Vše o reklamě v kontaktu. Jak nastavit správné cílení VKontakte. Jak cílení zvyšuje efektivitu reklamy VKontakte

Pokud patříte k lidem, kteří si myslí, že reklama VKontakte nefunguje, že utratíte spoustu peněz a nic nedostanete, pak je tento článek určen právě vám.
V tomto článku se dozvíte: jak vytvořit reklamu VKontakte, jaká nastavení a funkce jsou k dispozici.

Publikum VKontakte je 90 milionů lidí, z nichž více než 68 milionů jsou aktivní uživatelé. Z toho můžeme pochopit, že toto sociální. síť poskytuje vynikající příležitost najít publikum, které potřebujete.

Typy reklamy na VKontakte


Cílená reklama na VKontakte


Vytvoření reklamy na VKontakte


Poté klikněte na tlačítko „Vytvořit reklamu“. Tady začíná zábava :)



Tvorba reklamy začíná výběrem formátu, který vám vyhovuje.
Podívejme se, jaké to jsou a k jakým účelům slouží.

  • Text-grafický blok (TGB)


Nachází se vlevo pod hlavním menu ve formě krátkých bloků s obrázky a textem.

Výhody TGB (cíle):

  • hodně přechodů
  • nízké SRS
  • umístění – pouze desktop
TGB zahrnuje reklamu komunit, externích stránek a aplikací nebo VK her.

Technické požadavky na formáty reklamy:



TT pro tyto formáty jsou přibližně stejné: nadpis reklamy může obsahovat 3 až 33 znaků včetně interpunkčních znamének a mezer. Popis - od 3 do 70 znaků. Hmotnost obrázku do 5 MB, formáty: JPG, PNG, BMP, TIF nebo GIF (bez animace). Text na obrázku by neměl zabírat více než 50 % plochy celková plocha fotky.

2. Formáty mezi zařízeními

Formáty mezi zařízeními jsou formáty, které se zobrazují ve zdroji zpráv na všech platformách: stolní a mobilní verze webových stránkách, stejně jako ve všech oficiálních mobilní aplikace V kontaktu s.

  • Reklamní příspěvek


Oznámení jsou zveřejňována v novinkách nebo na komunitních zdech.
Reklamní příspěvek lze nazvat nativním formátem, který zapadá do informačního kanálu uživatele a nezpůsobuje odmítnutí.
Uživatelé je vidí spolu s obvyklým obsahem, který odebírají, a příspěvky od přátel.

Podívejme se na každou z nich zvlášť.


Ke každé kartě můžete přidat název, Stručný popis, obrázek, tlačítko, odkaz a také dvě ceny, například pro zobrazení slevy.

Tento formát je vhodný pro prodej zboží nebo služeb, například internetových obchodů.

Výhody formátu Carousel:

  • Multitasking
    - Přilákání uživatelů na stránky za účelem nákupu nebo jiné cílené akce;
    - Zvyšování povědomí o značce;
    - Přilákání nových předplatitelů do komunity.
  • Mezi zařízeními
  • Komfortní
    Platba za formát je k dispozici pro přechody i zobrazení.
- jeden nebo více obrázků, animace GIF nebo video.


Pomocí univerzálního příspěvku můžete propagovat příspěvky, které vám umožní oslovit 90 % uživatelů RuNet jako v plná verze webové stránky a na mobilních zařízeních.

Výhody formátu „Universal Record“:

  • Rodák
    Obsah značky se automaticky přizpůsobuje reklamnímu formátu.
  • Bod
    K dispozici jsou všechna nastavení cílení a také retargeting.
  • Upřímný
    Ke sledování statistik můžete připojit pixely třetích stran.
  • Mezi zařízeními
    Reklama se zobrazuje na všech dostupných uživatelských zařízeních.
  • Přesný
    Frekvence zobrazování reklam na osobu, nikoli na zařízení.
- skvělý nástroj pro generování návštěvnosti. Tlačítko vás vybízí k provedení nějaké akce, například k návštěvě webové stránky nebo komunity.


Zvláštnosti:

  • vizuálně znatelné;
  • obsahuje výzvu k akci;
  • intuitivní pro uživatele;
  • vede na konkrétní stránku zadanou inzerentem;
  • Text tlačítka můžete vybrat v závislosti na cíli reklamy.
je aplikace pro sběr kontaktů těch, kteří vám zanechali žádost.


Aplikace umožňuje:

  • vytvářet pohodlné formuláře žádostí v rozhraní VKontakte;
  • V polích dotazníku funguje automatické vyplňování uživatelských údajů, čímž se zvyšuje úroveň konverze vyplněných údajů.

Dotazníky lze flexibilně přizpůsobit tak, aby uživatelé sdíleli přesně ty informace, které potřebujete.

Technické požadavky na formáty záznamu reklamy:


  • Do karuselu můžete přidat 3 až 10 karet obsahujících informace o produktech a službách.
  • Vstupní text nesmí obsahovat více než 220 znaků včetně interpunkčních znamének a mezer. Text by neměl obsahovat odkazy, hashtagy ani zmínky.
  • Název karty musí obsahovat 3 až 25 znaků.
  • Velikost obrázku v karuselu musí být alespoň 400x400 px.
  • Podporované formáty obrázků jsou JPG, PNG nebo GIF (bez animace).
  • Text na obrázku by neměl zabírat více než 50 % celkové plochy fotografie.

  • Vstupní text může obsahovat maximálně 16 384 znaků včetně interpunkce a mezer.
  • V textu příspěvku smíte použít maximálně 6 emotikonů.
pro obrázek
  • K zadání můžete přidat až 10 obrázků ve formátu JPG, GIF, TIF nebo PNG.
  • Text na obrázku v reklamním příspěvku by neměl zabírat více než 50 % celkové plochy fotografie.
pro animaci GIF
  • Animace GIF musí být připojena jako dokument.
  • Hmotnost souboru animace GIF nesmí být větší než 50 MB. Automatické přehrávání animace GIF funguje pro soubory o hmotnosti nejvýše 10–12 MB.
  • Každá strana obrázku GIF by neměla být větší než 1000 pixelů.
  • Obrázek GIF musí obsahovat více než 1 snímek, interval mezi snímky od 0,01 do 1 sekundy.
pro video
  • Maximální povolená velikost souboru videa je 2 GB.
  • Podporované video formáty: AVI, MP4, 3GP, MPEG, MOV, FLV, F4V, WMV, MKV, WEBM, VOB, RM, RMVB, M4V, MPG, OGV, TS, M2TS, MTS.
  • Maximální rozlišení záznamu videa je 1080p.
  • Jsou podporována horizontální, čtvercová a vertikální videa.
  • Je možné vkládat videa z jiných webů pro hostování videa (Youtube, Rutube, Vimeo atd.).

  • Text příspěvku může obsahovat maximálně 220 znaků včetně interpunkčních znamének a mezer, maximálně dva zalomení řádků (použití odkazů včetně hashtagů v textu není povoleno).
  • V textu příspěvku smíte použít maximálně 6 emotikonů.
  • Obrázek ve úryvku vedle tlačítka musí mít alespoň 537 x 240 pixelů.
  • Text na obrázku ve úryvku by neměl zabírat více než 50 % celkové plochy fotografie.
  • Podporované formáty obrázků: JPG, PNG nebo GIF (bez animace).
  • Text úryvku vedle tlačítka nesmí obsahovat více než 80 znaků, včetně interpunkčních znamének a mezer.
  • Označení tlačítka lze vybrat z poskytnutého seznamu. Seznam dostupných titulků závisí na vstupní stránce reklamy.

Nastavení a cílení

Poté, co si vyberete formulář, který potřebujete, přejděte k nastavení cílení.
Okamžitě podotýkám, že cílové publikum a doporučená cena se změní v závislosti na vašem nastavení.

TAK



V případě potřeby vyberte předmět reklamy a označení věku.
Více o pravidlech zadávání inzerátů se dozvíte. 2. Zeměpis

Můžete vybrat zemi, města, regiony a také vyloučit ty, které nepotřebujete.

Navíc je zde pohodlná funkce pro umístění bodů na mapě. Pomocí nastavení „Typ místa“ si můžete vybrat, kterým uživatelům se mají reklamy zobrazovat – těm, kteří pravidelně navštěvují, bydlí, studují, pracují nebo se právě nacházejí v určeném místě.

Skvělé pro podniky, jejichž cílová skupina by se měla nacházet v blízkosti kanceláře.



3. Demografie

Pohlaví, věk, rodinný stav – pochopitelné.

Ale funkce „Narozeniny“ se dobře hodí pro propagaci ve stylu „Všechno nejlepší k narozeninám! Jen pro tebe...".

Informace o narozeninách se aktualizují denně, takže stačí nastavit reklamu jednou a vaše reklamní kampaň zůstane relevantní. To je zvláště výhodné, když máte stálá sleva pro narozeninové lidi.


4. Zájmy

    Zájmy jsou velmi důležitou částí vašeho nastavení.

    Zde vyberete skupinu uživatelů, kteří se zajímají o konkrétní téma. VKontakte klasifikuje uživatele do segmentů publika na základě jejich aktivity na sociálních sítích. síti a na externích stránkách.

5. Vzdělání a práce

Tato sekce nefunguje zcela správně, protože mnoho uživatelů ve svém profilu neuvádí místo svého studia nebo práce.



Na uživatele podle vzdělání je lepší cílit pouze v případě, že máte zájem o absolventy konkrétních vzdělávací instituce nebo nedávno absolvoval vzdělávací instituci.

Cílení podle pracovní pozice je nejlepší pro inzerci vybavení, jako jsou zubaři. Samozřejmě bude málo lidí, informace nemusí být vždy aktuální, ale někdy je to alespoň něco.

6. Dodatečné parametry nebo retargeting

Retargeting je jednoduchý a účinná metoda zvýšit počet zákazníků a opakovat objednávky.
Reklamy můžete zobrazovat uživatelům, kteří již projevili zájem o vaši značku – navštívili váš web, přidali něco do košíku, nakoupili nebo prostě viděli vaši reklamu.

Můžete také vyloučit segmenty publika, jako jsou uživatelé, kteří otevřeli formulář a odeslali žádost, abyste jim již reklamu nezobrazovali.



Abychom v nastavení vybrali cílovou skupinu pro retargeting, musíme ji nejprve vytvořit, přesněji řečeno nainstalovat pixel na váš web.

Nastavení pixelu pro opětovné zacílení

Nejprve je potřeba vytvořit pixel pro opětovné zacílení. Chcete-li to provést, přejděte do části „Retargeting“ vlevo v nabídce. Dále klikněte na „Pixely“ a poté na „Vytvořit pixel“.



Zobrazí se okno, kde budete muset napsat název, povolenou doménu a vybrat téma webu.


Poté se objeví okno s kódem, který bude nutné umístit na web, a vysvětlením, jak to udělat.



Při instalaci kódu na web budete muset zkontrolovat, zda funguje nebo ne.
Můžete to udělat tam v nastavení pixelů.



Nyní, když máte funkční pixel, můžete vytvořit publikum.
Chcete-li to provést, klikněte na kartu „Publikum“ a na tlačítko „Vytvořit publikum“.



Zobrazí se okno, kde si můžete vybrat nejpohodlnější možnost pro vytvoření publika: pomocí pixelu nebo ze souboru.



Možnost "Načíst ze souboru" předpokládá, že máte svůj vlastní zákazníci kontakty. Vytvoření takového publika bude výhodou, protože budete moci vyloučit své zákazníky z reklamního publika, abyste za ně neutráceli svůj reklamní rozpočet.

V sekci „Retargeting“ je také karta „Podobné segmenty publika“ nebo karta „podobný vzhled“.
Zde můžete najít uživatele VKontakte, jejichž chování je podobné vašim klientům.

Můžete použít jakékoli počáteční cílové publikum s alespoň 1 000 uživateli.
Chcete-li vytvořit publikum LAL, klikněte na tlačítko „Najít podobné publikum“.



Dále v okně, které se zobrazí, vyberte ze seznamu požadované publikum, pro které vytvoříte podobné.



Vyhledávání může trvat od 30 minut do několika hodin, takže stav pravidelně kontrolujte.

Jakmile dokončíte vytváření publik, vraťte se k vytváření reklamy a vyberte publikum ze seznamu.



7. Nastavení ukládání publika

Zde můžete shromáždit publikum, které interagovalo s vaší reklamou. A také vyberte události, na kterých interagovala: sledovali příspěvek, šli do komunity, skryli příspěvek ze zpráv a tak dále.
Můžete přidat více publik.



8. Nastavení ceny a umístění

V této části si můžete vybrat platformy, na kterých bude reklama běžet, způsob platby – za proklik (CPC) a za zobrazení (CPM) a také omezení zobrazení na uživatele a reklamní kampaň.



Náklady na cílenou reklamu

Cílená reklama na VKontakte funguje na principu aukce, která umožňuje optimalizovat náklady. Sami se rozhodnete, kolik chcete utratit za reklamu.
Hned ale podotýkám, že pokud velmi podceníte doporučenou cenu, reklama se zobrazí, ale dostane se k malému podílu publika, nebo se nezobrazí vůbec.

CPM (cena za promile) je platební model, ve kterém platíte za 1000 zobrazení vaší reklamy.
CPC (cena za proklik) je platební model, ve kterém platíte pouze tehdy, když uživatel klikne na vaši reklamu.

Aukce VKontakte

1. Princip tvorby nákladů na přechod

Při platbě za přechody (CPC):

  • Nabídka je ovlivněna kreativou (CTR reklamy).
Při platbě pomocí modelu CPC jsou náklady na přechody nepřímo úměrné CTR reklamy: čím nižší CTR, tím vyšší CPC.

Minimální cena převodu je 5 rublů. (technicky minimální sazba) při platbě pomocí modelu CPC.

2. Princip tvorby nákladů na 1000 zobrazení

Při platbě za 1000 zobrazení (CPM):

  • nabídka je ovlivněna počtem inzerentů pro dané cílové publikum v aukci;
  • nabídka NENÍ ovlivněna kreativou (CTR reklamy).
Při platbě pomocí modelu CPM náklady na přechod nezávisí na CTR reklamy.

Minimální cena převodu je 30 rublů.

  • Reklamní kampaně
    Tato sekce zobrazuje seznam reklamních kampaní a reklam v nich. Toto je vaše hlavní pracovní rozhraní, zde můžete provádět jakékoli akce související s tvorbou a správou reklamy.

    Můžete vidět zbývající rozpočet, kolik bylo utraceno dnes a včera a také některé statistiky reklamních kampaní.

    Určitě si stanovte limity!
    V opačném případě může VK „sežrat“ váš rozpočet na měsíc za den.



Kliknutím na název kampaně se dostanete do sekce Reklamy a poté kliknutím na název reklamy přejdete na samotnou reklamu.



Zde můžete vidět všechny informace o reklamě: jak vypadá, kolik kliknutí, stížností atd. byl.

  • Rozpočet
    Zde si můžete prohlédnout a doplnit zůstatek na svém reklamním účtu.



Jak doplnit zůstatek na VKontakte?

Přejděte do části „Rozpočet“ a klikněte na tlačítko „Dobít“.



Budete požádáni o výběr typu platby.



Pokud se rozhodnete provést platbu výhodnou pro jednotlivce. osob, poté vyberete způsob platby, uvedete částku a provedete platbu. Minimální částka platby je 500 rublů.
Pokud pro legální fyzické osoby – stačí zadat své bankovní spojení.

Nastavení a vytvoření reklamy VKontakte

S jeho pomocí můžete automaticky vyjednávat se správou komunit, které vám vyhovují, o umístění vašich reklam v nich.
Odpadají složitější procesy koordinace příspěvku s komunitní správou, stačí uvést rozpočet a termíny kampaně - systém sám nabídne optimální seznam skupin s maximálním pokrytím v rámci rozpočtu.

  1. Vytvořte reklamní příspěvek a odešlete jej k moderování.
  2. Zadejte rozpočet a období umístění.
  3. Prozkoumejte seznam komunit vybraných platformou.
  4. Potvrďte umístění.
Podívejme se na každý krok podrobněji.



Ve vyskakovacím okně budete vyzváni k výběru typu příspěvku - příspěvek s textem a přílohami nebo repost jiného příspěvku - napište text, krátký název a také vyberte reklamní kampaň.



„Příspěvek s textem a přílohami“ lze nazvat „běžným příspěvkem“ na komunitní zdi, zatímco „repost jiného příspěvku“ je vhodnější pro propagaci vaší komunity nebo stránky VK.
Ke každé nové položce lze přidat až 10 příloh: fotografie, videa, zvukové nahrávky atd. K „repostu“ lze připojit pouze jednu přílohu.

Do pole „Krátký název“ můžete napsat jméno, které bude použito k identifikaci položky osobní účet a SMS upozornění. Nikdo kromě vás to neuvidí.



2. Zadejte rozpočet a období umístění
Klikněte na tlačítko „Poslat záznam“ a vyberte parametry, které potřebujete k vyhledání vhodných komunit.



3. Prostudujte si seznam komunit vybraných platformou
Na základě výše uvedených údajů vám tržní platforma nabídne seznam těch komunit, které splňují uvedená kritéria.

Pokud pro vás některá z komunit nevyhovuje, můžete ji vyloučit kliknutím na příslušné tlačítko.



4. Potvrďte umístění
Po dokončení výběru komunit klikněte na tlačítko „Přidat příspěvek“.
Vaše místo bude automaticky rezervováno ve vámi zadaném časovém rozmezí.
Informace o vašich aplikacích se objeví v části „Čeká na zveřejnění“.

Stavy aplikací


Statistiky reklamních kampaní VKontakte

Jakmile je váš příspěvek publikován, můžete sledovat jeho výkon.
Můžete zobrazit podrobné statistiky pro všechny příspěvky nebo pro jeden příspěvek v konkrétní komunitě.

Můžete zjistit celkový dosah uživatelů, kteří si prohlédli reklamní příspěvek, počet kliknutí na odkaz, počet lidí, kteří se připojili ke skupině, pokud ji propagujete, a tak dále.


Tato data vám pomohou analyzovat dopad reklam umístěných v různých komunitách a upravit reklamní kampaň tak, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.


Závěr

Můžeme tedy dojít k závěru, že díky jednoduchému rozhraní a mnoha možnostem nastavení je nalezení cílového publika VK, které potřebujete, snadné a jednoduché. Navíc nevyžaduje velký rozpočet.

Anton Starčenkov


A Abyste se mohli začít seznamovat s reklamou VKontakte, stačí, když budete v systému sledovat odkaz ve spodní části obrazovky. Řeknu vám malé tajemství - může to udělat naprosto každý uživatel registrovaný na této sociální síti.

B Bez pochopení, kdo se může stát vaší cílovou skupinou, je poměrně obtížné navrhnout reklamní kampaň, takže pokud jste se již rozhodli, co budete inzerovat, musíte kliknout na tlačítko „vytvořit reklamu“ a ocitnete se v novém neznámém světě. reklamy.

V V tomto rozhraní je možné bez psaní reklamního textu a odkazů zjistit, kolik uživatelů je v konkrétní cílové skupině, pouhým umístěním různých cílů, jako například v tomto případě jsme vybrali všechny spárované dívky starší 25 let ve městě Petrohrad - bylo jich 562 351:

G Hlavní věcí je nejen nastavit obecné cílení na VKontakte podle pohlaví a věku, ale také se pokusit najít zájmy nebo skupiny, ve kterých se vaše cílové publikum může nacházet.

D Chcete-li vybrat správné publikum, můžete použít přesnější cíle, jako je „Rozšířená geografie“ nebo „Vzdělávání a práce“:

E Pokud vám to nestačí, použijte další parametry. Vyberte prohlížeče a zařízení a také si zapište klíčová slova, u kterého se zobrazí reklama, pokud uživatel zadá tento požadavek do vyhledávacího pole.

Jo Kapacita reklamního trhu VKontakte je omezena pouze počtem lidí ochotných spustit kampaň, takže hlavní formou konkurence mezi inzerenty je aukce nabídek. Podívejte se, jak vysoká je doporučená sázka tento moment ve vaší cílové skupině, možná v posledním bloku. Je důležité vzít v úvahu, že čím nižší nabídku nastavíte, tím méně často se bude vaše reklama zobrazovat.


A Touha co nejvíce snížit sazbu je zcela oprávněná a tuto příležitost máte. Jen je potřeba dosáhnout maximálního součinu počtu přechodů na CTR. Vyvolávací cena v poli „Cost of transition“ se tak může výrazně snížit díky správně zvoleným cílovým skupinám a zajímavé reklamě.

ZÚkol upoutat pozornost lze vyřešit dvěma způsoby: pomocí barevného obrázku nebo přímým oslovením cílové skupiny:

A Použijte způsob platby za kliknutí nebo za zobrazení – je to na vás! Za úvahu stojí jen fakt, že při platbě za imprese je obrázek díky absenci reklamního textu znatelně větší a hlavně chybí CTR ve vzorci ceny za tisíc zobrazení.

Y Jako geografické cílení lze vybrat Oshkar-Ola nebo jakékoli jiné město a podle tohoto principu lze rozdělit reklamní kampaně nebo reklamy. Nutno podotknout, že i v malá města počet registrovaných uživatelů na VKontakte může být poměrně významný.

NA Když jste se rozhodli pro geografické cílení, byly definovány cílové skupiny a je přibližně jasné, jak oslovíte publikum, je čas vybrat obrázek, s ohledem na to, že by měl být dostatečně atraktivní, aby získal maximální hodnoty CTR:

a ve správě účtu. Buďte připraveni na to, že budete muset přidávat nové a často deaktivovat reklamy, které nefungovaly s nízkou CTR a vysokými náklady na konverzi.

M Postup pro reklamy VKontakte je poměrně přísný. Nejčastější chybou je oslovování „vy“ ve „VKontakte“ - to je nepřijatelné, pouze „vy“. Také se nepokoušejte vkládat telefonní čísla do textu a obrázků, nepokoušejte se inzerovat drogy, pornografii, tabákové výrobky atd. A jen výmluvný obrázek nemusí moderátorům projít... nebo možná ano...

N Nové reklamy nelze přidávat donekonečna, existují určitá omezení. Za prvé, toto je pravidlo č. 5:

O společné a denní limity- dost užitečné nástroje, zejména na začátku nové kampaně. S těmito typy omezení je možné zabránit nadměrnému utrácení na jednu úspěšnou reklamu rovnoměrnějším rozdělením prostředků.

P Vyplatí se pravidelně obměňovat obsah a hledat jiné cílové skupiny, protože i sebelepší reklamní kampaň začíná časem zhoršovat své výsledky. Důvodem je skutečnost, že reklama může vyčerpat zásobu novinek pro původní publikum. Četnost změn závisí na počtu účastníků ve skupině a četnosti zobrazení. Statistiky kampaní, kde CTR v určitých obdobích klesá, jsou však zcela normální.

R Konverzní výsledky reklamní kampaně VKontakte při použití jako cíl nákupu jsou obvykle nižší ve srovnání s tradiční reklamou ve vyhledávání. To je logické, protože zde vytváříme poptávku a nepracujeme s něčím, co je již připraveno. Na druhou stranu, pokud je cílem počet zobrazených stránek, může být konverze vzhledem k absenci možných konkurentů srovnatelná nebo dokonce vyšší. Po přechodu na stránku inzerenta nemůže uživatel zavřít okno a zobrazit několik podobných nabídek najednou, a proto prohledává web pečlivěji.

S Statistiky o dosahování cílů lze analyzovat až k reklamě předoznačením každého odkazu, takže pokud je úkolem porovnat efektivitu reklamy ve více regionech, vyplatí se předem vytvořit různé reklamy.

T e, kteří klikli na inzerát, jsou shromážděny v docela pěkných diagramech s rozdělením podle pohlaví, věku a geografie.

U Můžete vidět a slyšet reklamu prostřednictvím videoreklamy „VKontakte“. Při zveřejňování videa je nutné vzít v úvahu apel na publikum jako „Vy“ a samozřejmě video musí být zapamatovatelné – to je branding.

F Funkce přístupu pro hosty a správce usnadňuje život agenturám i inzerentům. S jeho pomocí můžete klientovi otevřeně ukázat celou reklamní kampaň, případně sledovat práci zhotovitele.

X Dobrá CTR ve VKontakte je poměrně relativní pojem, jako v zásadě v jakémkoli jiném systému. Můžeme ale říci, že pokud doporučená cena za proklik začne klesat, pak je vaše CTR jednoznačně lepší, než je průměr pro cílovou skupinu.

H Po nějaké době očekáváme vývoj reklamy ve vyhledávání „VKontakte“, zatím můžeme pouze říci, že existuje:

pomocí kterého můžete identifikovat lidi, kteří cestují mimo SNS více než 2krát ročně.

E Je na vás, zda je cílená reklama na VKontakte exotická nebo ne. Ale

YU Zeres, kterých je jen v Rusku více než 72 milionů, považují VKontakte za svůj domov. A pro každého inzerenta je příležitost vyvěsit pěkný banner do domácností některých z těchto lidí

Určitě to nebude zbytečné.

Ahoj! Pokud se rozhodnete nastavit cílenou reklamu na VKontakte, okamžitě vyvstává spousta otázek. Kolik peněz potřebujete na zahájení reklamní kampaně? Která nastavení by měla být vybrána a která by měla být ignorována, vzhledem k mému individuální projekt? Jak vybrat obrázky? Jaký formát obrázku je nejlepší? Co je CTR a co CPM, jaký je rozdíl a co si vybrat? Co je retargeting a jak jej používat? Abychom vás ušetřili zbytečného povyku, všechny tyto a další otázky zvážíme v tomto článku.

Skeptici řeknou: „Zkoušel jsem to! Cílená reklama nefunguje! Utratil spoustu peněz." Vážení soudruzi, v rukou hrocha housle hrát nebudou! Zkoušel jsem to a nefungovalo to, to neznamená, že to nejde. To znamená, že se někde stala chyba. Tisíce společností na VKontakte používají tento nástroj a přijímají klienty každý den. Chce to jen trochu trpělivosti a zručnosti.

Mezitím je zde tato infografika:

Také bych chtěl varovat lidi, kteří online reklamu teprve zkoušejí. Nejprve vám doporučuji takový reklamní kanál, kterým byste se měli nejprve ubírat. Cílená reklama je spíše „dlouhodobá návštěvnost“ a v některých výklencích stále může konkurovat kontextové reklamě v rychlosti přeměny návštěvníka na kupujícího. Ale ve většině případů je lepší začít s kontextovou reklamou a teprve poté propojit cílenou reklamu. A použití kombinace kontextové reklamy + cílení VKontakte pomůže výrazně zvýšit efektivitu. Budu o tom mluvit v příštím článku, protože teď bude těžké mluvit o všech jemnostech, ale dám vám několik pokynů. Takže, začněme.

Abychom usnadnili navigaci, podmíněně rozdělíme celý proces do 2 fází. A to:

  1. Příprava: základní pojmy, příprava na testování reklam, vytvoření reklamního účtu.
  2. Nastavení: Projdeme si základní nastavení cílení, formáty reklam, sestavení testu obrázků a nadpisů a také zvolíme strategie pro imprese či prokliky.

Příprava a termíny

Trocha teorie a čísel:

CTR je poměr kliknutí a zobrazení, měřený v procentech. Například z 1000 zobrazení jste získali 20 kliknutí. 20/1000*100 = 2 %. Tento ukazatel je důležité vzít v úvahu při výběru reklamního formátu založeného na zobrazení. Při reklamě na proklik to není tak důležité, protože... nemá to vliv na cenu za proklik.

CPC – cena za přechod. Je důležité vždy počítat, jinak můžete jít do mínusu.

Vytvoření reklamního účtu

Otevřete „Nastavení“ v nabídce vlevo a ve spodní části vyhledejte odkaz „Reklama“.

Klikněte na tlačítko „Cílená reklama“. "Vytvořit reklamu." Prvním krokem je vytvoření reklamy, nikoli účtu. Navrhuji, abyste vytvořili reklamu hned, bez nastavování, jen abyste měli reklamní kancelář.


Obrázky vaření

Můžete si vybrat dvě možnosti. Prvním z nich je vyhledat obrázky sami na všech dostupných zdrojích (od fotobank až po banální hledání obrázků ve vyhledávači) a poté obrázky připravit ve Photoshopu. Nebo můžete použít tento mega pohodlná služba, pro začátek to bude stačit bezplatná verze. Nebudu se teď zabývat službou, pokud chcete, můžete na to přijít, je intuitivní.

Testování obrázků a titulků

Pro efektivnější nastavení kampaně je důležité testovat obrázky a nadpisy. Musíme se připravit na test. Test probíhá následovně.

  • Vyberte alespoň 5 obrázků. Testujeme pět obrázků se stejným názvem.
  • A vymyslíme alespoň 5 nadpisů. Testujeme pět titulků se stejným obrázkem.
  • Poté, co otestujete, na které obrázky a nadpisy se dalo nejvíce kliknout, zkombinujeme nadpis s nejvyšším počtem kliknutí a obrázek, na který lze nejvíce kliknout. Tímto způsobem získáme nejúčinnější reklamu.

V ideálním případě potřebujete otestovat alespoň 15 obrázků a 15 nadpisů. Ale pro pochopení napoprvé stačí i pět.

Nastavení

Dnes existuje 5 možností reklamních formátů pro web a skupinu.

  • obrázek a text. Používají se hlavně tehdy, když potřebujete v inzerátu srozumitelně vysvětlit, o co jde;
  • velký obrázek. Tento formát je dobrý, protože přitahuje pozornost mnohem lépe než ten předchozí. Je tu však značná nevýhoda - je zde limit na znaky, pouze 25. Na obrázek můžete také psát text, což výrazně rozšiřuje možnosti této možnosti;
  • Exkluzivní formát. V tomto případě bude vaše reklama odeslána uživateli v jediné kopii bez konkurence. Nevýhodou je, že je dvakrát dražší;
  • Propagace komunit. Tento formát je vhodný pouze pro komunity, nemůžete pomocí něj inzerovat své stránky. Klíčový rozdíl je v tom, že uživatel se bude moci připojit k vaší komunitě bez kliknutí na odkaz. Přímo v reklamě bude tlačítko „Připojit se“;
  • A nakonec speciální formát! Pokud je vaše cílovka nad 100 tisíc, doporučuji vyzkoušet! Nevysílá se v levém sloupci, jako jiné formáty, ale v informačním kanálu uživatele, což výrazně zvyšuje CTR. Tato možnost také funguje pouze pro komunity.

Výběr předmětu inzerátu

Tento krok můžete v podstatě přeskočit, ale je užitečné vybrat téma a podsekci. Když je téma a podsekce nastaveny, moderování probíhá rychleji.

Výběr geografie naší cílové skupiny

V tomto bloku si můžete vybrat města, ve kterých chcete inzerovat, oblasti, stanice metra a dokonce i ulice vašeho města. To je nutné, pokud máte místní firmu, například kavárnu. V tomto případě se musíte naladit na úzký okruh lidí, kteří za vámi nemusejí cestovat přes půl města. Zde můžete také odříznout irelevantní reklamu. Například prodáváte nějaký vzácný produkt, který jste předtím zakoupili v Číně. V tomto případě bude velmi užitečné odříznout velká města, protože Už mají docela dobrý výběr a stejný produkt si klidně koupí i s doručením ve svém městě a často levněji. Chcete-li to provést, musíte ve sloupci „kromě“ vybrat města, která chcete ze své reklamní kampaně vyloučit.

Nastavení demografie

Vše je jasné s pohlavím a věkem. V tomto bloku jsou ale velmi zajímavá nastavení, například narozeniny. Můžeme zaškrtnout kolonku narozenin. A do reklamy napište například: „Na počest narozenin sleva 10 %. Takové reklamy zvyšují míru prokliku, protože... personalizujeme je. Výběrem svého rodinného stavu můžete také zlepšit relevanci svého RK. Například nemá smysl inzerovat seznamku pro vdané osoby. Tedy alespoň často)

Zájmy

No, konečně jsme se tam dostali :) Podle mě je to nejdůležitější a nejužitečnější blok v tradičním zaměřování. Proto si o tom povíme co nejpodrobněji. Tak pojďme.

Zájmové kategorie

Algoritmus VKontatka neustále počítá zapojení každého konkrétního uživatele do určitých kategorií příspěvků. Například pokud člověk neustále lajkuje, komentuje nebo si prohlíží konkrétní téma, například produkty a služby. S tímto nastavením budeme moci cílit naši reklamu na tento segment uživatelů! Skvělý ne?! :)

společenství

Můžeme cílit na segment publika, který je součástí skupin našich konkurentů! Tedy vlastně odebírání zákazníků konkurentům. No, to není všechno! Naším potenciálním klientem může být i osoba, která je členem zájmových komunit (např. lidé, kteří jsou členy obchodních komunit, jsou potenciálními klienty pro oblast b2b služeb). Zde je ale potřeba pečlivě vybírat komunity, na které se naladíte.

Cílení na aplikace a weby

Zacílením na konkrétní aplikace můžete také dosáhnout dobré výsledky v určitých případech. Například při reklamě na hračku můžete cílit na lidi, kteří již podobné hry hrají.

Výjimka

Můžete například vyloučit lidi, kteří jsou již vašimi odběrateli.

Pohled na svět

Tento blok nepoužívám, protože to nebylo potřeba. Možná vám to bude užitečné.

Cestovatelé

Pokud zaškrtnete toto políčko, reklamy se budou vysílat lidem, kteří označí své fotografie na různých místech. Což zvyšuje šance na nalezení solventnějšího publika.

Další blok „Vzdělávání a práce“

Zacílením na profese se také můžete dodatečně naladit na publikum, které bude mít o váš produkt nebo službu zájem. Například u lidí, kteří studovali vysoce placenou specializaci na některé z elitních univerzit, je mnohem pravděpodobnější, že budou mít vyšší příjem než učitelé na základních školách. Totéž platí pro lidi zastávající určitou pozici nebo pracující v určité společnosti.

Extra možnosti

  • Retargetingové skupiny. Toto nastavení si zaslouží samostatný článek. Stručně řečeno, můžete shromáždit samostatnou uživatelskou základnu, na kterou bude vaše reklama vysílána. To lze provést buď pomocí určitého softwaru, nebo nejprve instalací kódu pro opětovné zacílení na váš web.
  • S výjimkou. Můžeme také vyloučit lidi, které nechceme, aby naše reklamy oslovovaly. Například pro lidi, kteří jsou již přihlášeni k odběru naší komunity.
  • Zařízení. Pokud zde vybereme majitele zařízení Apple nebo majitele smartphonů, pak můžeme ještě přesněji cílit na solventní publikum.

Zbývající nastavení v tomto bloku většinou ignoruji, jednoduše proto, že jsem se s takovými reklamními kampaněmi ještě nesetkal.

Stanovení ceny a umístění

Za zobrazení nebo za konverze?

Musíme zvolit cenu za zobrazení a za kliknutí. Při správném nastavení je reklama založená na zobrazení často účinnější než reklama prokliková. Existují ale výjimky, řekněme, pokud je vaše publikum nad 500 tisíc, má smysl testovat reklamu na prokliky. Inzertní platformy doporučuji vybírat pouze na VKontakte.

Přechodové náklady.

Hlavní chybou začátečníků je, že nechávají cenu, kterou VKontakte nabízí. To je důvod, proč mnozí považují reklamu VKontakte za nepřiměřeně drahou. Ve skutečnosti se musíte řídit jednoduchým vzorcem: vydělte navrhovanou částku (kliknutí nebo za 1000 zobrazení) přibližně 10. To znamená, že pokud VKontakte doporučuje cenu 12 rublů za 1000 zobrazení, můžete ji nastavit na 1,2 rublů. a pokud se otisky odšroubují normálně (alespoň 1 otisk za sekundu), necháme to tak, jak je. Pokud ne, nastavíme cenu o něco výše a tak dále, dokud dojmy nedopadnou normálně.

Klikněte na „Vytvořit reklamu“ a poté reklamu spusťte k moderování.

S pozdravem Vladimír Kondratenko

Ještě před pár lety jsme netušili, jak pevně se stanou součástí našich životů. sociální média. Přestaly být jen chatovací místností pro teenagery. Častěji známé společnosti, majitelé velké podniky, internetové obchody a jednoduše soukromí podnikatelé vytvářejí stránky a komunity online, aby propagovali své zboží a služby.

Přilákat tam předplatitele - potenciální klienty- Existují různé nástroje. O jedné z těchto metod budeme hovořit v tomto článku.

Cílená reklama na VKontakte: obecné informace

co to je? K čemu to je? Možná jsou to jen vyhozené peníze?

Dlouho panoval názor, že VKontakte je síť pro školáky. Nedávný výzkum ale ukázal, že se situace mění. V současné době je přítomen na populární ruské sociální síti velký počet solventní publikum připravené dozvědět se o různém zboží a službách a provádět nákupy. Tito lidé potřebují pomoc při získávání takových informací. Ale protože hlavní je stále odpočinek a zábava, neměla by být nabídka příliš vtíravá. Co dělá cílená reklama na VKontakte úspěšně? co to je?

Pokud mluvíme o externí složce, jedná se o malé reklamy umístěné na levé straně vaší stránky sociální sítě. Určitě jim každý věnoval pozornost, ale ne každý ví, jak se objevují a proč.

Inzerát obsahuje nadpis, obrázek a krátký popis. Zpravidla nebudou vidět více než dva nebo tři kusy současně. Chcete-li zobrazit další, musíte kliknout na tlačítko „Všechny inzeráty“. V ideálním případě by každý z nich měl odpovídat zájmům osoby, na jejíž stránce VKontakte se nachází. Koneckonců, tyto reklamy jsou přizpůsobeny speciálně pro každého uživatele.

Ale praxe se někdy od ideálu odchyluje, protože zasahuje lidský faktor.

Cílená reklama na VKontakte vyžaduje velmi pečlivý přístup. Poradenství při jeho přípravě a spuštění nebude zbytečné.

Pokud je nebudete dodržovat, můžete snadno promrhat celý svůj plánovaný rozpočet a nedosáhnete žádných výsledků.

Ne každý produkt nebo služba se pomocí cílení dobře prodává. Pokud se jedná o nějaké vzácné předměty, sezónní, ne pro každého nebo příliš drahé, je lepší hledat jiné způsoby jejich propagace. Všechno, co souvisí s medicínou, se prodává špatně. K cílení je vhodné pouze spotřební zboží.

Před spuštěním inzerátu si připravte a umístěte reklamní příspěvek do své skupiny, na web nebo na platformu, kam bude uživatel chodit, potřebujete, aby daný člověk nejen přišel, ale aby se o informace zajímal, zdržel se, chtěl prostudovat si to podrobněji a zaregistrovat se nebo se přidat do skupiny a v ideálním případě udělat objednávku.

I samotná reklama vyžaduje pečlivý přístup. Vysoce kvalitní fotografie nebo grafický obrázek, který je jasný a jasný. Cílem je upoutat pozornost. Hrajte na emoce lidí. Text je krátký a výstižný. Musí přesně zasáhnout cíl, být napsán v jazyce cílového publika ( cílová skupina), na který se sází. Známost a hrubost jsou nepřijatelné. Žádné adresy na "vy"! Nesmíte projít moderováním.

Před úplným zobrazením byste měli nejprve otestovat svou reklamu a utratit ne více než 100 rublů. Nejlepší je vytvořit několik reklam na stejné téma, ale s různými obrázky, nadpisy a vysvětlivkami. A z nich během testovacího procesu vyberte tu nejlepší možnost.

Nastavení cílené reklamy na VKontakte

Podívejme se na podrobný operační algoritmus.

Předběžná fáze - analýza a uživatelské stránky, prohlížejí se jejich vyhledávací dotazy, identifikují se zájmy. Na základě získaných dat je sestaven portrét cílového publika, se kterým budete muset během reklamní kampaně spolupracovat.

Existuje několik způsobů, jak začít:

2. Pokud existuje komunita (skupina), můžete jednat jejím prostřednictvím. Takto to bude rychlejší. Pod avatarem je řádek „inzerujte komunitu“.

U první možnosti budete muset provést dva přechody, než začnete vytvářet reklamu. A druhý vede přímo tam, kde se nachází cílená reklama na VKontakte. Síť sama vám řekne, jak nastavit další práci.

Nejprve nahrajeme předem připravený inzerát (text + obrázek). Musí mít určitou velikost, a to jak počtem slov, tak délkou/šířkou obrázku.

Poté přistoupíme k nastavení různých parametrů naší cílové skupiny: věk, pohlaví, bydliště, zájmy, rodinný stav a tak dále. Takových ukazatelů může být poměrně hodně. Který z nich vzít, závisí na konkrétní situaci. Níže je uveden příklad cílení.

Po vyplnění všech polí a vytvoření prvního inzerátu se objeví osobní reklamní účet, ve kterém můžete sledovat, jak reklamní kampaň probíhá.

platební metody

Další parametr pro cílení.

Nastavení cílené reklamy na VKontakte vyžaduje dvě na zobrazení a dvě na kliknutí. Nejlepší je udělat nejprve první možnost a později přejít na druhou. nejčastěji se používá při oslovení velmi velkého publika. Přechody jsou levnější a jednodušší.

Základní pojmy a termíny cílení

Zásah – počet lidí, kteří viděli vaši reklamu alespoň jednou.

Přechod se měří v číslech. Kolikrát jste nabídku sledovali? Uživateli, který provedl přechod, se reklama podruhé nezobrazí.

Zobrazení – kolikrát se zobrazila vaše reklama VKontakte.

CPC (cena za proklik) je ukazatelem nákladů na jeden přechod.

CPM - (cena za promile) - cena za 1000 zobrazení.

CTR (míra prokliku) – tento koncept ukazuje efektivitu reklamy a počítá se jako počet zobrazení krát počet přechodů vynásobený 100 %.

Příklady

Čím podrobněji vyplníte všechna pole, tím efektivnější bude cílená reklama na VKontakte fungovat. Případy ( skutečné příklady), podívejme se na to hned teď.

Internetový obchod se zbožím pro děti se rozhodl provést reklamní kampaň. Cílové publikum bylo stanoveno - ženy ve věku 20-30 let, vdané, s dětmi. Dodávka zboží z této prodejny byla realizována pouze ve městě X. Všechny tyto parametry byly zadány. Způsob platby - za přechod. Doporučená cena je čtyři rubly. Divácké pokrytí - 10 000 lidí.

Pokud by obchod fungoval s rozvozem po celém Rusku, čísla by byla jiná. A v nastavení by byla uvedena všechna města, což by oblast pokrytí určitě zvětšilo.

Skupina (komunita) nebo web: kam má reklama vést?

Cílená reklama na VKontakte (návod k jejímu použití byl uveden výše) a praxe jejího používání ukazují, že za poměrně nízkou cenu a konkrétní typ produktu (služby) je lepší poslat klienta na dobře navržený -stránkový web. Odkud může okamžitě zadat objednávku.

U velkého sortimentu, například internetových obchodů, by měl přechod vést ke skupině. V tomto případě není cílem jen jednorázový nákup, ale dlouhodobá spolupráce a průběžný prodej. To platí pro různé pizzerie, fitness kluby, prodej a rozvoz květin a mnoho dalšího.

Nové příležitosti

V poslední době se objevil zajímavý doplněk – retargeting, který rozšiřuje počáteční možnosti reklamních produktů.

Umožňuje vám zobrazovat reklamy uživatelům, které již znáte.

Výhody cílení

Umožňuje velmi přesně určit a označit portrét cílového publika. Mnoho netizenů o sobě rádo mluví, dává detailní informace o zálibách, místě bydliště, věku a podobně. Nebude tedy těžké najít mezi miliony předplatitelů na základě potřebných vlastností „to své“ a nabízet přesně to zboží a služby, které je budou zajímat.

Přesnost výběru cílové skupiny nám umožňuje dosáhnout situace, kdy si reklama a nabídka najde klienta sama a ne naopak.

Závěr

Pokud tedy chcete zvýšit prodej, mluvit o novém produktu nebo službě, pomůže vám cílená reklama na VKontakte. Recenze od mnoha majitelů firem naznačují účinnost tohoto typu propagace. Ale pouze se správně nakonfigurovanou a provedenou kampaní.

Dobrý den, přátelé! V tomto příspěvku vám řeknu, jak vytvořit efektivní reklamy pro kontextovou reklamu na VKontakte. O tomto nástroji jsem se ve svých článcích zmínil více než jednou, takže je čas mluvit o principu práce s ním.

Pravděpodobně jste zvyklí slyšet, že kontextovou reklamu mají pouze vyhledávače, ale v poslední době takovou funkci získávají i sociální sítě, která mimochodem funguje dobře. kontextová reklama VKontakte vám umožňuje propagovat externí weby a skupiny, schůzky a veřejné stránky. Nejúžasnější věcí na tomto nástroji je cílení. Nastavení je velmi flexibilní, zobrazení můžete přesně přizpůsobit ulici, zájmům a dokonce i prohlížečům. Také s tak velkým publikem (80 000 000 lidí za den) je cena za reklamu relativně nízká a kampaň můžete zahájit s částkou 100 rublů. Takhle vypadají reklamní bloky na samotných kontaktních stránkách:

Souhlas, vypadá to spíše jako upoutávky než jako kontext. A obrázek zde hraje důležitou roli. Další významnou výhodou je, že za reklamy můžete platit jak za zobrazení, tak za kliknutí. Mimochodem, ukazuje se, že je mnohem výnosnější pro představení, vysvětlím později.

Nevýhodou kontextu kontaktu je malý počet znaků v názvu (je velmi obtížné, víte, zavěsit osobu pomocí pouhých 25 znaků). Také si myslím, že moderování obrázků je příliš přísné (někdy je velmi obtížné protlačit požadovaný obrázek, což jistě přinese více kliknutí). No, obecně je všechno docela dobré a práce v tomto směru má rozhodně smysl. Dobrá, dost teorie, začněme vytvářet reklamní kampaň.

Vytváříme reklamní kampaň. Rozhodujeme o platbě, vytváříme reklamní titulky a obrázky

Pokračujme na stránku cílené reklamy a klikněte na „Vytvořit reklamu“:

Na další stránce uvidíte nastavení pro nový inzerát, nejprve je potřeba vybrat typ platby:

Platba za proklik – platíte za každé kliknutí skutečné kliknutí osoba. Výběrem tohoto typu platby můžete do reklamy přidat 25znakový nadpis, 60znakový popis a obrázek 90x65 pixelů:

Platba za zobrazení– tady je všechno mnohem zajímavější. Platba se provádí za každých 1000 zobrazení a reklama se může zobrazit několikrát stejnému uživateli. V tomto případě vše závisí na vaší fantazii, kreativitě a také správně nastaveném cílení. Moje zkušenost s kontaktními reklamami ukázala, že když platíte za zobrazení, můžete získat více kliknutí za nižší cenu. V každém případě však radím otestovat 2 kampaně – s impresemi a prokliky. Výběrem tohoto typu platby můžete do reklamy přidat nadpis o délce 25 znaků a také obrázek o rozměrech 90 x 120 pixelů:

Podpora komunit pro přechody– tato funkce se objevila nedávno a abych byl upřímný, nepoužil jsem ji. Tento způsob platby je určen pro reklamní skupiny, schůzky, veřejné stránky a aplikace. Platíte za každý jedinečný přechod uživatele. Při výběru tohoto typu platby můžete do reklamy přidat nadpis o 25 znacích a obrázek o rozměrech 90 x 90 pixelů:

Rozhodl jsem se tedy platit za zobrazení, ale níže uvedené tipy lze použít pro všechny typy reklam. Nyní naše hlavním úkolem vytvořte titulek kombinovaný s obrázkem, který upoutá pozornost uživatelů a povzbudí je ke kliknutí.

Připomínám, že nadpis musí mít 25 znaků, což znamená, že musíme člověka krátce přesvědčit, aby na reklamu klikl. Nejjednodušší technikou je výzva k akci. Řekněme, že inzerujeme online hru o dracích, pak nadpis může znít: „Bojujte s drakem!“, „Rozdrťte draka!“, „Porazte draka!“. Doufám, že pochopíte pointu.

Můžete také použít titulky jako: „Nejlepší hra roku 2013!“, „Je to lepší než Skyrim!“, „Nejlepší cool hra 2013!" atd. Obecně platí, že jste omezeni pouze svou představivostí.

Dále musíte vybrat obrázek, který přitáhne lidi. Jelikož inzerujeme hru o dracích, můžete fotit ze hry Skyrim (kdo nezná, může si toto téma vygooglit) nebo si jen vybrat krásný obrázek s drakem. Je vhodné dát přednost světlým obrázkům. Takže, tady je to, co jsem dostal:

Poté, co jsme napsali nadpis a vybrali obrázek, je čas přejít k nejdůležitější části reklamní kampaně – cílení. Než to uděláte, nezapomeňte vybrat typ reklamy (stránka, skupina, aplikace):

Nastavení cílení pro reklamu VKontakte

Správné zacílení (upřesnění cílové skupiny) je klíčem k úspěchu celé reklamní kampaně, proto je třeba tuto záležitost brát velmi vážně. Pro začátek bych rád ukázal na příkladech, jak se plýtvá reklamními rozpočty kvůli špatně zvolené cílové skupině. Zde je několik reklam, které se zobrazují na mé stránce:

Stránka je skutečná, obsahuje pouze skutečná data, skutečné místo bydliště a nyní se podíváme na hlavní problémy těchto dvou reklam (všechny přicházejí s platbou za proklik).

První oznámení je fotograf Michail Bolotov, svatební fotografie, rodinné focení, jižní Rusko. Skupina je inzerována. Vtipné je, že žiju na Ukrajině a ne v Rusku a taky je mi 17 let a na vdávání je ještě trochu brzy... Navíc se mi zdá, že nadpis inzerátu je velmi zvláštní - „fotograf Michail Bolotov“, nikdy jsem o něčem takovém neslyšel…

Druhá reklama - Rekonstrukce bytu v Moskvě a regionu. Externí stránka je inzerována. Zase jsem 17letý kluk, proč jsem sakra musel renovovat byt a ještě k tomu v Moskvě (žiju na Ukrajině)?! Když jdu na web, zjišťuji, že je postaven na motoru Ucoz v šikmém, křivém stylu, pokud je živý...

Tito. Vidíme, že se reklamy zobrazují nesprávnému publiku, což znamená, že jsou vyhozené peníze.

Nyní přejdeme k nastavení cílení. Jako příklad budeme inzerovat online hru „Dragons“. Na stránce nastavení reklamy najdeme sekci „zeměpis“:

Zde vybereme zemi a města, ve kterých chceme reklamy vysílat. Pro hru „Dragons“ jsem si vybral zemi Rusko. Pole „města a regiony“ nechávám prázdné, protože je mi jedno, ze kterého města bude registrace provedena.

Volím mužské pohlaví, protože si myslím, že hry jsou hlavně mužským koníčkem. Důležitým parametrem je také věk. Zde je třeba vycházet z toho, co přesně budete inzerovat. Například pokud je inzerováno Komerční nabídka, pak musíte pochopit, že byste neměli mnoho očekávat od diváků mladších 18 let, protože jsou insolventní. Pokud se inzeruje zábava (jako v našem případě), pak je vhodnější publikum do 18-20 let, protože většinou mladí lidé se rádi baví. V našem případě jsem nastavil věk od 12 do 20 let, jelikož je online hra inzerována. Pole „narozeniny“ a „rodinný stav“ nejsou tak důležité.

Dalšími sloupci, kterým bych chtěl věnovat pozornost, jsou zájmy, skupiny, aplikace a stránky:

Nejprve musíte co nejvíce prozkoumat zájmy svého publika. Abych hru propagoval, vložil jsem zájmy hry, Online hry, draci (protože inzerujeme stejnojmennou hru), Skyrim (jelikož tato hra souvisí s draky) a pro experiment jsem předepsal kreslený film „Jak vycvičit draka“. U svých reklam se také snažíte co nejvíce sondovat publikum. Pokud jsou například inzerovány služby SEO, pak vaše zájmy mohou zahrnovat propagaci webových stránek, blogování, tvorbu webových stránek, SEO atd. Doufám, že pochopíte pointu.

Dále následují sloupce „kategorie skupin“ a „komunity“, s jejichž pomocí můžete přilákat další publikum ze skupin a veřejnosti kontaktu. Stačí vybrat skupiny, které se tematicky podobají vašemu návrhu. Totéž platí pro webové stránky a aplikace pro naši hru jsem zvolil následující aplikace:

Pokud se chystáte inzerovat na nábor zaměstnanců (například v Moskvě), může se vám hodit sekce „rozšířená geografie“, kde můžete specifikovat oblasti, stanice metra nebo ulice.

Také vám doporučuji podívat se na kartu „pokročilá nastavení“ a vybrat tam nejoblíbenější prohlížeče:

Zde vám radím opustit Firefox, Operu, Chrome a Safari. Vyřadíme telefony a Internet Explorer, protože na vaši reklamu nebude klikat nikdo, kdo sedí na telefonu, a Internet Explorer podle mě používají jen ti, kteří si pořídili počítač teprve nedávno a nic mu nerozumí.

Posledním krokem je nastavení ceny za proklik nebo 1000 zobrazení, lze ji snížit na 30 % doporučené:

Také vám doporučuji zaškrtnout políčko vedle „omezit“ na 100 zobrazení na osobu.“