarem znajduje się wiersz „reklamuj społeczność”.

W przypadku pierwszej opcji będziesz musiał dokonać dwóch przejść przed rozpoczęciem tworzenia reklamy. Drugi prowadzi bezpośrednio do miejsca, w którym znajdują się ukierunkowane reklamy na VKontakte. Sama sieć podpowie Ci, jak skonfigurować dalszą pracę.

Najpierw wrzucamy przygotowaną wcześniej reklamę (tekst + obraz). Muszą mieć określoną wielkość, zarówno pod względem liczby słów, jak i długości/szerokości obrazu.

Następnie przystępujemy do ustawień różnych parametrów naszej grupy docelowej: wieku, płci, miejsca zamieszkania, zainteresowań, stanu cywilnego i tak dalej. Takich wskaźników może być całkiem sporo. Od tego zależy, który wziąć konkretna sytuacja. Poniżej znajduje się przykład targetowania.

Po wypełnieniu wszystkich pól i utworzeniu pierwszego ogłoszenia pojawi się osobiste konto reklamowe, na którym będziesz mógł śledzić przebieg kampanii reklamowej.

Metody Płatności

Kolejny parametr kierowania.

Konfiguracja ukierunkowanych reklam na VKontakte wymaga dwóch na wyświetlenia i dwóch na kliknięcie. Najlepiej najpierw wykonać pierwszą opcję, a później przejść na drugą. najczęściej stosowane w przypadku dotarcia do bardzo dużej grupy odbiorców. Przejścia są tańsze i łatwiejsze.

Podstawowe pojęcia i terminy targetowania

Zasięg – liczba osób, które choć raz zobaczyły Twoją reklamę.

Przejście mierzy się liczbami. Ile razy skorzystałeś z oferty? Użytkownikowi, który dokonał przejścia, reklama nie zostanie wyświetlona po raz drugi.

Wyświetlenia - ile razy wyświetliła się Twoja reklama VKontakte.

CPC (koszt kliknięcia) to wskaźnik kosztu jednego przejścia.

CPM - (cost per mille) - cena za 1000 wyświetleń.

CTR (współczynnik klikalności) – koncepcja ta pokazuje skuteczność reklamy i jest liczona jako liczba wyświetleń razy liczba przejść pomnożona przez 100%.

Przykłady

Im bardziej szczegółowo wypełnisz wszystkie kolumny, tym skuteczniejsze będą reklamy ukierunkowane na VKontakte. Sprawy ( prawdziwe przykłady) spójrzmy na to teraz.

Internetowy sklep z artykułami dla dzieci zdecydował się na przeprowadzenie kampanii reklamowej. Określono grupę docelową - kobiety w wieku 20-30 lat, zamężne, posiadające dzieci. Dostawa towaru z tego sklepu odbyła się tylko w mieście X. Wszystkie te parametry zostały wprowadzone. Metoda płatności - za przejście. Zalecana cena to cztery ruble. Zasięg widowni - 10 000 osób.

Gdyby sklep współpracował z dostawą w całej Rosji, liczby byłyby inne. A w ustawieniach zostałyby wskazane wszystkie miasta, co zdecydowanie zwiększyłoby zasięg.

Grupa (społeczność) czy strona internetowa: dokąd powinna prowadzić reklama?

Ukierunkowana reklama na VKontakte (instrukcje korzystania z niej podano powyżej) i praktyka jej stosowania pokazują, że przy dość niskiej cenie i konkretnym rodzaju produktu (usługi) lepiej wysłać klienta do dobrze zaprojektowanego -strona internetowa. Skąd może od razu złożyć zamówienie.

Przy dużym asortymencie, np. sklepach internetowych, przejście powinno prowadzić do grupy. W tym przypadku celem nie jest jednorazowy zakup, ale długoterminowa współpraca i bieżąca sprzedaż. Dotyczy to różnych pizzerii, klubów fitness, sprzedaży i dostawy kwiatów i wielu innych.

Nowe szanse

Ostatnio pojawił się ciekawy dodatek – retargeting, który poszerza początkowe możliwości reklamowania produktów.

Umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom, których już znasz.

Zalety targetowania

Pozwala bardzo dokładnie określić i wskazać portret grupy docelowej. Wielu internautów lubi opowiadać o sobie, dawać dokładna informacja o hobby, miejscu zamieszkania, wieku i tak dalej. Dzięki temu nie będzie trudno znaleźć „swojego” wśród milionów abonentów w oparciu o niezbędne cechy i zaoferować dokładnie te towary i usługi, które ich zainteresują.

Trafność doboru grupy docelowej pozwala nam osiągnąć sytuację, w której to reklama i oferta sama trafia do klienta, a nie odwrotnie.

Wniosek

Dlatego jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, porozmawiać o nowym produkcie lub usłudze, pomocne będą ukierunkowane reklamy na VKontakte. Opinie wielu właścicieli firm wskazują na skuteczność tego typu promocji. Ale tylko przy odpowiednio skonfigurowanej i przeprowadzonej kampanii.

Cześć przyjaciele! W tym poście opowiem Ci, jak tworzyć skuteczne reklamy kontekstowe na VKontakte. Wspominałem o tym narzędziu już nie raz w swoich artykułach, więc czas porozmawiać o zasadzie pracy z nim.

Prawdopodobnie przywykłeś do tego, że tylko wyszukiwarki mają reklamy kontekstowe, ale ostatnio sieci społecznościowe również zyskały taką funkcję, która swoją drogą sprawdza się dobrze. reklama kontekstowa VKontakte umożliwia promowanie zarówno witryn zewnętrznych, jak i grup, spotkań i stron publicznych. Najfajniejszą rzeczą w tym narzędziu jest targetowanie. Ustawienia są bardzo elastyczne; możesz dostosować wyświetlacz dokładnie do ulicy, zainteresowań, a nawet przeglądarek. Ponadto przy tak dużej grupie odbiorców (80 000 000 osób dziennie) cena reklamy jest stosunkowo niska, a kampanię można rozpocząć już od 100 rubli. Oto jak wyglądają bloki reklamowe na samych stronach kontaktowych:

Zgadzam się, wygląda to bardziej na zwiastun niż kontekst. A obraz odgrywa tutaj ważną rolę. Kolejną istotną zaletą jest to, że za reklamy można płacić zarówno za wyświetlenia, jak i za kliknięcia. Swoją drogą okazuje się, że znacznie bardziej opłaca się to na pokazy; później wyjaśnię dlaczego.

Wadą kontekstu kontaktu jest mała liczba znaków w tytule (wiem, bardzo trudno jest zaczepić osobę, używając zaledwie 25 znaków). Uważam też, że moderacja zdjęć jest zbyt rygorystyczna (czasami bardzo trudno jest wcisnąć wybrane zdjęcie, co z pewnością przyniesie więcej kliknięć). No cóż, ogólnie wszystko jest całkiem nieźle i praca w tym kierunku na pewno ma sens. Dobra, dość teorii, zacznijmy tworzyć kampanię reklamową.

Tworzymy kampanię reklamową. Decydujemy o płatności, tworzymy nagłówki i obrazy reklamowe

Przejdźmy dalej do docelowej strony reklamowej i kliknij „utwórz reklamę”:

Na następnej stronie zobaczysz ustawienia nowego ogłoszenia; przede wszystkim musisz wybrać rodzaj płatności:

Płatność za kliknięcie – płacisz za każde kliknięcie prawdziwe kliknięcie osoba. Wybierając ten rodzaj płatności, możesz dodać do swojej reklamy 25-znakowy tytuł, 60-znakowy opis i obraz o wymiarach 90x65 pikseli:

Płatność za wyświetlenia– tutaj wszystko jest o wiele ciekawsze. Płatność naliczana jest za każde 1000 wyświetleń, a reklama może zostać wyświetlona kilkukrotnie temu samemu użytkownikowi. W tym przypadku wszystko zależy od Twojej wyobraźni, kreatywności, a także poprawnie skonfigurowanego targetowania. Moje doświadczenie w pracy z reklamami kontaktowymi pokazało, że płacąc za wyświetlenia, możesz uzyskać więcej kliknięć za niższą cenę. Jednak w każdym przypadku radzę przetestować 2 kampanie - z wyświetleniami i kliknięciami. Wybierając ten rodzaj płatności, możesz dodać do swojej reklamy 25-znakowy tytuł oraz obraz o wymiarach 90x120 pikseli:

Promowanie społeczności na rzecz zmian– taka funkcja pojawiła się niedawno i szczerze mówiąc nie korzystałem z niej. Ta metoda płatności przeznaczona jest dla grup reklamowych, spotkań, stron publicznych i aplikacji. Płacisz za każde unikalne przeniesienie użytkownika. Wybierając ten rodzaj płatności, możesz dodać do reklamy 25-znakowy tytuł i obraz o wymiarach 90x90 pikseli:

Decyduję się więc płacić za wyświetlenie, ale poniższe wskazówki można zastosować w przypadku wszystkich rodzajów reklam. Teraz nasze główne zadanie stwórz nagłówek połączony z obrazkiem, który przyciągnie uwagę użytkowników i zachęci ich do kliknięcia.

Przypomnę, że nagłówek musi składać się z 25 znaków, co oznacza, że ​​musimy krótko przekonać odbiorcę do kliknięcia w reklamę. Najprostszą techniką jest wezwanie do działania. Załóżmy, że reklamujemy grę internetową o smokach, a nagłówek może brzmieć: „Walcz ze smokiem!”, „Zmiażdż smoka!”, „Pokonaj smoka!”. Mam nadzieję, że rozumiesz, o co chodzi.

Możesz także użyć nagłówków typu: „Najlepsza gra 2013 roku!”, „Jest lepsza niż Skyrim!”, „Najbardziej Super gra 2013!” itp. Generalnie ogranicza Cię tylko wyobraźnia.

Następnie musisz wybrać zdjęcie, które przyciągnie ludzi. Ponieważ reklamujemy grę o smokach, możesz zrobić zdjęcia z gry Skyrim (kto nie wie, może wyszukać ten temat w Google) lub po prostu wybrać piękne zdjęcie ze smokiem. Wskazane jest preferowanie jasnych obrazów. Oto co dostałem:

Po napisaniu nagłówka i wybraniu obrazu, czas przejść do najważniejszej części kampanii reklamowej – targetowania. Zanim to zrobisz, nie zapomnij wybrać rodzaju reklamy (strona, grupa, aplikacja):

Konfigurowanie kierowania reklam VKontakte

Prawidłowe targetowanie (określenie grupy docelowej) jest kluczem do sukcesu całej kampanii reklamowej, dlatego do tej kwestii należy podejść bardzo poważnie. Na początek chciałbym pokazać na przykładach, jak marnowane są budżety reklamowe z powodu źle dobranej grupy docelowej. Oto kilka reklam wyświetlanych na mojej stronie:

Strona jest prawdziwa, zawiera wyłącznie prawdziwe dane, prawdziwe miejsce zamieszkania, a teraz przyjrzymy się głównym problemom związanym z tymi dwiema reklamami (wszystkie pochodzą z płatnością za kliknięcie).

Pierwszą zapowiedzią jest fotograf Michaił Bołotow, zdjęcia ślubne, rodzinne sesje zdjęciowe, południowa Rosja. Grupa jest reklamowana. Najśmieszniejsze jest to, że mieszkam na Ukrainie, a nie w Rosji, a poza tym mam 17 lat i jeszcze trochę za wcześnie na mój ślub... Poza tym wydaje mi się, że tytuł ogłoszenia brzmi: bardzo dziwne – „fotograf Michaił Bołotow”, nigdy o czymś takim nie słyszałem…

Drugie ogłoszenie – Remont mieszkania w Moskwie i regionie. Reklamowana jest witryna zewnętrzna. Powtórzę: mam 17 lat, po co do cholery musiałem remontować mieszkanie i to w Moskwie (mieszkam na Ukrainie)?! Kiedy wchodzę na tę stronę, odkrywam, że jest ona zbudowana na silniku Ucoz w skośnym, krzywym stylu, pod warunkiem, że jest żywa...

Te. Widzimy, że reklamy są wyświetlane niewłaściwym odbiorcom, co oznacza marnowanie pieniędzy.

Przejdźmy teraz do konfiguracji kierowania. Jako przykład będziemy reklamować grę online „Dragons”. Na stronie ustawień reklam znajduje się sekcja „geografia”:

Tutaj wybieramy kraj i miasta, w których chcemy emitować reklamy. Do gry „Smoki” wybieram kraj Rosja. Pole „miasta i regiony” pozostawiam puste, gdyż nie ma dla mnie znaczenia, z jakiego miasta będzie prowadzona rejestracja.

Wybieram płeć męską, bo uważam, że gry to głównie męskie hobby. Wiek jest również ważnym parametrem. Tutaj musisz zacząć od tego, co dokładnie będziesz reklamować. Na przykład, jeśli jest reklamowany Oferta handlowa, musisz zrozumieć, że nie należy wiele oczekiwać od widzów poniżej 18 roku życia, ponieważ są oni niewypłacalni. Jeśli reklamowana jest rozrywka (jak w naszym przypadku), wówczas bardziej odpowiednia jest publiczność w wieku poniżej 18-20 lat, ponieważ przeważnie młodzi ludzie lubią się dobrze bawić. W naszym przypadku ustawiłem wiek od 12 do 20 lat, ponieważ gra online jest reklamowana. Pola „urodziny” i „stan cywilny” nie są tak istotne.

Kolejne kolumny, na które chciałbym zwrócić uwagę to zainteresowania, grupy, aplikacje i strony:

Po pierwsze, musisz jak najdokładniej poznać zainteresowania odbiorców. Aby zareklamować grę, umieściłem zainteresowania grą, Gry online, smoki (ponieważ reklamujemy grę o tej samej nazwie), Skyrim (ponieważ ta gra jest związana ze smokami) i do eksperymentu przepisałem kreskówkę „Jak wytresować smoka”. W przypadku swoich reklam starasz się także jak najdokładniej sondować odbiorców. Na przykład, jeśli reklamowane są usługi SEO, Twoje zainteresowania mogą obejmować promocję witryny, blogowanie, tworzenie witryn internetowych, SEO itp. Mam nadzieję, że rozumiesz, o co chodzi.

Następnie następują kolumny „kategorie grupowe” i „społeczności”, za pomocą których możesz przyciągnąć dodatkowych odbiorców z grup i publiczności kontaktu. Wystarczy wybrać grupy podobne tematycznie do Twojej propozycji. To samo dotyczy stron internetowych i aplikacji; dla naszej gry wybrałem następujące aplikacje:

Jeśli zamierzasz ogłaszać rekrutację pracowników (na przykład w Moskwie), przydatna może być sekcja „rozszerzona geografia”, w której możesz określić obszary, stacje metra lub ulice.

Radzę również zajrzeć do zakładki „ustawienia zaawansowane” i wybrać tam najpopularniejsze przeglądarki:

Tutaj radzę opuścić Firefoksa, Operę, Chrome i Safari. Wyeliminowaliśmy telefony i Internet Explorera, bo nikt siedzący na telefonie nie kliknie w Twoją reklamę, a z Internet Explorera moim zdaniem korzystają tylko ci, którzy niedawno kupili komputer i nic z nim nie rozumieją.

Ostatnim krokiem jest ustalenie ceny za kliknięcie lub 1000 wyświetleń, można ją obniżyć do 30% zalecanej:

Radzę również zaznaczyć pole obok „limitu” do 100 wyświetleń na osobę.