Контекст зар сурталчилгааны үр нөлөө: үндсэн үзүүлэлтүүдийн дүн шинжилгээ. Контекст сурталчилгааны үр ашиг Контекст зар сурталчилгааны параметрүүд

Бүх агуулгыг харуулах

Вэбсайт дээр контекст сурталчилгаа явуулж, үйлчлүүлэгчтэй болох үеийг би санаж байна.

Өрсөлдөөн нэмэгдсэний дараа хөрөнгө оруулалт нэмэгдэж, харин үр ашиг нь эсрэгээрээ хурдацтай буурч эхлэв.

Тиймээс, одоо та зүгээр л аз тохиолдлоо гэж найдаж болохгүй, та үр ашгийг хэмжих чадвартай байх хэрэгтэй контекст сурталчилгаамөн цаг тухайд нь жүжигчнийг алдааныхаа төлөө шийтгэх.

Гэхдээ нэн даруй шийдье. Контекст зар сурталчилгааг бий болгох мэргэжилтнүүд өгсөн загваруудын үр нөлөөг бараг тооцоолох боломжгүй болно. Яагаад ийм болсныг та удахгүй ойлгох болно.

Тиймээс, нийтлэл нь ойлгох боломжгүй олон тооны тайланг хүлээн авдаг бизнесийн менежерүүдэд хэрэгтэй болно. Хэрэв энэ танд санагдаж байвал суу, бид явж байна.

Нэг нэгээр нь

Контекст сурталчилгааны үр нөлөөний тухай нийтлэлийг контекст сурталчилгаа гэж юу болох тухай түүхээр эхлүүлж байгаа нь миний бодлоор ёс суртахууны буруу юм. Хэрэв та энэ юу болохыг мэдэхгүй байгаа бол нийтлэлийг уншина уу

Энэ нь бүх зүйлийг нарийвчлан, жишээгээр (бидний бүх нийтлэлүүдийн адил) тайлбарласан болно.

Контекст сурталчилгаа хийдэг мэргэжилтэн (захирал судлаач) болон захирал эдгээр тайлангуудыг авчирдаг бизнес эрхлэгчийн хувьд үр ашиг нь огт өөр зүйл бөгөөд түүнийг үнэлэх шалгуур нь огт өөр гэдгийг би эхэлье.

Найруулагчийн толгойд

Ердийн найруулагчийн хувьд контекст сурталчилгааны үр нөлөөг 4 хэмжигдэхүүнээр хэмждэг. Цаашид, гүнзгийрүүлдэг мэргэжилтэнтэй бид ховор уулздаг.

  1. Шилжилтүүд.Зар сурталчилгааг эхлүүлсний дараа хэдэн үйлчлүүлэгч зар дээр дарсан бэ.
  2. Компанийн CTR.Зар сурталчилгааны сэтгэгдэлийг зар дээр дарсан хүмүүсийн тоонд харьцуулсан харьцаа.
  3. Нэг товшилтын зардал.Контекст сурталчилгааны хувьд та зөвхөн товшилтоор төлбөр төлдөг.
  4. Татгалзсан.Сайт дээр 15 секундээс бага хугацаанд байсан хүмүүсийн тоог харуулах (Yandex.Metrica дээр).

Эрүүл.Та ямар ч вэбсайт дахь контекст сурталчилгааны үр дүнтэй байдлын эхний хоёр үзүүлэлтийг хялбархан харж болно.

Хамгийн ойлгомжтой зүйлээс Google Analytics-ийг сонго. Үлдсэн хэсгийг нь үзэхийн тулд та өөрийн хувийн контекст сурталчилгааны бүртгэлд хандах хэрэгтэй.

Яг эдгээр үзүүлэлтээр захирлууд ажлаа үнэлдэг. “ЗС өндөр үү? Таны нэг товшилтын зардал буурч байна уу? Тэгээд надаас өөр юу хүсээд байгаа юм бэ? Би маш сайн байна!"

Эндээс л зугаа цэнгэл эхэлдэг. Учир нь ажил олгогч бүх зүйлийг огт өөр өнгөөр ​​хардаг.

БИД 29,000 ГАРУЙ ХҮН БОЛСОН.
АСААХ

Удирдагчийн толгойд

Бизнесийн менежерийн хувьд контекст сурталчилгааны үр нөлөөг дараах байдлаар хэмждэг.

Тэгээд... Онолын хувьд менежер бүр “онлайн сурталчилгааны үр нөлөөг” үнэлдэг тодорхой шалгуур байх ёстой.

Гэхдээ байхгүй. Зарим хүмүүсийн хувьд энэ нь вэбсайт дахь ачаалал, бусад хүмүүсийн хувьд дуудлага, захиалга юм. Бусад хүмүүсийн хувьд энэ нь зар сурталчилгааны төсөв юм. Дөрөвдүгээрт - сарын эцэст бэлэн мөнгөний бүртгэлд байгаа мөнгө.

Гэхдээ хэрэв эзэмшигч нь контекст зар сурталчилгаанд хэдэн өдрийн турш гэрлэсэн бол төсөөллийн шалгуурыг үл тоомсорлож, логик зорилгодоо хүрч эхэлдэг бөгөөд энэ нь бизнесээс хамааран үр дүнгийн гурван хэлбэрийн аль нэгийг авч болно.

  1. Шинэ (вэбсайт дээрх маягт);
  2. Дуудлага;
  3. Худалдан авалт.

Гурав дахь зорилго бол хамгийн шилдэг нь. Эхний хоёр нь бас муу сонголт биш боловч эцэст нь сүүлчийнх рүү хөтөлнө.

Менежер бүр жагсаасан үр дүнгийн аль нэгийг үндэс болгон авдаг. Мөн тэд найруулагчийн хэмжсэн хэмжээнээс үндсэндээ ялгаатай. Одоо үнэн хаана байгааг олж мэдье.

Гурван хандлага

– Би сар бүр 200 мянган рубль интернетээр зар сурталчилгаанд зарцуулдаг. Миний үйлчлүүлэгчид хаана байна?
– Та маш өндөр CTR-тэй.
- Чиний CC-д чинь там бол... түүний нэр хэн бэ? Үр ашиг хаана байна?
-Үр нөлөөг нь хэрхэн харж байна вэ? Ямар томьёо вэ?
-Ямар томъёолол вэ? Би цөөн тооны борлуулалтыг харж байна.
- Би ойлгож байна.


Энэ бүтэхгүй

Ингэж болохгүй. Бид бүгд ноцтой бизнес эрхлэгчид бөгөөд энэ нь контекст сурталчилгааны үр дүнг нухацтай хандах ёстой гэсэн үг юм.

Захирлын шалгуур үзүүлэлтийг ойлгох чадвартай байх нь хамгийн тохиромжтой, гэхдээ хэрэв танд таалагдахгүй бол хүлээн авсан мөнгөнд байгаа бүх зүйлийг тоолох хэрэгтэй.

Тиймээс, ялангуяа хайрт уншигч танд зориулж, би кампанит ажил тань үр дүнтэй эсэхийг шийдэх 4 аргыг бэлдлээ.

Эдгээр нь таны мэдлэгийн түвшин, сурталчилгааны атом бүрийг мэдэх хүсэлд тулгуурласан бэлэн томъёо юм.

ROMI: Анхан шатны түвшин

Контекст зар сурталчилгааны үр нөлөөг үнэлэх хамгийн хялбар арга бол ROI-ийг тооцоолох явдал юм.

Энэ бол бизнесийн бараг бүх салбарт хэрэглэгддэг ROI хэмжигдэхүүн юм.

Хэрэв ROI 100% -иас дээш байвал энэ нь сайн мэдээ бөгөөд энэ нь танд алдагдалгүй байх магадлалтай гэсэн үг юм.

Та зардал болон бусад зардлыг хасах шаардлагатай хэвээр байгаа тул би "алдагдахгүй байх магадлалтай" гэж хэлж байна. Тиймээс энэ загвар нь эхлэгчдэд зориулагдсан юм.

Хэрэв та энэ аргын талаар илүү ихийг мэдэж, ROMI-г хэрхэн тооцоолох жишээг үзэхийг хүсвэл манай нийтлэлийг уншихыг зөвлөж байна.

CPL: Туршлагатай түвшин

CPL гэдэг нь нэг холбоо барих зардал эсвэл одоо моод болсон шиг хар тугалга/програмын зардал юм.

Энэ үзүүлэлтийг тодорхой хугацааны туршид томъёогоор тооцдог. Компани сард нэг удаа захиралд цалин өгдөг тул ердийн хугацаа нь сар юм.

Заримдаа утсаар бүх аппликэйшнтэй холбогдож, бүтээгдэхүүнийхээ талаар чатлах боломжгүй байдаг. Тиймээс чанар муутай утсыг арилгахаа мартуузай.

Эцсийн үр дүнд хүрэхийн тулд дуудлагын тоог програмуудтай нэгтгэх л үлдлээ.

Дашрамд хэлэхэд.Хэрэв та дуудлагын хяналтыг холбохыг хүсвэл би танд өгөх бэлэгтэй байна - TOP үйлчилгээний сонголт. – Дансанд 1000 урамшуулал (99129 код ашиглан),Ройстат - 5000 рубль. данс руу (INSCALE код),Каллибри (код 76C6IMERUQ),Манго оффис .

CPS: Маш туршлагатай түвшин

CPS нь борлуулалтын зардал юм. Зөвхөн бид үүнийг хэрэглэгчийн зардал гэж нэрлэдэг.

Жишээлбэл хуванцар цонх, энэ бол вэбсайтад хүсэлт үлдээж, менежертэй уулзалт зохион байгуулж, урьдчилгаа төлбөр хийхээр оффис дээр ирсэн хүн юм. Үүнийг мөн томъёоны дагуу тооцоолно.

Үйлчлүүлэгчийн үнэлэмж таны одоогийн нөхцөлд хэр хангалттай болохыг ойлгохын тулд бүх зардал, орлогыг харгалзан зөвшөөрөгдөх дээд хэмжээг мэдэх хэрэгтэй.

Үүнээс гадна, хэрэглэгчийн зардал байх болно гайхалтай эхлэлямар ч найруулагчтай ярилцах.

Эцсийн эцэст, та түүнд 2000 рублийн борлуулалт (хамгийн муу тохиолдолд програмууд) хэрэгтэй гэж хэлсний дараа түүнд асар их CTR-ээр өөрийгөө зөвтгөх бодол төрөхгүй.

Гэхдээ шууд судлаачид ч бас тэнэг биш юм. Тиймээс үүнд бэлэн байгаарай.

LTV: Мастер түвшин

Хэрэв та үүнийг хийвэл, нэгдүгээрт, та хүлээн авсан тоондоо маш их гайхах болно, хоёрдугаарт, та үйлчлүүлэгчдийг татах үзэл бодлоо эрс өөрчлөх болно.

Гуравдугаарт, та 90% -иас дээш толгой, мөр байх болно Оросын бизнес эрхлэгчид, нүдээр удирдуулсан хэвээр байна. Энэ нь ажлын үр ашгийг нэмэгдүүлэхэд ойрхон байна гэсэн үг юм.

Гэхдээ надад итгээрэй, энэ нь үнэ цэнэтэй юм. Контекст зар сурталчилгааны үр дүнтэй байдлын шинжилгээ нь хамгийн найдвартай. Мөн урагшаа харахад танд дахин борлуулалт байхгүй гэж хэлэх шаардлагагүй.

Тэд ямар ч бизнест байдаг, та тэдгээрийг хараахан хэрэгжүүлээгүй байна. Би юунд ч бооцоо тавьж чадна 😉

Дашрамд хэлэхэд.Хэрэв та аналитик сонирхож байгаа бол дараах үйлчилгээг туршиж үзэхийг зөвлөж байна: Roistat (туршилтын "INSCALE" сурталчилгааны кодыг ашиглан +5,000 рубль)Инээдмийн эсвэлКаллибри ("76C6IMERUQ" сурталчилгааны кодыг ашиглан + 500 рубль).

ГОЛ ЗҮЙЛИЙН ТУХАЙ ТОВЧХОН

Бизнес бол аз, зөн совин төдийгүй тооцоолол юм. Бизнесийн хувьд бүх зүйл тоогоор хэмжигдэх ёстой.

Тэд цаасан дээр үзэсгэлэнтэй харагдаж магадгүй (өндөр CTR ба бага), гэхдээ хэрэглээний чанар нь хүссэн зүйлээ орхиж, эцэст нь та үйлчлүүлэгчээ татахад тэднээс олохоос илүү их мөнгө зарцуулах болно.

Тиймээс ерөнхий тооцоо хийх хугацаа өнгөрсөн. Бүх зүйлийг нарийвчлан уншина уу. Түүнээс гадна одоо та захиралаас юу асуухаа мэдэж байна: LTV-д тохируулсан ROMI, CPL эсвэл CPS.

Захирал танд эхний хоёр үзүүлэлтийг хялбархан өгөх болно, гэхдээ хоёр дахь үзүүлэлтийг авахын тулд шаргуу ажиллах шаардлагатай бөгөөд үүнийг хэн ч хийх дургүй гэдгийг та мэднэ. Гэхдээ байр суурин дээрээ зогс.

P.S. Ихэнх бизнесийн удирдагчид Google.Adwords дээр сурталчилгаа хийх дургүй байдаг тул намайг тэнд байхгүй болохоор энэ нь надад үр дүнтэй байх болно гэж итгэдэг.

Yandex-тэй харьцуулахад Google-ийн зар сурталчилгааны зардлын талаарх хамгийн сүүлийн үеийн статистик мэдээллээр би таныг урмыг хугалахыг хүсч байна.

  1. ОХУ-ын төвийн хувьд татах зардал 11.2%-иар бага;
  2. Сая гаруй хүн амтай хотуудын хувьд зардал 14.6%-иар буурсан;
  3. Сая хүрэхгүй хотуудын хувьд 25.3%-д хүрсэн нь Google-ийн талд байна.

Гүйцэтгэлийн шинжилгээ зар сурталчилгааны кампанит ажилзар сурталчилгааны салбарт тулгарч буй чухал сорилт юм. 2002 оноос хойш хийж байгаа контекст сурталчилгаанд аливаа өгөгдлийг хэмжих хэрэгслүүд байдаг. Контекст зар сурталчилгааны үр дүнг дараах үзүүлэлтүүдээр хянаж болно.

  • Зар сурталчилгааны кампанит ажил - CTR, дундаж зардалтовшилт, товшилтын тоо
  • Үйлчлүүлэгчийн вэб сайтын гүйцэтгэлийн үзүүлэлтүүдээс харахад зар сурталчилгаагаар орж, худалдан авалт хийсэн зочдын тоо.

Эдгээр үзүүлэлтүүдийг хэмжихийн тулд тусгай тоолуур ашигладаг бөгөөд тэдгээрийн кодыг сурталчлагчийн вэбсайтын бүх хуудсан дээр суулгасан болно. Бид хэд хэдэн вэб шинжилгээний системийг нэг дор санал болгож болно:

Зар сурталчилгааны кампанит ажлын зорилгыг тодорхойлох

Зорилгоо буруу тавьсан эсвэл огт байхгүй бол зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг хэмжих боломжгүй бөгөөд мөнгө, цаг хугацаа зарцуулсан ч үйлчлүүлэгч сэтгэл хангалуун бус байх агентлагийг таагүй нөхцөл байдалд оруулна.



"Бид сард 100 бүртгэл авахыг хүсч байна, бүртгэл бүр 400 рубльээс хэтрэхгүй байх ёстой."

Муу жишээ:

"Бид үйлчлүүлэгчдийнхээ тоог нэмэгдүүлэхийг хүсч байна."Хэрэв ийм зорилго тавьсан бол сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг үнэлэхдээ сурталчлагч болон агентлаг филологийн маргаанд орох шаардлагатай болно.

Тоон болон тоогоор хэмжиж болох зорилгыг дуудна KPI(Гүйцэтгэлийн үндсэн үзүүлэлтүүд). Үр дүнтэй контекст сурталчилгаа, мөн түлхүүрүүдийг хэр зөв сонгосныг KPI-ээс харж болно. Зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр дүнг гүйцэтгэлийн үндсэн үзүүлэлтээр дүгнэх ёстой.

Зар сурталчилгааны кампанит ажилд дүн шинжилгээ хийхдээ кампанит ажил эхлэхээс өмнө KPI-ийн өгөгдлийг ижил төстэй үзүүлэлтүүдтэй харьцуулах нь чухал юм. Юу гэсэн үг вэ гэхээр Зар сурталчилгааны үр нөлөөг хянах нь эхлэхээс өмнө эхлэх ёстой. Үүнийг хэрхэн хийх вэ? Энэ талаар бид доор ярих болно.

Үр ашгийн тоолуурын талаар илүү ихийг олж мэдэх

Зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг шинжлэхийн тулд вэб шинжилгээний системийг ашигладаг. Тэд байдаг их хэмжээний, тоолуурыг сервер болон html тоолуур гэж хуваадаг. Зар сурталчилгааны кампанит ажлын асуудлыг шийдвэрлэх хамгийн зөв замтохирох Google Analytics, Yandex.Metrica болон LiveInternet.

Эдгээр тоолуур нь html тоолуурын нэг төрөл бөгөөд сайтын хуудсан дээр шууд суулгадаг (сервер талын сонголтуудаас ялгаатай). Энэ нь тэдгээрийг суулгахын тулд сайтын агуулгын удирдлагын системд хандахад хангалттай гэсэн үг юм. Эдгээр нь суулгасан вэб хуудсыг нээхэд ажилладаг богино html код юм.

Хамгийн гол нь тав тухтай байдал Google ашиглан Analytics болон Yandex.Metrica нь контекст сурталчилгааны кампанит ажлын удирдлагын системтэй нягт уялдаатай байдаг. Google AdWordsболон Yandex.Direct. Бусад тоолуур ашиглахаас илүүтэйгээр сурталчлагчийн сонирхсон тайланг олж авах, сурталчилгааны кампанит ажилд дүн шинжилгээ хийх нь илүү хялбар байдаг.

Эдгээр хэрэгслийг ашиглан та контекст зар сурталчилгааны үр нөлөөг хянах, мөн Интернет дээр явуулсан бусад сурталчилгааны кампанит ажлыг хянах, дүн шинжилгээ хийх боломжтой. Хянах боломжтой баннер сурталчилгаа, шуудан, Google AdWords дахь кампанит ажил, Шууд , Magna, MediaTarget болон бусад системүүдэд.



Зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг хянахын тулд тоолуур ашиглана уутодорхойлох шаардлагатай Буух хуудас(эсвэл зүгээр л " Зорилго"), амжилтанд хүрэх нь сайтын энгийн зочдыг сайт дээрх зорилтот үйлдлийг гүйцэтгэсэн хүн болгон "өөрчлөх" гэсэн үг юм. Ийм өөрчлөлтийн үйл явцыг "хэмээн нэр томъёо" гэж нэрлэдэг.хувиргах ».

Гэсэн хэдий ч манай үйлчилгээг сонирхож буй зочин буух хуудас, жишээлбэл, борлуулалтын хэлтэстэй харилцах маягт дээр буухад тэр даруй бидэнд хэрэгтэй хувь хүн болж хувирч, лангуу өөрийн данс руу "хөрвүүлэлт" бичдэг. ашигтай үйлдлийг харгалзах лангууны тайланд харуулав.

Хөрвүүлэх ханш - энэ нь ашигтай үйлдлүүдийн тоог сайтад зочилсон нийт тоонд харьцуулсан харьцаа юм - энэ нь контекст сурталчилгааг үр дүнтэй харуулах хамгийн чухал үзүүлэлтүүдийн нэг юм. Энэ мөчэсвэл биш. Энэ нь сурталчилгааны кампанит ажлын тусламжтайгаар үзэгчдийг сайтад хэрхэн "чанартай" татсаныг харуулж байна.

Хэрэв сайт хэрэглэгчдэд ээлтэй биш бол кампанит ажлын үр дүнтэй байдлын асар том хариуцлага нь сайтын эзэд юм, ямар ч зар сурталчилгаа нь сонирхсон зочдыг хэрэгтэй зүйл болгон хувиргаж чадахгүй.

Дээрх жишээг тодруулах нь зүйтэй. Дууссан маягтын буух хуудас нь маягт өөрөө биш, харин "маягт илгээх" товчийг дарсны дараа гарч ирэх хуудас байх болно. Ингэснээр зочин үнэн зөв бөглөж, илгээсэн гэдгийг мэдэх болно. iConText вэб сайт дээр мөрдөх яг ийм байдлаар ажилладаг - манай борлуулалтын холбоо барих маягтыг харна уу.


Бид зорилтот үзүүлэлтүүдийн хязгаарын утгыг тооцдог

Бид хөрвүүлэлтийн хувийг мэдсэнийхээ дараа хөгжилтэй арифметик тооцоолол хийж болно: зар сурталчилгаагаар ирсэн хүмүүсийн хэд нь ашигтай зочин болж, тус бүр нь хичнээн үнэтэй болохыг тооцоол. Цаашилбал, сурталчилгааны кампанит ажилд дүн шинжилгээ хийснээр "ашигтай" нь хэд нь үйлчлүүлэгч болж, юу болохыг тооцоолж болно. дундаж хэмжээгүйлгээ.Мөн гүйлгээ бүрийн маржингийн хэмжээг мэдэж байгаа тул та чадна Зар сурталчилгааны зочин бүрт төлөх боломжтой хамгийн их товшилтын утгыг тооцоол. Нэг жишээг харцгаая:

1. Сайтын хөрвүүлэлт 5% байна гэж бодъё (өөрөөр хэлбэл ирсэн зочдын 5% нь манай үйлчилгээг худалдан авах эсвэл сайт дээр өөр зорилтот үйлдэл хийдэг). Энэ нь сонирхсон 20 зочиноос 1 нь л үйлчлүүлэгч болно гэсэн үг.

2. Ингэж жүжиглэе дундаж борлуулалтсайтаар дамжуулан 2000 рубльтэй тэнцэнэ. Хэрэв маржин 20% байвал борлуулалт бүрийн ашиг 400 рубль болно.

3. тус тус, дээд хэмжээНэг үйлчлүүлэгчийг татахад зарцуулж болох мөнгө нь эдгээр 400 рубль юм (бид "тэг хүртэл" ажиллахад бэлэн байгаа бөгөөд огт ашиг олохгүй бол).

4. Тиймээс бид 20 зочин тутамд 400 рубль төлөхөд бэлэн байна (эцсийн эцэст хөрвүүлэлт нь 5%). Нэг товшилтын хамгийн их зардал нь 400 рубль / 20 зочин = 20 рубль юм.

5. Шалгаж үзье: Хэрэв нэг товшилт нь 20 рублийн үнэтэй бол 20 зочин татахад 20 × 20 = 400 рубль болно, эдгээр хорин хүнээс зөвхөн нэг нь л 400 рублийн ашиг авчрах бүтээгдэхүүнийг худалдаж авах болно.

6. Эдгээр энгийн тооцооллыг 400 рублийн ашгийн хэдэн хувийг шинэ хэрэглэгчдийг татахад зарцуулах хүсэлтэй байгаагаа харгалзан тохируулж болно. Үүний дагуу энэ үзүүлэлт бага байх тусам нэг товшилтын ахиу зардал бага байх болно.

7. Нэг товшилтын хамгийн их зардлыг шийдсэний дараа энэ сэдвээр өрсөлдөөний нөхцөл байдлыг харах цаг болжээ - энэ үнээр товшилт худалдаж авах боломжтой юу?

Бид хэмждэгROIвгүйцэтгэлийн хамгийн чухал үзүүлэлт

Бид хэмжсэний дараа KPI Бид аливаа сурталчилгааны кампанит ажлын хамгийн чухал параметрийг тооцоолоход бэлэн байна - ROI (хөрөнгө оруулалтын өгөөж - хөрөнгө оруулалтын өгөөж). Зар сурталчилгааны кампанит ажлын ROI-ийг хувиар илэрхийлж, зар сурталчилгааны хөрөнгө оруулалтын үр нөлөөг харуулдаг.

Тооцооллын хувьдROIДараах үзүүлэлтүүдийг ашигладаг.

  • Бүтээгдэхүүний өртөг - бүтээгдэхүүний эд анги худалдаж авах, агуулахад хүргэх, бараа бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэх, ажилчдын цалин хөлс гэх мэт бүх зардал.
  • Орлого- бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний борлуулалтаас олсон ашиг.
  • Хөрөнгө оруулалтын хэмжээ – зар сурталчилгаанд оруулсан нийт хөрөнгө оруулалтын хэмжээ.

IN ерөнхий үзэлЗар сурталчилгааны кампанит ажлын ROI-ийг тооцоолох томъёо дараах байдалтай байна.



Хэрэв ROI = 100%,Энэ нь та хүлээн авсан гэсэн үг юм хоёр дахин ихсурталчилгаанд оруулсан хөрөнгө оруулалтаас илүү мөнгө. ROI нь сөрөг байж болно. Зөвхөн түүний тусламжтайгаар та сурталчилгааны кампанит ажил амжилттай эсвэл бүтэлгүйтсэн эсэхийг ойлгох боломжтой.

Энэхүү ROI шинжилгээ Одоогийн үзүүлэлтүүдийг хянахын тулд сард дор хаяж нэг удаа хийхийг зөвлөж байна.

Хяналт нь юу хийдэг вэ? ROI?

Ийм нарийвчилсан статистик хөтөлдөггүй өрсөлдөгчдөөс ихээхэн давуу талтай болно. Хөрөнгө оруулалтынхаа өгөөжийг ухамсарласнаар хөрөнгө оруулалтаа зөв хуваарилснаар өгөөжөө нэмэгдүүлэх боломжтой.


Yulmart кибер зах зээлийн ROI нэмэгдүүлэх тухай жишээ судалгаа

Кампанит ажил эхлэхээс өмнө бидний хийх ажил:

Буух хуудас бэлэн болсон, контекст сурталчилгаа ажиллаж байгаа боловч захиалга байхгүй, утас нь дуугарахгүй байна. Та вэбсайтдаа дүн шинжилгээ хийж, янз бүрийн төхөөрөмж дээрх гүйцэтгэлийг шалгаж, асуудал USP-д байхгүй эсэхийг шалгасан. Тэгээд яасан бэ, яагаад сурталчилгаа ашиг авчрахгүй байна вэ?

Мөнгө хаана байна?

Учир нь контекст нь алтан гөрөөс биш, өөрөө мөнгө гаргадаггүй; Энэ бол хэрэгсэл бөгөөд та бүхний мэдэж байгаагаар бүх хэрэгслүүд тааруулах, чадварлаг харьцах шаардлагатай байдаг. Контекст зар сурталчилгаанд дүн шинжилгээ хийх бидний богино гарын авлага танд дараах асуултуудад хариулахад тусална.

  • Контекст зар сурталчилгаатай ажиллахад ямар хэмжүүр хэрэгтэй, тэдгээрийг хэрхэн шинжлэх;
  • Үйлчлүүлэгчийг татах зардлыг хэрхэн бууруулах, контекст сурталчилгааны гүйцэтгэлийг сайжруулах;
  • Хэрхэн хүрэх вэ хамгийн их үр ашигконтекст сурталчилгаа.

Өгөгдөл цуглуулж байна...

Аливаа зүйлд дүн шинжилгээ хийхээсээ өмнө мэдээлэл цуглуулахдаа анхаарах хэрэгтэй. Үндсэн аналитик системүүд нь Yandex.Metrica болон Google Analytics юм. Тэдний ачаар бид зөвхөн замын хөдөлгөөний бүх мэдээллийг харахаас гадна хэрэглэгчийн зан төлөвийг хянах боломжтой.

  • Тэд сайт дээр үлдэх үү, эсвэл нэн даруй орхих уу (үнсрэх хурд);
  • сайт дээр хэр их цаг зарцуулсан (газар дээрх хугацаа, гүн);
  • ямар үйлдэл хийгдсэн эсвэл хийгдээгүй (зорилгууд).

Энэ нь эргээд дуудлагын талаар шаардлагатай бүх мэдээллийг өгч, зочны дуудлагыг түүний сесс болон зар сурталчилгааны эх сурвалжтай холбох боломжийг олгодог.

Yandex.Metrica болон Google Analytics хоёулаа давуу болон сул талуудтай. Тэдний үйл ажиллагаа нь үндсэндээ ижил боловч өгөгдөл нь ихэвчлэн ялгаатай байдаг. Тиймээс бүрэн аналитик хийхийн тулд эдгээр системийг хоёуланг нь ашиглах шаардлагатай бөгөөд энэ нь үргэлж тохиромжтой байдаггүй.

Төгсгөлийн аналитик үйлчилгээний тусламжтайгаар контекст зар сурталчилгааны үр нөлөөг шинжлэх ажлыг ихээхэн хялбаршуулсан болно. Жишээлбэл, CoMagic аналитик платформ нь өгөгдлийг бие даан цуглуулж, нэгтгэж, хувиргадаг өөр өөр эх сурвалж, тэдгээрийг нэг интерфейсээр харуулах.

Бүх аналитикийг эцсийн эцэст тайлагналын тохиромжтой форматаар харуулсан бөгөөд таны хийх ёстой зүйл бол сурталчилгааг өөрөө оновчтой болгох явдал юм. Бид энэ талаар бага зэрэг дараа ярих болно, гэхдээ одоохондоо: тоолуур суурилуулсан, зорилтууд тохируулагдсан, дуудлагын хяналтыг идэвхжүүлсэн - бид гүйцэтгэлийн үзүүлэлтүүдийг хянаж эхэлдэг.

Үндсэн үзүүлэлтүүд

Гүйцэтгэлийн хэд хэдэн үзүүлэлтүүд байдаг: CTR, ROI, CPO, CPL, LTV, CAC, DRR гэх мэт. Тэдгээрийг андуурахад хялбар байдаг тул зургийг хялбарчилж, гол үзүүлэлтүүдийг харцгаая.

1. CTR (Click through Rate) – таны зар сурталчилгааны товшилтын хувь хэмжээний үзүүлэлт. Үүнийг энгийнээр тооцдог: товшилтын тоог аваад зар сурталчилгааны сэтгэгдлийн тоогоор хуваана. Товшилтын түвшин өндөр байх тусам сурталчилгааны кампанит ажил илүү сайн зохион байгуулагдана: нэг товшилтын зардал бага байх ба зарыг илүү өндөр, олон удаа харуулах болно.

2. Хөрвүүлэлт – зочилсон тоог зорилтот үйлдэлтэй харьцуулсан харьцаа: дуудлага хийх, буцааж дуудах хэлбэр, чат ашиглах гэх мэт. таны сайтад зочилсон нийт тоо.

3. ЦХҮа (CPL) (үйл ажиллагааны зардал/хар тугалга ногдох зардал) – бид зар сурталчилгааны зардлыг зорилтот үйлдлүүдийн тоогоор хуваадаг, бид нэг үйлдлийн зардлыг (эсвэл хар тугалга - татагдсан хэрэглэгч) авдаг. Энэ үзүүлэлт бага байх тусам сурталчилгаа танд илүү ашигтай байх болно.

4. ROI (хөрөнгө оруулалтын өгөөж) - өгөөжийн түвшин маркетингийн хөрөнгө оруулалт. Хамгийн чухал хэмжүүрүүдийн нэг нь таны зар сурталчилгааны ашиг, алдагдлын түвшинг харуулдаг. Бид ROI-ийг томъёогоор тооцоолно: хасах нийт ашигмаркетингийн зардал, тэдгээрийн хооронд тэнцвэрийг хуваана. Хэрэв энэ үзүүлэлт 100% -иас дээш байвал таны оруулсан хөрөнгө ашигтай, харин 100% -иас бага бол хөрөнгө оруулалт ашиггүй, гунигтай байх болно.

Контекст зар сурталчилгааны үр дүнтэй байдлын талаархи бидний дүн шинжилгээ хийх үндсэн хэмжүүрүүдийг тодорхойлсны дараа цааш нь харцгаая.

Бид юу харж байна вэ?


Юу ч тодорхойгүй, үүнийг практик дээр харуул!

Контекст зар сурталчилгааны үр нөлөөг шинжлэх нь илүү сайн гүйцэтгэлд хүрч, үр ашгийг нэмэгдүүлэхэд хэрхэн тусалдаг тухай тодорхой жишээг харцгаая. Бид жижиг аялал жуулчлалын агентлагт контекст ажиллуулж байна гэж бодъё. Yandex.Direct дээр зар сурталчилгааг эхлүүлсэн бөгөөд долоо хоногт 200,000 рубль зарцуулсан.

Yandex руу орцгооё. Бид хэмжүүрийг ашиглаж, энэ долоо хоногт 60 шинэ үйлчлүүлэгч татсан гэж тэмдэглэсэн. Бид CPL-ийг тооцоолно: 200,000/60 = 3,333 рубль. Энэ хугацаанд бид нийтдээ 1,000,000 рублийн үнээр үйлчилгээгээ зарсан. Энгийн томьёо ашиглан бид ROI-ийг тооцоолно: (1,000,000 – 200,000)/200,000 * 100%

Нийтдээ манай ROI 400% байна. Зарчмын хувьд муу биш, гэхдээ энэ нь илүү дээр байж болох юм.

Бид өнгөрсөн сарын хөрвүүлэлтийг харж, тусгай байршуулалт дээр дарж сайт руу очсон хэрэглэгчид захиалгад илүү сайн хөрвүүлэгдэж байгааг харж байна. Үүний үндсэн дээр бид хэд хэдэн кампанит ажилд зориулж төсвийг тусгай байршилд дахин хуваарилдаг.

Бүх статистик мэдээллийг цуглуулах боломжтой өөр өөр системүүдмөн үүнийг дараах байдлаар дүрсэл:

Эсвэл Excel ашиглах:

Эсвэл та даалгавраа хялбаршуулж, төгсгөл хүртэлх аналитик үйлчилгээг ашиглаж болно. Энэ арга нь маш их цаг хэмнэж, бүх мэдээллийн үнэн зөвийг баталгаажуулна. IN хувийн данс CoMagic ийм хүснэгт дараах байдлаар харагдах болно.

Контекст зар сурталчилгааг эхлүүлэх нь түүний үр нөлөө, оновчтой байдлыг тогтмол хянахгүйгээр хөрвүүлэлтийн байнгын урсгалыг баталгаажуулахгүй. Кампанит ажил хэр сайн зохион байгуулагдсан, тодорхой бизнест контекст сурталчилгааг ашиглах нь эдийн засгийн хувьд хэр боломжтой болохыг ойлгохын тулд тусгай хэрэгслүүд байдаг:

  • модуль цахим худалдаа;
  • контекст зар сурталчилгааны үр ашгийн стандарт үзүүлэлтүүд;
  • Контекст зар сурталчилгааны үр нөлөөний тооцоолсон үзүүлэлтүүд.

Цахим худалдаа: яагаад хэрэгтэй вэ, энэ нь юу өгч чадах вэ?

Цахим худалдааны модуль нь Google Analytics-ээр холбогдож, контекст сурталчилгааны үр нөлөөг шинжлэхэд шаардлагатай бүх үзүүлэлтүүдийг тооцоолж, тэдгээрийг кампанит ажил, зар сурталчилгааны бүлэг, түлхүүр үгстэй холбодог. Энэ нь үнэ, тоо хэмжээг харгалзан сайт дээр хийгдсэн бүх гүйлгээг бүртгэх боломжийг олгодог. Энэ нь холбогдсон үед сурталчлагчийн статистикт хэд хэдэн үзүүлэлт автоматаар тооцогдоно.

  1. Гүйлгээний хувь хэмжээ нь гүйлгээний үр дүнд хүрсэн сешнүүдийн хувь юм.
  2. Гүйлгээ - вэбсайт дээр хийгдсэн худалдан авалт/захиалгын нийт тоо.
  3. Орлого - орлогын нийт дүн. Татвар, тээврийн зардлыг багтааж болно (тээвэрлэлтийн аргаас хамаарч).
  4. Захиалгын дундаж утга нь гүйлгээний дундаж утга юм.
  5. Сеанс утга - дундаж орлогосесс бүрт.
  6. Сесс - сессийн нийт тоо.
  7. Хэрэглэгчид - дор хаяж нэг сесс бүртгүүлсэн хэрэглэгчдийн тоо.

Ийм тайланг "Хөрвүүлэлт" - "Цахим худалдаа" - "Тойм" - "Эх сурвалж эсвэл суваг" - "Тайланг бүхэлд нь харах" замаар авч болно.

Хэрэв танд цахим худалдааны модуль тохируулагдсан бол дээрх үзүүлэлтүүдээс гадна Google Analytics тайлангаас бүтээгдэхүүн, борлуулалт бүрийн гүйцэтгэлийн талаарх мэдээллийг авах боломжтой.

Дашрамд хэлэхэд, бид энэ талаар гайхалтай нийтлэл байна. Хэрэв та уншаагүй бол уншаарай.

Контекст зар сурталчилгааны гүйцэтгэлийн үзүүлэлтүүд

Ихэнх сайтууд бүх худалдан авалт/захиалгыг онлайнаар (зөвхөн сайтаар дамжуулан) бүртгэх боломжгүй байдаг тул контекст сурталчилгааны үр дүнтэй байдлын үзүүлэлтүүд байдаг бөгөөд үүнд үндэслэн та түүний ажлын зардал, орлогыг гараар тооцоолох боломжтой.

CTR (Click Through Rate)

Товшилтын хувь нь контекст мэргэжилтэн бүрийн хүрэхийг хичээдэг үзүүлэлт юм. Энэ нь нийт сэтгэгдэлээс зар сурталчилгаан дээр товшилтын хувийг тусгадаг. Өөрөөр хэлбэл, сайт руу шилжихэд хүргэсэн сэтгэгдлийн хувь. Автоматаар тооцоолно.

Та зар сурталчилгааны системийн интерфэйс болон тайлангийн дизайнеруудаас үзүүлэлтүүдийг харж болно.

CPC (Нэг товшилтын зардал)

Нэг товшилтын өртөг нь сурталчлагч түлхүүр үг дээр дарахад хэр их мөнгө төлдөгийг харуулдаг. Хамгийн үнэтэй, хямд түлхүүр үгсийг тодорхойлох, товшилтын хувь хэмжээг харьцуулах, дараагийн сэтгэгдлийг зохицуулах боломжийг танд олгоно. Түлхүүр үг бүрийн хувьд товшилтын үнэ нь хувь хүн бөгөөд шинэ дуудлага худалдаа болгонд үүсдэг бөгөөд хэмжээ нь янз бүрийн хүчин зүйлээс хамаарна.

  • тендер (сурталчлагчийн зар дээр дарахад төлөхөд бэлэн байгаа дээд хэмжээ);
  • өрсөлдөөний түвшин (ижил түлхүүр үг, зорилтот сурталчлагчдын тоо, тэдгээрийн хамгийн их үнийн санал);
  • өдрийн цаг (хэрэглэгчийн үйл ажиллагаа - эрэлт) гэх мэт.

Зар сурталчилгаа, сурталчилгааны бүлгүүд, кампанит ажлын талаархи тайланд товшилтын зардлыг дундаж тоогоор тусгасан болно.

Энэ нийтлэлд бид контекст зар сурталчилгааны үр нөлөөг хэрхэн зөв шинжлэх талаар ярихыг хүсч байна. Нөхцөл байдал ажиллаж, зар сурталчилгаа явагдаж, статистикийн графикууд тасралтгүй дээшилж, та ялалтаа толгойдоо тэмдэглэж байна, гэхдээ үйлчлүүлэгч дуудаж, бүх зүйл үнэхээр аймшигтай, тэр тантай хамт ажиллахыг хүсэхгүй байна гэж хэлэхэд бүх зүйл дуусдаг. . Энэ байдлаас хэрхэн зайлсхийх вэ? Тэвчээртэй байгаарай, залуу найз минь! Одоо та бүх зүйлийг мэдэх болно.

Өөр чухал тал- Контекст зар сурталчилгааг хэт хэт үнэлдэг бөгөөд ихэнхдээ үүнээс гадуур асуудал гардаг: хамааралгүй бүтээгдэхүүн, траффикийг хөрвүүлдэггүй сайт, програмын боловсруулалт муу гэх мэт. Тиймээс, контекстийн үр дүнтэй байдлын дүн шинжилгээ нь бүх талаараа бүтэлгүйтсэн байсан ч дүгнэлт гаргахаасаа өмнө үйлчлүүлэгчтэй ажиллах бусад бүх үе шатанд дүн шинжилгээ хийх хэрэгтэй.

Контекст зар сурталчилгааг үнэлэх шалгуурууд

Ухаантай бодоцгооё. Таны бодлоор үнэлгээний шалгуур юу вэ? контекст сурталчилгааҮүнийг тайлан гаргах, цаашдын төлөвлөлт хийхдээ ашиглаж болох уу, ашиглах ёстой юу? Контекст зар сурталчилгаа нь бусад төрлийн зар сурталчилгааны нэгэн адил тодорхой зорилготой - борлуулах. Энэ нь контекст зар сурталчилгааны үр нөлөөг шинжлэхэд яг гол бөгөөд гол шалгуур юм. ЗС эсвэл хөрвүүлэлт биш, харин шинэ үйлчлүүлэгчдийн тоо. Сансар огторгуйн CTR болон гайхалтай хөрвүүлэлттэй болгоорой, гэхдээ худалдан авалтын баганад тэг зөрүүдлэн гарч ирвэл энэ бүхэн алга болно.

Онлайн зар сурталчилгааны гүйцэтгэлийн хэмжүүрүүдийн ач холбогдолбуурах дарааллаар:

  • цэвэр ашиг;
  • байгуулсан гэрээний тоо;
  • өргөдөл (удирдамж) болон хүлээн авсан дуудлагын тоо;
  • вэбсайт хувиргахзочиноос өргөдөл хүртэл;
  • нэг товшилтын дундаж зардал ба товшилтын тоо (хөдөлгөөн);
  • тоо хэмжээ түлхүүр үгссурталчилгааны кампанит ажилд.

Хүснэгт хийж, дээрх цэгүүдийг оруулаад үзүүлэлт бүрийн утгыг оруулна уу. Түүнээс гадна, тусдаа сайтын үр нөлөөг үнэлэх шаардлагагүй (жишээлбэл, Yandex Directэсвэл Google AdWords), гэхдээ хувь хүний ​​кампанит ажил, зар сурталчилгааны бүлгүүд, тэр ч байтугай хувь хүний ​​зар сурталчилгаа.

Сурталчилгааны стратеги боловсруулахдаа сайтаас ирсэн програмын тоо, эсвэл бүр илүү сайн борлуулалт гэх мэт тодорхой зорилго тавь. Төлөвлөгөө, зорилгоо үйлчлүүлэгчдэдээ хэлээрэй. Эцсийн эцэст, бүх зүйл хамгийн сайн байдлаар ажиллах үед эсрэг нөхцөл байдал үүсч болно. Траффик сайт руу урсаж, хувирч, захиалга байнга орж ирдэг, бүтээгдэхүүн зарагддаг, гэхдээ тэр үед үйлчлүүлэгч сэтгэл хангалуун бус хэвээр байна, учир нь зарим сургалтанд түүнд хөрвүүлэлт 4% -иас доош байх ёсгүй гэсэн санааг суулгасан. мөн жишээ нь, таных 2 .5% байна, гэхдээ тэр үед хямд урсгал, хар тугалга бага өртөгтэй хэвээр байна.

Үндсэн үзүүлэлтүүдийг хэрхэн тооцоолох вэ?

Гэхдээ эдгээр тоонууд болон ярих зүйлтэй байхын тулд та эхлээд гүйцэтгэлийн хэмжүүрүүдийг нэвтрүүлж, тэдгээрийг хянаж эхлэх хэрэгтэй.

Зорилтот үйлдлүүд:

1. Вэб аналитик ба хөрвүүлэлт. Yandex хэмжигдэхүүн дээр зорилгоо тохируулна ууТэгээд Google Analytics. Энэ нь захиалга, материал татаж авах, тодорхой хуудсанд зочлох эсвэл сайт дээр зорилтот үйлдэл хийх зэрэг байж болно.

2. Утасны дуудлага.Зар сурталчилгааны эх сурвалж бүрийн хувьд тусдаа утасны дугаар ашиглах нь зүйтэй бөгөөд ингэснээр та юу үр дүнтэй ажиллаж, хамгийн сайн чанар, үйлчилгээг үзүүлэх боломжтой болохыг тодорхойлох боломжтой болно. тоон үзүүлэлтүүд. Та бас ашиглаж болно дуудлага хянах.

3. Офлайн.Хэрэв танай нутаг дэвсгэрт бизнес эрхлэх механизмыг үйлчлүүлэгч вэбсайтаас мэдээлэл олж авах, утсаар ярихгүй, тэр даруй дэлгүүрт ирж худалдан авалт хийх, худалдагч нь хүртэл худалдан авагч хаанаас ирсэн бэ гэдгийг тэр бүр асуудаггүй. Дараа нь хямдралтай худалдан авах эрхийг олгодог сурталчилгааны кодыг ашиглах нь ухаалаг хэрэг юм.

1. CTR.Хамгийн энгийн үзүүлэлт. Бид товшилтын тоог авч, зар сурталчилгааны сэтгэгдлийн тоогоор хуваана. Сайн CTR үзүүлэлттэй бол товшилтын зардал буурч, зар сурталчилгаа илүү өндөр, илүү олон удаа харагдах болно.

2. Хөрвүүлэлт.Энд байгаа бүх зүйл бас танил юм - сайтын хандалтын тоог тодорхой хугацааны туршид зочдын тоонд хуваах ёстой. Энэ үзүүлэлтийг нэмэгдүүлэхийн тулд буух хуудсанд бичигдсэнтэй ижил мэдээллийг агуулсан байх шаардлагатай сурталчилгаа. Хэрэв та контекст сурталчилгаан дээр таны бүтээгдэхүүн 1000 рублийн үнэтэй гэж бичвэл хэрэглэгч сайт руу орохдоо 3 дахин их үзүүлэлтийг харвал хөрвүүлэлт тэг болно.

3. Хэрэглэгчийн зардал.Өмнөх цэгтэй ижил төстэй байдлаар бид замын хөдөлгөөний бүх зардлыг шинэ үйлчлүүлэгчдийн тоонд хуваадаг.

4. ROI- зар сурталчилгаанд оруулсан хөрөнгө оруулалтын өгөөж. Эдийн засгийн цэвэр сонгодог бүтээлүүд. ROI = (Орлого - Зардал)/Хөрөнгө оруулалт * 100% эсвэл Цэвэр ашиг/Хөрөнгө оруулалт * 100%. тэдгээр. Зар сурталчилгаанд оруулсан мөнгө чинь хэр их үр өгөөжөө өгөх вэ?

Контекст зар сурталчилгааны үр нөлөөг шинжлэх жишээ

Өгсөн. Барилгын компани"Миний байшин". Сарын зар сурталчилгааны зардал: Yandex Direct - 20,000 рубль, Google AdWords - 22,000 рубль. Дээрээс нь дагалдан яваад 10,000. Урамшууллын хугацаа 3 сар байна.

Тиймээс нийт хэрэглээ 3 сарын дотор= 20000*3 + 22000*3 + 10000*3 = 156,000 рубль.

Энэ хугацаанд My Home компани нийт 21 сая рублийн 9 гэрээ байгуулж, төлөвлөсөн цэвэр ашиг 3,150,000 рубль.

ROI= 3,150,000 / 156,000 * 100% ~ 2019%. Өөрөөр хэлбэл, хөрөнгө оруулсан рубль бүрт компани дунджаар 2019 рубль олдог. Ийм өндөр хувьөндөр ашгийн улмаас ашиг барилгын бизнес. Бусад бүс нутагт ийм ROI-д хүрэх нь илүү хэцүү байдаг.

Энэхүү мэдлэгийг ашигласнаар та аливаа сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг нэмэгдүүлэх боломжтой. Хамгийн гол нь нөхцөл байдлыг бүрэн нухацтай авч үзэх явдал юм. Амжилт хүсье!