Jak edytować ogłoszenie na VK. Kampania reklamowa „VKontakte” od A do Z. Konfiguracja i tworzenie reklamy na VKontakte

Witam, drodzy czytelnicy bloga. W artykule „” przyjrzeliśmy się szeregowi opcji przyciągania zainteresowanych gości (kupujących) do Twojego zasobu.

Oczywiste jest, że bez tego każdy projekt traci sens, dlatego każdy stara się maksymalnie wykorzystać dostępne środki. Zaczęliśmy już szczegółowo rozmawiać o tym, a także o. Tak naprawdę są to wspaniałe narzędzia, które przy odpowiednim podejściu mogą zapewnić dobry start.

Ale aby uzupełnić obraz, nadal konieczne będzie korzystanie z sieci społecznościowych. Często otwierają zupełnie nowe horyzonty i pozwalają dotrzeć do odbiorców zainteresowanych Twoimi produktami, do których nie można dotrzeć tradycyjnymi środkami. Zaczęliśmy już rozmawiać o i. Jednak największy i najpopularniejszy w RuNet pozostał niezauważony.

Jaki jest cel VKontakte?

Wiele osób błędnie uważa odbiorców sieci społecznościowej VKontakte za słabo konwertowalnych, ponieważ podobno jest to głównie . Właściwie tak, na Vkontatce naprawdę jest wyższy procent shkolota niż na Facebooku, ponieważ jest dużo darmowych gadżetów. Nie oznacza to jednak, że nie ma tam wypłacalnej publiczności – jest ona po prostu bardziej rozproszona niż w takich sieciach społecznościowych jak Facebook, Google Plus czy LinkedIn.

Jednak metody kierowania reklam dostępne na Vkontakte (kierowane tylko na potrzebny segment odbiorców), które pojawiły się stosunkowo niedawno retargeting Z łatwością możesz wyeliminować użytkowników sieci, którzy nie są celem Twojej oferty. Pozwólcie, że wyjaśnię trochę o retargetingu. Zasadniczo umożliwia wyświetlanie reklam w Kontaktie użytkownikom, których już znasz, których ładujesz na swoje konto reklamowe za pomocą listy adresów e-mail, numerów telefonów lub identyfikatorów lub zbierając informacje o nich na swojej stronie internetowej poprzez instalując specjalny kod.

Po pojawieniu się retargetingu w ustawieniach konta reklamowego VKontakte wielu nawet przestało używać zwykłego targetowania. Co więcej, w jaki sposób i gdzie zebrałeś listę tych e-maili, telefonów lub identyfikatorów, nie jest ważne, ale patrząc w przyszłość powiem, że w tym celu możesz używać skryptów, usług online, a nawet aplikacji do Kontaktu. Wszystko działa świetnie i nawet tego nie potrzebujesz. Poniżej podam przykłady zastosowania retargetingu, który zmaksymalizuje konwersję ruchu z Kontaktu i obniży koszt kampanii reklamowej.

Właściwie dla tych, którzy nie wiedzą, bloki z ukierunkowaną reklamą wyświetlane są w lewej kolumnie na stronach Kontakt (przeważnie reklama składa się z tytułu i obrazu, a w niektórych przypadkach można do nich dodać także opis):

Pod nimi znajduje się przycisk „Wszystkie ogłoszenia”, po kliknięciu którego możesz zobaczyć całą gamę oferowanych Ci tematów reklamowych. Teoretycznie wszystkie powinny odpowiadać Twoim zainteresowaniom i aspiracjom, jednak w praktyce nie zawsze tak jest. W tym i kolejnych artykułach skupimy się na minimalizowaniu wyświetlania naszych reklam użytkownikom, którzy nie są nimi zainteresowani, a także uczynieniu ich jak najbardziej interesującymi dla nich, w celu zwiększenia ich współczynnika klikalności (CTR).

CTR (stosunek liczby wyświetleń do liczby kliknięć pomnożony przez sto procent) w reklamach ukierunkowanych, a także w reklamach kontekstowych służy do oceny skuteczności reklam, a im wyższy, tym mniej płacisz za kliknięcie. Chociaż, na VKontakte możesz wybierać pomiędzy dwoma rodzajami płatności:

  1. Za kliknięcia
  2. Dla wrażeń

Aby zrozumieć, która metoda płatności będzie dla Ciebie najbardziej opłacalna, musisz przeprowadzić eksperymenty (przetestuj kampanię reklamową ze skromnym budżetem - co najmniej 100 rubli), nawiasem mówiąc, w dziewięćdziesięciu procentach przypadków bardziej opłacalne będzie skorzystanie z opcja płatności „za wyświetlenia” i tylko w przypadku próby dotarcia do ogromnej liczby odbiorców. W zależności od wielkości odbiorców preferowane może być płacenie za kliknięcia. Poniżej porozmawiamy o tym nieco bardziej szczegółowo.

Opcja „Za wyświetlenia” zapewni Ci duży ruch za stosunkowo niewielkie kwoty, ale przy odpowiednich umiejętnościach. W opcji „Dla konwersji” osiągnięcie niskiego kosztu kliknięcia jest dość trudne (potrzebna jest dobra strona z reklamami), a duża liczba kliknięcia przy takim podejściu będą trudne. Dlatego jest łatwiej i w większości przypadków Taniej jest korzystać z opcji reklamowej VKontakte, płacąc „Za wyświetlenia”.

Przyjrzyjmy się szybko, jak utworzyć konto reklamowe na VKontakte (domyślnie nie jest ono aktywne) i zacznij tworzyć reklamę. Cóż, przy okazji porozmawiamy o tym, na co warto zwrócić szczególną uwagę, a czym nie trzeba się przejmować, bo nie ma to większego wpływu na powodzenie kampanii reklamowej. Dlatego na dole dowolnej strony Kontakt znajdziesz przycisk "Reklama". Kliknięcie go przeniesie Cię na stronę, na której możesz wybrać narzędzie, którego chcesz użyć:

Nawiasem mówiąc, interesujące jest drugie zdanie „Posty reklamowe w społecznościach”. Faktem jest, że Vkontakte zawsze można wykorzystać do celów reklamowych na dwa sposoby: albo ustawiając kierowanie w swoim oficjalnym biuro reklamowe lub wyszukaj popularne strony publiczne odpowiadające Twoim tematom i zaproś ich właścicieli do opublikowania Twoich post reklamowy. W tym drugim przypadku Contact pozornie przestał działać i dlatego rozpoczęli tę działalność (w istocie wymiana za zamieszczanie wpisów na stronach publicznych).

Ale porozmawiamy o tym później, ponieważ dzisiaj interesuje nas wyłącznie reklama ukierunkowana, a w szczególności retargeting. Kliknijmy więc przycisk „Reklamy celowane”. W oknie, które zostanie otwarte, zostaną Państwo pokrótce zapoznani z funkcjami celu, po czym wystarczy kliknąć przycisk „Utwórz reklamę”. Otworzy się formularz z wieloma różnymi polami (porozmawiamy o nich nieco później).

Na razie możesz je wypełnić losowo, aby utworzyć reklamę testową. Razem z nim powstanie Twoje konto reklamowe na VKontakte. Następnie w lewym menu pojawi się zakładka „Reklama”, za pomocą której możesz szybko wejść na to właśnie konto.

Jaka jest różnica między reklamami ukierunkowanymi na VKontakte?

Wrócimy do tworzenia reklamy, ale na razie chcę Ci wyjaśnić, Czym różni się reklama ukierunkowana? z mediów lub reklama kontekstowa i jaka jest jego funkcja.

  1. Korzystając z reklamy medialnej (banery itp.), płacisz za wyświetlanie reklamy odbiorcom, do których mogą należeć Twoi docelowi użytkownicy. Ich odsetek z reguły będzie bardzo różny od stu (bardzo podobny do niezbyt silnego uderzenia reklamy telewizyjnej w publiczność). Pod tym względem targetowanie jest znacznie bardziej selektywne. Dostosowując, możesz mieć pewność, że płacisz tylko za tych użytkowników, których potrzebujesz (docelowych i zmotywowanych, którzy są potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą).
  2. W przypadku korzystania z reklamy kontekstowej jest ona powiązana z zapytaniami wprowadzonymi przez użytkownika w pasku wyszukiwania (reklama w wynikach wyszukiwania) lub z jego ostatnimi zainteresowaniami (znowu wynikającymi z wcześniej wprowadzonych zapytań) lub z treścią strony, na której znajduje się wyświetlana jest reklama (reklama na stronach partnerów). Reklama ukierunkowana jest powiązana z danymi, które system (w naszym przypadku VKontakte) zna o użytkowniku – jego pozycja geograficzna, status społeczno-demograficzny, zainteresowania i wiele więcej.

Ale to nie jest najważniejsze. Podstawy różnica między reklamą kontekstową a reklamą ukierunkowaną zależy od stopnia gotowości potencjalnego klienta do zakupu – czy jest on początkowo gotowy do zakupu, czy też trzeba go do tego zachęcać.

  1. W reklamie kontekstowej wyróżnić można przede wszystkim tzw. „ciepłych klientów”. Biorą udział w wyszukiwaniu, mając już na celu zakup czegoś (nawet jeśli nie na pierwszej stronie, na którą trafią, ale ogólnie), wprowadzają swoje zapytanie, przeprowadzają badania jakości i ceny, po czym trafiają z reklamy do Twojego stronę i zostań Twoimi klientami.
  2. (przyszli do VKontakte nie po to, żeby kupować, ale żeby się komunikować), tj. Wyświetlamy użytkownikom reklamy, aby wzbudzić ich zainteresowanie. Następnie należy je „rozgrzać”.
    1. W tym celu stosuje się je w przypadku towarów, które nie są bardzo drogie (kiedy odwiedzający może dość łatwo podjąć decyzję o zakupie). Sprzedaż taką można porównać do handlu w transporcie, kiedy pasażerowie decydują się na szybki zakup jedynie niezbyt drogiego towaru. W przypadku Kontaktu do zakupów spontanicznych można zaliczyć wszystko, co kosztuje mniej niż kilka tysięcy rubli (odzież może być nieco poza tą kategorią cenową).
    2. Lub możesz wysłać potencjalni klienci w społecznościach Contact (), w przypadku drogich lub skomplikowanych towarów (usług), gdy ludzie potrzebują czasu na przemyślenie. Po drugie, „przetwarzasz” gości w społeczności, zamieniając „zimnych” klientów w „ciepłych”. Są to tzw. „długie zakupy” ( drogie towary, kompleksowe usługi, wydarzenia itp.), które wymagają zrozumienia.To właśnie w społeczności wyjaśnisz mu znaczenie Twojej oferty, jej cechy, wyjątkowość, zalety, tak aby był przekonany o potrzebie tego zakupu. Nie będzie mu trudno dołączyć do społeczności (o ile ten temat jest dla niego chociaż w jakiś sposób interesujący), po czym zacznie otrzymywać Twój newsletter. Możliwe, że proces „rozgrzewania” (dojrzewania) użytkowników może zająć tygodnie, a nawet miesiące, ale przy odpowiednim podejściu wszystko się ułoży.

Gdzie kierować klientów z reklamy – do serwisu czy do społeczności?

Naprawmy to jeszcze raz - kiedy wysłać użytkownika z reklam VKontakte na stronę zewnętrzną, a kiedy do społeczności?

  1. Jeśli reklamowany produkt kosztuje mniej niż 2000 rubli. W tym przypadku sensowne jest poprowadzenie klienta na stronę docelową (lub stronę one-page)
  2. Jeśli sam Landing page zawiera wystarczającą ilość informacji, aby przekonać klienta do zakupu (przeczytaj o)
  3. Jeśli użytkownik nie musi płacić - gry, strony promocyjne itp.
  1. Jeśli masz duży sklep internetowy, lub znana marka. W tym przypadku Twoje potrzeby najprawdopodobniej nie będą ograniczone do jednego zakupu – potrzebujesz ciągłej sprzedaży. W społeczności publikujesz ciekawe treści, które urozmaicasz postami sprzedażowymi o nowościach, ofertach czy promocjach. Będzie dużo wygodniej, przyszłościowo i praktycznie.
  2. Jeśli masz lokalną firmę (na przykład restaurację, klub fitness lub kawiarnię). Osoba dołącza do społeczności, w której możesz się z nią komunikować, poznać jego opinię na temat Twojej usługi, przeczytać jego recenzje i spróbować wziąć je pod uwagę. Cóż, oczywiście, jeśli masz dobrą społeczność, ten klient może stać się dla Ciebie stałym klientem.
  3. Jeśli sprzedajesz złożone lub drogie produkty lub usługi. W takim przypadku przy pomocy społeczności możesz wyjaśnić użytkownikowi, dlaczego ten produkt kosztuje tyle pieniędzy, dlaczego jest dobry i jaka jest jego przewaga nad konkurencją.

Dla kogo odpowiednie jest kierowanie (reklama na VKontakte)?

  1. Jeśli masz ofertę odpowiednią dla szerokiego grona użytkowników (towary konsumpcyjne). Rzeczy, które są interesujące dla wielu. Im szerszy jest Twój potencjał grupy docelowej, tym lepiej wejdzie w sieciach społecznościowych.
  2. Jeśli masz własną społeczność tematyczną na VKontakte, kierowanie może być bardzo dobrym sposobem na przyciągnięcie do niej użytkowników i subskrybentów.
  3. Jeśli masz sklep internetowy, całkiem możliwe jest skuteczne budowanie sprzedaży za pośrednictwem sieci społecznościowych. VKontakte zapewni Ci nowych klientów, nową sprzedaż i dodatkowy zysk w porównaniu do wszystkich innych metod przyciągania klientów.
  4. Gry dobrze przechodzą przez targetowanie i aplikacje mobilne, ponieważ bardzo łatwo jest skonfigurować reklamy dla osób posiadających urządzenia mobilne lub grających w sieciach społecznościowych.
  5. Kawiarnie, restauracje, fitness, kluby i inne lokalne biznesy niemal zawsze są obecne na portalach społecznościowych, a przyciągnięcie stamtąd gości za pomocą targetowania byłoby logiczną kontynuacją współpracy.
  6. Jeśli chcesz przyciągnąć użytkowników na jakieś wydarzenia, koncerty, imprezy i inne wydarzenia skierowane do szerokiego grona odbiorców, VKontakte jest dla Ciebie idealny.
  7. Również w sieciach społecznościowych możesz doskonale reklamować różne produkty informacyjne, seminaria, konferencje, coaching itp. rzeczy.
  8. Podsumowując, możemy powiedzieć, że reklama VKontakte sprawdza się dobrze w przypadku firm zorientowanych na klienta (a nie business to business).

Dla kogo reklamy VKontakte nie są odpowiednie?

Istnieje wiele sektorów usług i przedsiębiorstw, które są dość drogie i niezbyt skuteczne w promowaniu korzystania z targetowania w VKontakte(w tym przypadku kontekst może być preferowany). Zasadniczo problem polega na trudności w doborze odpowiednich odbiorców, choć wraz z pojawieniem się retargetingu (opowiemy o tym szczegółowo w kolejnych artykułach) problem ten w niektórych przypadkach stał się całkowicie do rozwiązania. Drugi problem polega na tym, że najczęściej ludzie na portalach społecznościowych nie są zainteresowani tymi tematami.

    Bardzo trudno jest promować VKontakte (być może z wyjątkiem marketingu internetowego). Te. targetowanie nie jest zbyt odpowiednie dla B2B poza Internetem (sprzedaż materiałów budowlanych, systemów nadzoru wideo, materiałów biurowych i wszystkiego innego, co jest skonfigurowane do współpracy z firmami niezwiązanymi z Internetem).

    Po pierwsze, trudno jest dotrzeć do dostawców właściwy biznes, a nawet jeśli trafisz do odpowiedniego użytkownika sieci, nie jest faktem, że będzie chciał zmienić dostawcę, którego już posiada. Po drugie, dostawcy to też ludzie i idą do Kontaktu, żeby odpocząć od pracy, a nie kontynuować jej dalej. Jeśli będzie potrzebował Twojej usługi, pójdzie do Yandex lub Google i tam wszystko znajdzie. Marketerzy internetowi tak naprawdę pracują w sieciach społecznościowych, więc strony docelowe itp. Możesz z powodzeniem reklamować rzeczy na VKontakte.

  1. Chodzą ciężko kompleksowe usługi wysokospecjalistyczne(ochrona danych, systemy alarmowe itp.), Które są niezrozumiałe dla większości użytkowników VKontakte. Znalezienie docelowej grupy odbiorców, która będzie tym zainteresowana, będzie dość trudne. Im bardziej złożona usługa, tym trudniej jest znaleźć odbiorców w sieci społecznościowej. Chociaż wraz z pojawieniem się retargetingu możliwe stało się przydzielanie odbiorców do ofert wysoce wyspecjalizowanych, nadal istnieją pewne trudności.
  2. Trudno promować za pomocą targetowania usługi medyczne , ponieważ dla każdego z ich rodzajów istnieje wiele niuansów, związanych przede wszystkim z przejściem moderacji (trzeba zbierać i wysyłać certyfikaty o swojej działalności oraz koordynować takie reklamy w każdy możliwy sposób). Poza tym koszt pozyskania klienta może być wyższy niż w kontekście, co nie jest dobre.Po drugie, znowu trudno jest dotrzeć (wybrać) grupę docelową, choć można skupić się na niektórych tematycznych środowiskach medycznych. Ale znowu użytkownicy tych społeczności są już „uzależnieni” od usług tego typu Centrum Medyczne, które ta społeczność stworzyła i utrzymuje. Musi istnieć dobry powód, aby użytkownicy zmienili swoje wytyczne (na przykład, jeśli Twoja oferta ma znacznie niższą cenę). Nieco lepiej promowane są usługi z zakresu medycyny kosmetologicznej (chirurgia plastyczna itp.), bo to jest bardziej interesujące dla ludzi.
  3. Dość często próbują promować za pomocą targetowania nieruchomość, ale nie zawsze jest to skuteczne, ponieważ znalezienie nabywcy mieszkania za pomocą ukierunkowanych reklam na VKontakte jest niezwykle trudne. Aby mieć szansę na choćby jedną sprzedaż, trzeba dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców. Co więcej, niewiele można zrobić poza przystosowaniem się do megamiast i płaceniem wieku. Bardziej obiecującą metodą sprzedaży nieruchomości byłoby utworzenie społeczności tematycznej lub przeprowadzenie seminariów (na przykład o kredytach hipotecznych lub o tym, jak kupić mieszkanie), ale będzie to wymagało dużo pracy i doda Ci więcej pracy. Lepiej jest z dostawą i wynajmem mieszkań poprzez targetowanie.

Powyższe fakty w żaden sposób nie implikują zalet żadnej z powyższych metod reklamy, jedynie ilustrują istniejące pomiędzy nimi istotne różnice. Sieć społecznościowa VKontakte ze względu na swoją specyfikę agreguje ogromną warstwę wiedzy o użytkownikach, którzy są w niej zarejestrowani i komunikują się z nią. Dzięki temu przy odpowiednich umiejętnościach jest to możliwe tylko dla tych użytkowników sieci, którzy a priori będą tym zainteresowani. Cóż, wraz z pojawieniem się możliwości stosowania retargetingu, dokładność targetowania użytkownika stała się jeszcze większa.

  1. Towary i usługi o wartości od pięciu do sześciu tysięcy rubli są dobrze sprzedawane na VKontakte. Można spróbować wszystkiego, co jest droższe, ale prawdopodobieństwo jest takie efektywna sprzedaż Liczba odbiorców tej sieci społecznościowej już spada.
  2. Ponadto warto powiedzieć, że najlepiej jest tutaj sprzedawać towary konsumpcyjne. Wraz z pojawieniem się retargetingu reklamowanie wysoce wyspecjalizowanych ofert również stało się całkiem możliwe i skuteczne, ale nadal łatwiej jest sprzedawać towary konsumpcyjne.
  3. Jeśli produkt, usługa lub marka ma społeczność fanów na VKontakte, będzie to wspaniała pomoc, ponieważ kierowanie według grup działa najlepiej.
  4. Z reguły lepiej jest skierować strumień odwiedzających przyciągniętych z reklam ukierunkowanych na zewnętrzną stronę internetową (lub swoją witrynę), niż do grupy lub publiczności w samej sieci społecznościowej. Ale znowu musisz poeksperymentować.
  5. Ceny reklam na VKontakte są nieco wyższe niż na VKontakte, ale tutaj bardzo szybko (przy odpowiednim podejściu) można uzyskać przyzwoity przepływ zainteresowanych odwiedzających, co zaowocuje dziesiątkami zamówień niedrogich towarów dziennie. Podajmy przykład, gdy właściciel sklepu internetowego wydaje dwieście tysięcy rubli miesięcznie na reklamę ukierunkowaną i jest bardzo zadowolony z marży uzyskiwanej z tego biznesu.

Moderacja reklam i podstawowe parametry kampanii reklamowej

Poza tym powinieneś o tym wiedzieć (na przykład alkohol, tytoń i inne paskudne rzeczy). Cóż, i wszystko inne, co jest zabronione przez rosyjskie prawo. Właściwie wszystkie Twoje reklamy będą moderowane, a zabronione tematy nie będą dozwolone, ale jeśli zawierasz umowę, aby przyciągnąć dla kogoś ruch z Vkontakte, przeczytaj

Cześć! Jeśli zdecydujesz się skonfigurować reklamy ukierunkowane na VKontakte, od razu pojawia się wiele pytań. Ile pieniędzy potrzebujesz, aby rozpocząć kampanię reklamową? Które ustawienia wybrać, a które zignorować, biorąc pod uwagę moje indywidualny projekt? Jak wybierać obrazy? Który format obrazu jest najlepszy? Co to jest CTR, a co CPM, jaka jest różnica i co wybrać? Co to jest retargeting i jak z niego korzystać? Aby uchronić Cię przed niepotrzebnym zamieszaniem, rozważymy wszystkie te i inne pytania w tym artykule.

Sceptycy powiedzą: „Próbowałem! Ukierunkowana reklama nie działa! Wydałeś mnóstwo pieniędzy.” Drodzy towarzysze, w rękach hipopotama skrzypce nie zagrają! Spróbowałem i nie wyszło, co nie znaczy, że nie działa. Oznacza to, że gdzieś wystąpił błąd. Tysiące firm na VKontakte korzysta z tego narzędzia i codziennie otrzymuje klientów. Wystarczy trochę cierpliwości i umiejętności.

Tymczasem oto infografika:

Chciałbym również ostrzec osoby, które dopiero próbują reklamować się w Internecie. Na początek polecam Ci taki kanał reklamowy, żebyś najpierw popracował w tym kierunku. Reklama ukierunkowana to bardziej „ruch długoterminowy” i w niektórych niszach może nadal konkurować z reklamą kontekstową pod względem szybkości przekształcania odwiedzającego w kupującego. Jednak w większości przypadków lepiej zacząć od reklamy kontekstowej, a dopiero potem połączyć reklamy ukierunkowane. A zastosowanie kombinacji reklamy kontekstowej + targetowania VKontakte pomoże znacznie zwiększyć efektywność. O tym opowiem w kolejnym artykule, bo teraz trudno będzie mówić o wszystkich niuansach, ale dam Wam kilka wskazówek. Zacznijmy więc.

Aby ułatwić nawigację, warunkowo podzielimy cały proces na 2 etapy. Mianowicie:

  1. Przygotowanie: podstawowe pojęcia, przygotowanie do testowania reklam, założenie konta reklamowego.
  2. Ustawienie: Przejdźmy przez podstawowe ustawienia kierowania, formaty reklama, zestawiając test zdjęć i nagłówków, a także wybierając strategie na podstawie wyświetleń lub kliknięć.

Przygotowanie i warunki

Trochę teorii i liczb:

CTR to stosunek kliknięć do wyświetleń mierzony procentowo. Na przykład z 1000 wyświetleń uzyskałeś 20 kliknięć. 20/1000*100 = 2%. Ten wskaźnik należy wziąć pod uwagę przy wyborze formatu reklamy opartej na wyświetleniach. W przypadku reklamy per click nie jest to aż tak istotne, bo... nie ma to wpływu na koszt kliknięcia.

CPC – koszt przejścia. Ważne jest, aby zawsze brać to pod uwagę, w przeciwnym razie możesz wpaść w czerwień.

Tworzenie konta reklamowego

Otwórz „Ustawienia” w menu po lewej stronie i poszukaj linku „Reklama” na dole.

Kliknij przycisk „Reklama kierowana”. "Utwórz reklamę." Pierwszym krokiem jest utworzenie reklamy, a nie konta. Sugeruję po prostu utworzenie reklamy już teraz, bez ustawiania jakichkolwiek ustawień, tak aby mieć konto reklamowe.


Zdjęcia gotowania

Możesz wybrać dwie opcje. Pierwszym z nich jest samodzielne wyszukanie zdjęć we wszystkich dostępnych zasobach (od banków zdjęć po banalne wyszukiwanie zdjęć w wyszukiwarce), a następnie przygotowanie zdjęć w Photoshopie. Lub możesz użyć Ten mega wygodna obsługa, na początek wystarczy Darmowa wersja. Nie będę się teraz rozwodzić nad usługą, jeśli chcesz, możesz to rozgryźć, jest to intuicyjne.

Testowanie obrazów i nagłówków

Aby skuteczniej skonfigurować kampanię, ważne jest przetestowanie obrazów i nagłówków. Musimy przygotować się do testu. Test przebiega w następujący sposób.

  • Wybierz co najmniej 5 zdjęć. Testujemy pięć obrazów o tym samym tytule.
  • I wymyślamy co najmniej 5 nagłówków. Testujemy pięć nagłówków z tym samym obrazem.
  • Po przetestowaniu, które obrazy i nagłówki były najbardziej klikalne, łączymy najbardziej klikalny nagłówek i najbardziej klikalny obraz. W ten sposób uzyskujemy najskuteczniejszą reklamę.

Idealnie byłoby przetestować co najmniej 15 obrazów i 15 nagłówków. Ale do zrozumienia po raz pierwszy wystarczy nawet pięć.

Ustawienia

Obecnie dostępnych jest 5 opcji formatu reklam dla witryny i grupy.

  • obraz i tekst. Stosuje się je głównie wtedy, gdy w ogłoszeniu trzeba jasno wyjaśnić, o co chodzi;
  • duży obraz. Ten format jest dobry, ponieważ przyciąga uwagę znacznie lepiej niż poprzedni. Ale jest znacząca wada - istnieje limit znaków, tylko 25. Możesz także napisać tekst na obrazie, co znacznie rozszerza możliwości tej opcji;
  • Ekskluzywny format. W takim przypadku Twoja reklama zostanie wysłana do użytkownika w jednym egzemplarzu, bez konkurencji. Wadą jest to, że jest dwa razy droższy;
  • Promocja społeczności. Ten format jest odpowiedni tylko dla społeczności; nie można za jego pomocą reklamować swojej witryny. Kluczowa różnica polega na tym, że użytkownik będzie mógł dołączyć do Twojej społeczności bez klikania linku. Bezpośrednio w reklamie pojawi się przycisk „Dołącz”.
  • I wreszcie specjalny format! Jeśli Twoja grupa docelowa przekracza 100 tysięcy, polecam spróbować! Nie jest emitowany w lewej kolumnie, jak inne formaty, ale w aktualnościach użytkownika, co znacznie zwiększa CTR. Ta opcja działa również tylko dla społeczności.

Wybór tematu ogłoszenia

Zasadniczo możesz pominąć ten krok, ale warto wybrać temat i podsekcję. Po ustaleniu tematu i podsekcji moderacja przebiega szybciej.

Wybór geografii naszej grupy docelowej

W tym bloku możesz wybrać miasta, w których chcesz się reklamować, obszary, stacje metra, a nawet ulice swojego miasta. Jest to konieczne, jeśli masz lokalną firmę, na przykład kawiarnię. W takim przypadku musisz dostroić się do wąskiego kręgu ludzi, którzy nie muszą podróżować przez pół miasta, aby się z Tobą spotkać. Tutaj możesz również odciąć nieistotne reklamy. Na przykład sprzedajesz rzadki produkt, który wcześniej kupiłeś w Chinach. W takim przypadku bardzo przydatne będzie odcięcie duże miasta, ponieważ Mają już całkiem niezły wybór, a bez problemu mogą kupić ten sam produkt z dostawą na terenie swojego miasta, a często taniej. Aby to zrobić, musisz w kolumnie „z wyjątkiem” zaznaczyć miasta, które chcesz wykluczyć ze swojej kampanii reklamowej.

Konfigurowanie danych demograficznych

Wszystko jest jasne, jeśli chodzi o płeć i wiek. Ale w tym bloku są bardzo ciekawe ustawienia, takie jak urodziny. Możemy zaznaczyć pole urodzin. I napisz w ogłoszeniu na przykład: „Z okazji urodzin 10% rabatu”. Takie reklamy zwiększają współczynnik klikalności, ponieważ... personalizujemy je. Wybierając swój stan cywilny, możesz również poprawić trafność swojego RK. Na przykład nie ma sensu reklamować serwisu randkowego osobom będącym w związku małżeńskim. Cóż, przynajmniej często)

Zainteresowania

No i w końcu dotarliśmy :) Moim zdaniem to najważniejszy i najbardziej przydatny blok w tradycyjnym targetowaniu. Dlatego porozmawiajmy o tym tak szczegółowo, jak to możliwe. Więc chodźmy.

Kategorie zainteresowań

Algorytm VKontatki stale zlicza zaangażowanie każdego konkretnego użytkownika w określonych kategoriach postów. Na przykład, jeśli dana osoba stale lubi, komentuje lub przegląda określony temat, na przykład produkty i usługi. Dzięki temu ustawieniu będziemy mogli kierować nasze reklamy do tego segmentu użytkowników! Świetne, prawda? :)

Społeczności

Możemy kierować reklamy do segmentu odbiorców wchodzącego w skład grup naszej konkurencji! Oznacza to, że faktycznie kradniemy klientów konkurentom. Cóż, to nie wszystko! Naszym potencjalnym klientem może być także osoba będąca członkiem wspólnot interesów (np. osoby będące członkami społeczności biznesowych są potencjalnymi klientami z zakresu usług b2b). Ale tutaj musisz dokładnie wybrać społeczności, do których się dołączysz.

Targetowanie aplikacji i stron internetowych

Celując w określone aplikacje, możesz również osiągnąć dobre wyniki w szczególnych przypadkach. Na przykład, reklamując zabawkę, możesz kierować reklamy do osób, które już grają w podobne gry.

Wyjątek

Możesz na przykład wykluczyć osoby, które są już Twoimi subskrybentami.

Światopogląd

Nie korzystam z tej blokady, bo nie było takiej potrzeby. Być może uznasz to za przydatne.

Podróżnicy

Jeśli zaznaczysz to pole, reklamy będą wyświetlane osobom, które tagują swoje zdjęcia w różnych miejscach. Co zwiększa szanse na znalezienie bardziej wypłacalnych odbiorców.

Kolejny blok „Edukacja i praca”

Targetując na zawody, możesz dodatkowo dotrzeć do odbiorców, którzy będą zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Na przykład osoby, które studiowały na wysoko płatnej specjalności na jednej z elitarnych uczelni, znacznie częściej mają wysokie dochody niż nauczyciele szkół podstawowych. To samo dotyczy osób zajmujących określone stanowisko lub pracujących w określonej firmie.

Dodatkowe opcje

  • Grupy retargetingowe. To ustawienie zasługuje na osobny artykuł. Krótko mówiąc, możesz zebrać osobną bazę użytkowników, do których będzie emitowana Twoja reklama. Można to zrobić za pomocą specjalnego oprogramowania lub instalując najpierw kod retargetingowy na swojej stronie internetowej.
  • Z wyjątkiem. Możemy także wykluczyć osoby, do których nie chcemy, aby docierały nasze reklamy. Na przykład dla osób, które już subskrybują naszą społeczność.
  • Urządzenia. Jeśli wybierzemy tutaj właścicieli sprzętu Apple lub właścicieli smartfonów, to możemy jeszcze precyzyjniej dotrzeć do płatnej grupy odbiorców.

Pozostałe ustawienia w tym bloku zazwyczaj ignoruję, bo po prostu nie spotkałem się jeszcze z takimi kampaniami reklamowymi.

Ustalanie ceny i lokalizacji

Dla wyświetleń czy dla konwersji?

Musimy wybrać cenę za wyświetlenia i za kliknięcia. Prawidłowo skonfigurowana reklama oparta na wyświetleniach jest często skuteczniejsza niż reklama po kliknięciu. Są jednak wyjątki, np. jeśli liczba odbiorców przekracza 500 tysięcy, warto przetestować reklamy pod kątem kliknięć. Polecam wybierać platformy reklamowe tylko na VKontakte.

Koszt przejścia.

Głównym błędem początkujących jest to, że opuszczają cenę oferowaną przez VKontakte. Dlatego wielu uważa reklamy VKontakte za nieuzasadnione drogie. Tak naprawdę trzeba kierować się prostą formułą: podziel proponowaną kwotę (kliknięcia lub 1000 wyświetleń) przez około 10. Oznacza to, że jeśli VKontakte zaleca cenę 12 rubli za 1000 wyświetleń, możesz ustawić ją na 1,2 rubla. i jeśli wyciski odkręcamy normalnie (przynajmniej 1 wyświetlenie na sekundę) to zostawiamy tak jak jest. Jeśli nie, ustalamy cenę nieco wyżej i tak dalej, aż wrażenia wyjdą normalnie.

Kliknij „Utwórz reklamę”, a następnie uruchom reklamę w celu moderacji.

Pozdrawiam, Władimir Kondratenko

Rozważymy tutaj prawdziwy przypadek rozpoczęcia kampanii reklamowej w sieci VKontakte, która przyniosła mi 1 000 000 rubli. zysk netto.

„Zalety”. Główną „zaletą” tego typu reklamy jest możliwość jednoznacznego wybrania (targetowania) odbiorców, którym reklama ta będzie wyświetlana. Możemy określić płeć, wiek, zainteresowania użytkowników, dla których przeznaczona jest nasza reklama, dzięki czemu od razu „dotrzemy” do najbardziej skierowanej dla nas grupy odbiorców.

„Zalety”.

  • Reklama w społecznościach VKontakte kosztuje znacznie mniej niż reklama ukierunkowana.
  • Rozpoczęcie kampanii reklamowej w społecznościach VKontakte jest znacznie łatwiejsze niż na zewnętrznych stronach internetowych.

„Minusy”. Nie ma opcji targetowania. Aby „dotrzeć” do docelowej grupy odbiorców, musisz przeprowadzić niezależna praca– wybierz dokładnie te społeczności, które subskrybują osoby, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. Aby optymalnie wybrać grupę lub „publiczność”, należy przeprowadzić szczegółową analizę statystyk społeczności. Opowiadałem o tym szczegółowo na kursie. Dziś jako bonus opowiem Ci kilka „sztuczek” o tym, na co musisz przede wszystkim zwrócić uwagę, uruchamiając reklamę VKontakte.

Rozpoczynamy kampanię reklamową za 1 000 000 rubli w grupach VKontakte.

Krok 1: Kto jest naszą grupą docelową?

NA etap początkowy musimy zrozumieć, kim są nasi docelowi odbiorcy i jakie zainteresowania mają nasi potencjalni nabywcy. Główna zasada, której musisz się tutaj nauczyć: nie reklamuj produktów dla dzieci w humorystycznych grupach! Głównym błędem początkujących reklamodawców jest to, że szukają miejsca, w którym taniej można wyświetlać reklamy. Z reguły publikowanie postów reklamowych w grupach humorystycznych jest tańsze. Ale spójrzmy na ten proces od środka. Załóżmy, że mamy grupę humorystyczną liczącą 500 000 członków. Zazwyczaj w takich grupach 60% abonentów to osoby poniżej 25. roku życia. Jest mało prawdopodobne, aby ta publiczność była zainteresowana rzeczami dziecięcymi; Co więcej, jest niewypłacalna.

Ale taka społeczność byłaby idealna dla naszej reklamy.

W pierwszej kolejności spójrz na statystyki społeczności, a dopiero potem na koszt reklamy w niej. Pamiętaj: nie ma drogiej reklamy, jest reklama skuteczna i nieskuteczna. Twoim zadaniem jest dopilnować, aby za każde 3000 rubli zainwestowanych w reklamę zarobiłeś dwa razy więcej. Na przykład wydałeś 3000 rubli i zarobiłeś 6000. Razem to 3000 rubli. "plus".

Krok 2. Poszukujemy stron do uruchomienia kampanii reklamowej.

Najlepszym sposobem na promocję jest natychmiastowe umieszczenie ogłoszeń w dużych społecznościach, a jeszcze lepiej w sieci dużych społeczności. Jest tu kilka „zalet”.

  • Jeśli uruchamiasz masową kampanię reklamową, to pracując z siecią społeczności często możesz uzgodnić konkretne wyniki, na przykład pracę nad subskrybentami. Cena może wahać się od 2,5 do 40 rubli. na abonenta – zależy od tematyki grupy.
  • Sieć jest zawsze zainteresowana stali klienci! Jeśli chcesz pracować na stałe i na początkowym etapie jesteś gotowy zainwestować co najmniej 50 000 rubli w reklamę, kierownictwo sieci spotka się z Tobą w połowie drogi i dołoży wszelkich starań, aby efekt Twojej reklamy był niesamowity . Z reguły są to indywidualne konsultacje i dodatkowe wsparcie dla klientów.
  • Współpracując z siecią społeczności, od razu znajdziesz się w zespole profesjonalistów, dzięki czemu sam zaczniesz rozumieć wszystkie zawiłości SMM, a stanie się to kilkadziesiąt razy szybciej, niż gdybyś próbował nauczyć się tego wszystkiego na Twój własny.

Sprawa nr 1. Rozpoczęcie kampanii reklamowej na VKontakte za pośrednictwem naszej sieci społeczności

Projekt: Jestem wspaniałą gospodynią domową, żoną i matką
Sieć społecznościowa, za pośrednictwem której promowano projekt:Agencja SMM
Zadanie: Stworzenie projektu informacyjnego skierowanego do gospodyń domowych

Metody monetyzacji:

  • sprzedaż reklam;
  • sprzedaż towarów za pośrednictwem programu partnerskiego Biggon;
  • utworzenie sklepu internetowego.

W momencie publikacji społeczność liczyła 127 tys. subskrybentów.

Koszt jednego abonenta publicznego: 2,5 pocierania.

Zysk netto projektu: 30 000 rubli. na miesiąc

Sprawa nr 2. Rozpoczęcie szkolenia

Zadanie: Gromadzenie bazy abonamentowej na udział w intensywnym szkoleniu online
Awans: Prowadzone jednocześnie przez kilka dużych sieci podmiotów gospodarczych
Główne źródło subskrypcji: Strona publiczna „Anatomia Biznesu”
Koszt jednego abonenta: 30 rubli.

Co było zrobione.
Początkowo w każdej grupie biznesowej kupiliśmy do testu po jednej reklamie. Grupa zawierała otagowany link, który umożliwiał śledzenie konwersji każdego „publicznego”. Jeżeli wyniki testu wypadły zadowalająco, rozpoczynano negocjacje z właścicielem grupy w sprawie hurtowego zakupu reklam (10–20 słupków reklamowych). Minimalny rabat, na jaki się zgodziliśmy to 30%, czasem udało nam się wynegocjować nawet 50% rabatu. Dzięki tej strategii w niektórych przypadkach udało nam się osiągnąć koszt abonenta na poziomie 15 rubli (jest to wyjątkowo niski koszt na abonenta w branży informacyjnej).

Sprawa nr 3. Salon odzieży dziecięcej KluvaKids

Awans: za pośrednictwem agencji SMM webmastera Alexandra
Grupy docelowej: gospodynie domowe z małymi dziećmi
Zysk netto projektu: 30 000 rubli. na miesiąc

Krok 3. Przygotowujemy post reklamowy i rozpoczynamy masową kampanię reklamową

      2) Użyj jasnych nagłówków, które przyciągną odbiorców jak magnes. Na przykład:
      "SPRZEDAŻ! Letnie sukienki z 80% rabatem"
      „Sekretna dieta! Minus 15 kg w dwa tygodnie!”
      „Biznes w sieciach społecznościowych. Jak osiągnąć dochód w wysokości 100 000 rubli miesięcznie?

3) Używaj zdjęć wysokiej jakości.
4)Użyj symboli MOJO:

5) Użyj wezwania do działania:

6) Analizuj posty konkurencji na powiązane tematy! Zidentyfikuj „sztuczki” stosowane przez innych uczestników rynku i przetestuj je.

W tym przykładzie sprawdziliśmy, jak powinien wyglądać post reklamowy, jeśli sprzedajesz produkt.

Warto zaznaczyć, że algorytmy i skrypty tworzenia postów na różne tematy są zupełnie inne. Można jednak przyjąć ten scenariusz jako podstawę i wprowadzić w nim własne zmiany.

W każdym razie skuteczność wpisu reklamowego należy oceniać dopiero po rozpoczęciu kampanii reklamowej. Najpierw zaczyna się reklama. Jeśli się opłaciło i zarobiło, to post został napisany poprawnie. Jeśli nie, to trzeba dopracować, a czasem całkowicie przerobić reklamę.

Co wybrać: „docelowy” czy „publiczny”?

Moim zdaniem, jeśli po raz pierwszy uruchamiasz kampanię reklamową VKontakte, najlepiej zrobić to za pośrednictwem stron publicznych. Ze względu na to, że ustawienie targetowania jest procesem dość pracochłonnym, koszt błędu może być wysoki. Ponadto, uruchamiając reklamy ukierunkowane, administracja VK nie poda żadnych konkretnych zaleceń dotyczących ich konfiguracji. Uruchamiając reklamę za pośrednictwem „publiczności”, zawsze możesz poprosić o poradę administratora społeczności, w której się reklamujesz.

Mówisz, że reklamy VKontakte nie działają dobrze: niektórzy uczniowie klikają reklamy, cały budżet jest wydawany z dnia na dzień, ale nie ma rezultatu? Dzieje się tak, jeśli nieprawidłowo wybierzesz grupę docelową. Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo skonfigurować targetowanie VKontakte, aby wyświetlać reklamy właściwym osobom.

Performance marketing od TexTerra - bierzemy odpowiedzialność za swoją pracę i pozyskujemy nowych klientów. Płacisz tylko za wynik.

Jak działa targetowanie VKontakte

Wyobraź sobie, że reklamujesz usługi naprawy samochodów w Smoleńsku. Możesz wyświetlać reklamy w najpopularniejszych społecznościach VKontakte i czekać na odpowiedź. Jeśli w ogłoszeniu będzie napisane „Naprawa samochodów w Smoleńsku”, klienci prawdopodobnie się z Tobą skontaktują. Problem w tym, że za wyświetlanie reklam mieszkańcom Penzy, Irkucka i Władywostoku zapłacicie. Dodatkowo wydasz pieniądze na wyświetlanie reklam użytkownikom ze Smoleńska i innych miast, którzy nie mają samochodu. Co więcej, wydajesz pieniądze na usługi reklamowe dla osób, które jeżdżą drogimi, niezniszczalnymi samochodami zagranicznymi. Specjalizujesz się w naprawie samochodów krajowych i masz bezpośrednie dostawy części zamiennych od AvtoVAZ.

Aby efektywnie wydawać pieniądze i zawierać transakcje, reklamy należy wyświetlać tylko mieszkańcom Smoleńska, którzy mają samochód. Wskazane jest, aby reklamy oglądały osoby posiadające niezbyt nowe samochody, które mają części zamienne AvtoVAZ. Problem ten można rozwiązać, kierując reklamy do docelowej grupy odbiorców.

Dzięki targetowaniu praktycznie eliminujesz nieukierunkowane wyświetlenia reklam. Na przykład nie wydawaj pieniędzy na reklamę wakacji w Pattaya dzieciom w wieku szkolnym, które nadal interesują się piłką nożną i lalkami, a nie spacerują po Walking Street. Kierowanie reklam zapewnia następujące korzyści:

  • Zwiększona reakcja: konwersje i transakcje.
  • Redukcja kosztów.
  • Obniżenie kosztów pozyskania klienta.
  • Zapobieganie negatywnym reakcjom użytkowników na nieukierunkowane reklamy.
  • Wyświetlanie reklam odbiorcom konkurencji.

Z tego przewodnika dowiesz się, jak kierować reklamy do odbiorców na VKontakte.

Jak prawidłowo skonfigurować kierowanie VKontakte




Wybierz format reklamy: „Obraz i tekst”, „Duży obraz”, „Promocja społecznościowa”.


Wpisz tytuł i tekst, prześlij obraz, wybierz motyw. W razie potrzeby możesz ustawić limit wieku wyświetleń. Na tym etapie nie poświęcaj dużo czasu na te kroki. Zadanie polega na przejściu do targetowania odbiorców.


Aby skutecznie korzystać z targetowania, musisz znać swoich odbiorców. Aby zebrać dane o użytkownikach, zbadać rynek, przeprowadzić ankietę wśród prawdziwych klientów, zastosuj metodę persony kupującego. Można o nim także przeczytać.

Na potrzeby eksperymentu wyobraźmy sobie, że firma działa w regionie Krasnojarska. Obsługujesz klientów we wszystkich miastach regionu z wyjątkiem Żeleznogorska. Wiadomo, że najczęściej kontaktują się z Tobą kobiety-kierowniki biur w wieku od 20 do 50 lat. Kolejną grupą klientów są specjaliści IT duże firmy, z czego 70% to mężczyźni. Ich wiek również waha się od 20 do 50 lat.

Jak skonfigurować kierowanie geograficzne

Kieruj reklamy na sugerowane powyżej grupy odbiorców. Na początek wybierz lokalizację geograficzną wyświetleń reklam. Jako cel wskaż terytorium Krasnojarska i wyklucz Żeleznogorsk.


Jak skonfigurować kierowanie demograficzne

Jak wspomniano powyżej, Twoimi potencjalnymi klientami są kobiety, które pracują na stanowiskach kierowników biur, a także mężczyźni i kobiety, którzy pracują w działach IT. Dlatego w sekcji „Płeć” pozostaw wartość domyślną. Wybierz samiec lub samicę tylko wtedy, gdy sprzedajesz produkt wyraźnie męski lub żeński, taki jak wędki spinningowe kosmetyki dekoracyjne. Pamiętaj, że w tym przypadku odcinasz także potencjalnych klientów, np. kobiety, które pasjonują się wędkarstwem.

Podaj wiek odbiorców. Zgodnie z warunkami eksperymentu zgodziliśmy się kierować reklamy do klientów w wieku od 20 do 50 lat. Jest to szeroki przedział wiekowy, dlatego prosimy o określenie go bez zmian w ustawieniach. Jeśli wiek większości klientów mieści się w wąskim przedziale, np. 25–30 lat, spróbuj poszerzyć grupę docelową. Podaj swój wiek od 22 do 33 lat i oceń wyniki kampanii.

Jeśli to konieczne, ogranicz widownię pokazów do osób solenizantów.


Pomiń menu Stan cywilny. Używaj go tylko w wyjątkowych przypadkach, np. jeśli sprzedajesz prezenty na Walentynki.


Kiedy i jak używać kierowania na zainteresowania i kategorie zainteresowań

W przypadku kierowania na zainteresowania możesz wybrać segmenty odbiorców. Są to użytkownicy, którzy są aktualnie zainteresowani konkretnym produktem i są gotowi go kupić. Przykładowo, reklamodawca może wyświetlać reklamy osobom, które często robią zakupy w sklepach internetowych, szukają samochodu lub interesują się usługami finansowymi. VKontakte klasyfikuje użytkowników na segmenty odbiorców na podstawie ich aktywności w sieci społecznościowej i na stronach zewnętrznych.


Jak kierować reklamy do członków społeczności

Pomysł jest bardzo prosty: jeśli pokażesz reklamy członkom społeczności tematycznych, odzew będzie wyższy. Możesz na przykład wyświetlać reklamy dotyczące ponownego napełniania wkładów członkom wszystkich społeczności o odpowiedniej tematyce związanej z wybranym regionem.


Aby znaleźć odpowiednie społeczności, skorzystaj z wyszukiwania VKontakte. Za pomocą filtra możesz zmienić kryteria wyszukiwania.


Skorzystaj także z usługi allsocial.ru, za pomocą której możesz wyszukiwać i oceniać społeczności. Pamiętaj, aby wykluczyć członków swojej społeczności z publiczności. Najprawdopodobniej i tak zobaczą publikacje.

Jak wyświetlać reklamy użytkownikom określonych aplikacji i witryn

Zadanie to rozwiązuje się za pomocą filtra „Aplikacje i witryny”. Wpisz nazwę interesującej Cię witryny i zapisz opcje zaproponowane przez system. Na tym etapie możesz ocenić potencjalny zasięg i możliwość dotarcia do odbiorców na podstawie wybranych kryteriów.


Jeśli to konieczne, wyłącz wyświetlanie użytkownikom jakichkolwiek witryn lub aplikacji, korzystając z filtra „Z wyjątkiem”. Zaznacz pole wyboru „Podróżnicy”, jeśli chcesz wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy odwiedzają VKontakte podczas podróży zagranicznych.


Co zrobić z targetowaniem według wykształcenia i stanowiska?

Poszukaj grupy docelowej według wykształcenia tylko jeśli interesują Cię absolwenci kierunków specjalistycznych instytucje edukacyjne. Możesz także kierować reklamy do użytkowników, którzy niedawno ukończyli instytucję edukacyjną.


Kierowania na pozycję używaj w ostateczności i bardzo ostrożnie. Ta metoda kierowania może znacznie zawęzić grupę odbiorców lub dodać do niej osoby niebędące docelowymi. Po pierwsze, nie wszyscy użytkownicy wskazują pozycję. Po drugie, grupą docelową mogą być osoby, które wskazują na stronie wszystkie swoje miejsca pracy.

Na przykład, jeśli chcesz wyświetlać reklamy konkretnym profesjonalistom, przefiltruj odbiorców według stanowiska. Użyj tego typu kierowania na przykład, jeśli sprzedajesz sprzęt dentystyczny. Informujemy, że ogłoszeń nie zobaczą lekarze dentyści, którzy nie wskazali zawodu w swoim profilu.


Jak korzystać z retargetingu

Użytkownicy, którzy znają Twoją firmę, produkt, witrynę lub publiczność VKontakte, reagują na reklamy wielokrotnie częściej niż zimni odbiorcy. To doskonały powód, aby skorzystać z retargetingu.

Aby skorzystać z retargetingu, przejdź do odpowiedniego menu na koncie reklamowym VKontakte. Kliknij przycisk Utwórz grupę odbiorców.


Możesz utworzyć grupę odbiorców za pomocą piksela retargetingowego lub danych z pliku.


Prześlij plik bazy danych adresy e-mail, numery telefonów lub identyfikatory profili użytkowników. Wymeldować się wymagania dotyczące pobieranych informacji lub skorzystaj z zaleceń:

  • Użyj pliku CSV lub TXT.
  • Wpisz po jednym adresie, identyfikatorze lub numerze telefonu w każdym wierszu. Dane można także zapisać w postaci ciągu znaków oddzielonych przecinkami lub średnikami. Możesz znaleźć identyfikator użytkownika za pomocą Aplikacje.
  • Wpisz swój numer telefonu w następujących formatach: +71111111111, 71111111111, 8-111-111-11-11.

Możesz także zainstalować kod retargetingowy na swojej stronie. W menu Piksele wygeneruj piksel.


Skopiuj kod i wklej go na stronę.


Jeśli witryna działa na WordPressie, wygodnie jest wstawić kod za pomocą wtyczki Head, Footer i Post Injection.

Użyj menu „Edycja”, aby dodać/usunąć odbiorców lub ponownie uzyskać kod retargetingowy.


Po wypełnieniu odbiorców retargetingu utwórz reklamy i rozpocznij kampanię reklamową.


Jakie usługi zwiększają skuteczność targetowania VKontakte?

Korzystając z usług zewnętrznych, możesz poprawić trafność dotarcia do grupy docelowej i zwiększyć skuteczność reklamy. Zwróć uwagę na następujące strony:

  • Cerebro. Jest to jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych usług zewnętrznych do zarządzania reklamami VKontakte. Targetowanie za pomocą Cerebro zapewnia następujące możliwości: wyszukiwanie odbiorców i podobnych odbiorców, identyfikacja aktywnych użytkowników grup i publiczności, targetowanie potencjalnych klientów, którzy weszli w interakcję z poszczególnymi postami VKontakte, wyszukiwanie społeczności tematycznych, targetowanie znajomych użytkownika i inne.
  • Pieprz. O możliwościach usługi przeczytasz w naszej recenzji.
  • Allspołeczne. Korzystając z serwisu możesz wyszukiwać społeczności tematyczne. Allsocial szybko wyszukuje także administratorów grup i śledzi zmiany w grupach, takie jak zmiany nazw.
  • Reflektor (bezpłatny). Zbiera dane od członków grupy, celuje do użytkowników według różne rodzaje aktywność, na przykład polubienie określonych postów lub niektórych grup. Znajduje także kontakty administratorów grup. Aby skorzystać z usługi, musisz zalogować się za pośrednictwem swojego konta VKontakte.
  • Docelowy segment (płatny). Korzystając z tej usługi, możesz dotrzeć do odbiorców społeczności VKontakte. System współpracuje również z Facebookiem, Odnoklassnikami i Instagramem.
  • OnlyTolk (bezpłatny). Korzystając z tej platformy, możesz zarządzać kampaniami reklamowymi VKontakte, w tym identyfikować docelowych odbiorców.

Aby zwiększyć skuteczność reklamy, konieczne jest gromadzenie danych o różnych segmentach docelowych odbiorców korzystających z jednej lub większej liczby usług. Zapisz otrzymane dane w formacie CSV lub TXT, a następnie utwórz odpowiednie grupy retargetingowe.

Targetowanie na odbiorców jest dostępne w usługach automatyzacji reklam, np. Aori, Plarin, Sociate.Targeting. Możliwości targetowania są tutaj standardowe, ale systemy automatyzacji zapewniają reklamodawcom możliwość jednoczesnego zarządzania kampaniami reklamowymi na wielu platformach.

Jak targetowanie zwiększa skuteczność reklam VKontakte

W tej sekcji znajdziesz udane i nieudane przykłady targetowania do docelowej grupy odbiorców VKontakte. Sprawy prezentowane są w formie listy z krótkim ogłoszeniem i linkiem do źródła, w którym można zapoznać się ze szczegółami. Rozważ następujące lekcje dotyczące targetowania:

  • Autor ekstrawaganckiego bloga o SMM pisze, że dzięki usłudze Cerebro Target udało mu się znacznie zwiększyć CTR reklam, a także osiągnąć wyższą konwersję kliknięć na aplikacje w porównaniu z reklamami w społecznościach VKontakte.
  • Autor grupy „Efektywne Targetowanie” Anel Radiant opowiada o doświadczeniach związanych z pozyskaniem do grupy 10 tysięcy abonentów za 10 tysięcy rubli. Sekretem udanej kampanii reklamowej społeczności ogrodniczej jest precyzyjne targetowanie. Odbiorcę wyświetleń reklam określano według płci, wieku i regionu zamieszkania.
  • Autor bloga „Sofa Theorist” Michaił Bursin zdobył bardzo cenne doświadczenie w korzystaniu z targetowania VKontakte. System pokazywał reklamę tym samym osobom, dlatego skuteczność reklamy była niska. Ta mini-etui przypomina o skorzystaniu z opcji ograniczenia wyświetleń reklam do jednego użytkownika.
  • Koledzy z Magwai twierdzą, że ukierunkowane reklamy na VKontakte wykazały większą skuteczność w znajdowaniu pracowników w porównaniu z płatną publikacją na HeadHunter. Czy ktoś jeszcze uważa, że ​​​​VKontakte to sieć dla uczniów?
  • Kolejny przypadek z Magwai pokazuje porównywalną skuteczność reklam ukierunkowanych na VKontakte, reklamach Yandex.Direct w wyszukiwarkach i YAN. Według autora reklamy w YAN przynoszą więcej kliknięć i kosztują mniej reklamodawcy.
  • Koledzy z Icontext piszą, że retargeting sprawia, że ​​reklama VKontakte jest porównywalna pod względem skuteczności z Google AdWords i Yandex.Direct.
  • Maxim Lukyanov opowiada, jak przy pomocy Cerebro udało mu się dotrzeć do zainteresowanych odbiorców i pozyskać ruch komercyjny za śmieszną cenę.

Możesz także sprawdzić duże

Prawie każda osoba czyta wiadomości, a czytanie wiadomości znajomych na VKontakte jest kwestią zasad. Oto jak wykorzystać ten moment do promowania swojej społeczności - na swoim koncie reklamowym możesz uruchomić specjalna firma reklamować się w wiadomościach innych osób. Co to jest news i jak go skonfigurować? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tej szczegółowej instrukcji..

  1. Podczas promowania towarów i usług kosztujących ponad 4000 rubli.
  2. Podczas promocji złożonych nisz: nieruchomości, usługi prawne, budowa.
  3. Pracować z zimna publiczność, o którym należy powiedzieć bardziej szczegółowo na temat projektu.

Zalety i wady

  1. Możliwość tworzenia płyt z dużym akompaniamentem tekstowym.
  2. W paszy wyglądają bardziej naturalnie. Zwiększa to zasięg Twoich reklam.
  3. Najskuteczniejsza metoda promocji VKontakte.
  4. Nagranie jest dostępne do dystrybucji na wszystkich urządzeniach.
  1. Brak możliwości płatności za przejścia.

Instrukcje uruchamiania: 7 kroków

Bez niepotrzebne słowa, wymieńmy 7 podstawowych kroków.

Krok 1.

Krok 2

Kliknij przycisk „Utwórz ogłoszenie”.

Krok 3

Krok 4

Są one publikowane w kanale w imieniu Twojej społeczności.

Krok nr 5

Wybierz temat ogłoszenia.

Reklamując produkty dla określonej kategorii wiekowej, należy umieścić specjalną etykietę.

Krok #6

Ustalenie grupy docelowej. Wybierz żądany kraj lub kraje i miasto.

Klauzula Urodziny przydaje się, gdy reklamujesz produkty jako prezenty.

W kolejnej sekcji wskaż kategorię zainteresowań grupy docelowej. Na przykład reklama Ubrania Damskie, możesz określić „Uroda i moda”, „Kup online”, „Dom i rodzina” itp.

W społecznościach wskaż publiczności i grupy powiązane z Twoim tematem.

Aplikacje i strony internetowe. Wskazujemy aplikacje VKontakte lub witryny stron trzecich powiązane tematycznie z reklamą.

Pozycja „Podróżnicy” pokazuje wpisy użytkowników, którzy często odwiedzają VKontakte z różnych adresów IP.

Edukacja i praca. Jeśli Twoją grupą docelową są studenci lub przedstawiciele jakiegoś zawodu, to ta zakładka będzie bardzo przydatna.

Dodatkowe opcje. Tutaj możesz dodać swoją bazę retargetingu zebranego z Twojej witryny lub przy użyciu parserów.

Konfigurowanie zapisywania. Tutaj możesz dodać odbiorców, którzy podjęli jakąkolwiek akcję z Twoimi reklamami, do bazy danych retargetingu.

Krok #7

Dostosowujemy cenę i lokalizację. W sekcji „Platformy reklamowe” wybierz, gdzie będą wyświetlane posty: na urządzenia mobilne, V pełna wersja lub na wszystkich stronach.

Koszt jest podany za 1000 wyświetleń. System automatycznie wystawia kwotę. Można, a nawet należy je ograniczać, aby zaoszczędzić budżet. Jeśli zasięg spadnie, koszt należy zwiększyć.

Ograniczamy wyświetlenia do 5 na osobę.

Na koniec kliknij „Utwórz reklamę”.

Jak najlepiej wykorzystać reklamy w wiadomościach: 3 rekomendacje

  1. Dostosuj reklamy do każdego segmentu odbiorców.
  2. Wybierz jasne i chwytliwe obrazy.
  3. Wyświetlaj reklamy oddzielnie w internecie i na urządzeniach mobilnych.

Segmentuj odbiorców. Nie ma potrzeby uruchamiania jednej kampanii reklamowej dla wszystkich segmentów jednocześnie. Pozwoli to zaoszczędzić budżet i zwiększyć konwersję.