კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა: ძირითადი ინდიკატორების ანალიზი. კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა კონტექსტური რეკლამის პარამეტრები

მთელი შინაარსის ჩვენება

მახსოვს ის დრო, როდესაც თქვენ შეგეძლოთ ვებსაიტზე კონტექსტური რეკლამის გაშვება და კლიენტების მოპოვება.

კონკურენციის გაზრდის შემდეგ გაიზარდა ინვესტიციები, მაგრამ ეფექტურობა, პირიქით, სწრაფი ვარდნა დაიწყო.

ამიტომ, ახლა თქვენ არ შეგიძლიათ მხოლოდ შანსის იმედი გქონდეთ, თქვენ უნდა შეძლოთ ეფექტურობის გაზომვა კონტექსტური რეკლამადა დროულად დასაჯოს შემსრულებელი მისი შეცდომებისთვის.

მაგრამ მოდით გადავწყვიტოთ დაუყოვნებლივ. კონტექსტური რეკლამის დაყენების სპეციალისტები თითქმის ვერ შეძლებენ მოწოდებული მოდელების ეფექტურობის გამოთვლას. მალე მიხვდებით, რატომ არის ასე.

აქედან გამომდინარე, სტატია, პირველ რიგში, სასარგებლო იქნება ბიზნეს მენეჯერებისთვის, რომლებიც იღებენ ანგარიშებს დიდი რაოდენობით რიცხვებით, რომელთა გაგებაც შეუძლებელია. თუ ეს შენ მოგწონს, მაშინ დაჯექი, ჩვენ გზაში ვართ.

Სათითაოდ

კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის შესახებ სტატიის დაწყება ისტორიით იმის შესახებ, თუ რა არის კონტექსტური რეკლამა, ჩემი აზრით, ცუდი მანერაა. თუ არ იცით რა არის ეს, წაიკითხეთ სტატია

იგი აღწერს ყველაფერს ძალიან დეტალურად და მაგალითებით (როგორც ჩვენს ყველა სტატიაში).

დავიწყებ იმით, რომ სპეციალისტისთვის, რომელიც აკეთებს კონტექსტურ რეკლამას (დირექტოლოგი), და ბიზნესის მფლობელისთვის, რომელსაც დირექტორი მოაქვს ეს ანგარიშები, ეფექტურობა სულ სხვაა და მისი შეფასების კრიტერიუმებიც სრულიად განსხვავებულია.

რეჟისორის თავში

ტიპიური რეჟისორისთვის კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა იზომება 4 განზომილებაში. იშვიათად შევხვდებით სპეციალისტს, რომელიც უფრო შორს და ღრმად გამოიყურება:

  1. გადასვლები.რამდენმა კლიენტმა დააწკაპუნა რეკლამაზე რეკლამის გაშვების შემდეგ.
  2. კომპანია CTR.რეკლამის შთაბეჭდილებების თანაფარდობა იმ ადამიანების რაოდენობასთან, ვინც დააწკაპუნა რეკლამაზე.
  3. ღირებულება თითო დაწკაპუნებით.კონტექსტურ რეკლამაში თქვენ იხდით მხოლოდ დაწკაპუნებებს.
  4. უარი.ნაჩვენებია იმ ადამიანების რაოდენობა, რომლებიც იმყოფებოდნენ საიტზე 15 წამზე ნაკლები ხნის განმავლობაში (Yandex.Metrica-ში).

ჯანსაღი.თქვენ შეგიძლიათ მარტივად შეხედოთ კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის პირველ ორ ინდიკატორს ნებისმიერ ვებსაიტზე.

ყველაზე ინტუიციურიდან აირჩიეთ ან Google Analytics. დანარჩენის სანახავად გჭირდებათ წვდომა თქვენს პირად კონტექსტურ სარეკლამო ანგარიშზე.

სწორედ ამ მაჩვენებლებით აფასებენ რეჟისორები თავიანთ საქმიანობას. „CTR მაღალია? მცირდება თქვენი ღირებულება ერთ დაწკაპუნებაზე? მერე კიდევ რა გინდა ჩემგან? Ძალიან კარგად ვარ!"

აქედან იწყება გართობა. რადგან დამსაქმებელი ყველაფერს სულ სხვა ფერებში ხედავს.

ჩვენ უკვე 29000-ზე მეტი ვართ.
ᲩᲐᲠᲗᲕᲐ

ლიდერის თავში

ბიზნეს მენეჯერისთვის კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა შემდეგნაირად იზომება.

და... თეორიულად, უნდა არსებობდეს მკაფიო კრიტერიუმები, რომლითაც თითოეული მენეჯერი აფასებს „ონლაინ რეკლამის ეფექტურობას“.

მაგრამ არცერთი არ არსებობს. ზოგისთვის ეს არის ტრეფიკი ვებსაიტზე, ზოგისთვის კი ეს არის ზარები და შეკვეთები. სხვებისთვის ეს არის სარეკლამო ბიუჯეტი, რომელიც იხარჯება. მეოთხეზე - ფული სალაროში თვის ბოლოს.

მაგრამ თუ მფლობელი რამდენიმე დღეა დაქორწინებულია კონტექსტურ რეკლამაზე, მაშინ, წარმოსახვითი კრიტერიუმების უგულებელყოფით, ის იწყებს ლოგიკური მიზნების მიღწევას, რასაც, ბიზნესიდან გამომდინარე, შეიძლება ჰქონდეს შედეგის სამი ფორმა:

  1. ახალი (ფორმა ვებგვერდზე);
  2. ზარები;
  3. შესყიდვები.

მესამე გოლი საუკეთესოა. პირველი ორი ასევე არ არის ცუდი ვარიანტი, თუმცა საბოლოო ჯამში მაინც მიგვიყვანს ბოლოში.

თითოეული მენეჯერი საფუძვლად იღებს ჩამოთვლილთაგან ერთ-ერთ შედეგს. და ისინი ფუნდამენტურად განსხვავდებიან იმისგან, რასაც დირექტორი ზომავს. მოდით გავარკვიოთ სად არის ახლა სიმართლე.

სამი მიდგომა

– ყოველთვიურად ვხარჯავ 200 ათას რუბლს ინტერნეტში რეკლამისთვის. სად არიან ჩემი კლიენტები?
– ძალიან მაღალი CTR გაქვთ.
- ჯანდაბა შენი CC... რა ქვია? სად არის ეფექტურობა?
– როგორ თვლით ეფექტურობას? რა ფორმულა?
- რა ფორმულაა? მე ვხედავ ცოტა გაყიდვებს.
- Მე ვხედავ.


ეს არ იმუშავებს

არ გააკეთოთ ეს ასე. ჩვენ ყველანი სერიოზული ბიზნესმენები ვართ, რაც ნიშნავს, რომ კონტექსტური რეკლამის შედეგები სერიოზული მიდგომით უნდა გავზომოთ.

იდეალურ შემთხვევაში, შეგეძლოთ გაიგოთ დირექტორის ინდიკატორები, მაგრამ თუ ისინი არ მოგწონთ, მაშინ უნდა დათვალოთ ყველაფერი მიღებულ ფულში.

ამიტომ, სპეციალურად თქვენთვის, ძვირფასო მკითხველო, მოვამზადე 4 მიდგომა, რათა გადაწყვიტოთ ეფექტურია თუ არა თქვენი კამპანია.

ეს არის მზა ფორმულები, რომლებიც ეფუძნება თქვენს ცოდნის დონეს და თქვენს რეკლამაში თითოეული ატომის ცოდნის სურვილს.

ROMI: დამწყები დონე

კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის შესაფასებლად უმარტივესი გზაა ROI-ის გამოთვლა.

ეს არის ROI მეტრიკა, რომელიც გამოიყენება ბიზნესის თითქმის ნებისმიერ სფეროში.

თუ ROI 100%-ზე მეტია, მაშინ ეს კარგი ამბავია, რაც იმას ნიშნავს, რომ დიდი ალბათობით ზარალი არ გაქვთ.

მე ვამბობ "ალბათ არ არის ზარალი", რადგან თქვენ ჯერ კიდევ გჭირდებათ ხარჯების და სხვა ხარჯების ამოღება. სწორედ ამიტომ არის ეს მოდელი დამწყებთათვის.

თუ გსურთ გაიგოთ მეტი ამ მიდგომის შესახებ და ნახოთ მაგალითები, თუ როგორ გამოვთვალოთ ROMI, გირჩევთ წაიკითხოთ ჩვენი სტატია.

CPL: გამოცდილი დონე

CPL არის ერთი კონტაქტის ღირებულება ან, როგორც ახლა მოდურია ვთქვათ, ტყვიის/აპლიკაციის ღირებულება.

ეს მაჩვენებელი გამოითვლება ფორმულის გამოყენებით გარკვეული პერიოდის განმავლობაში. ტიპიური პერიოდია თვე, ვინაიდან კომპანია ხელფასს თვეში ერთხელ უხდის დირექტორს.

ვინაიდან ზოგჯერ შეუძლებელია ყველა აპლიკაციის ტელეფონით დაკავშირება და თქვენი პროდუქტის შესახებ საუბარი. ასე რომ, დარწმუნდით, რომ ამოიღეთ დაბალი ხარისხის მილები.

რჩება მხოლოდ ზარების რაოდენობის გაერთიანება აპლიკაციებთან საბოლოო შედეგისთვის.

Ჰო მართლა.თუ გსურთ ზარების თვალთვალის დაკავშირება, მაშინ მე მაქვს თქვენთვის საჩუქარი - TOP სერვისების არჩევანი. – 1000 ბონუსი ანგარიშზე (99129 კოდის გამოყენებით),როისტატი - 5000 რუბლი. ანგარიშზე (კოდი INSCALE),კალიბრი (კოდი 76C6IMERUQ),მანგო-ოფისი .

CPS: ძალიან გამოცდილი დონე

CPS არის გაყიდვის ღირებულება. მხოლოდ ჩვენ ვუწოდებთ მას მომხმარებლის ღირებულებას.

Მაგალითად პლასტმასის ფანჯრები, ეს არის ის, ვინც საიტზე დატოვა მოთხოვნა, მოაწყო შეხვედრა მენეჯერთან და ოფისში მივიდა წინასწარი გადახდის მიზნით. ის ასევე გამოითვლება ფორმულის მიხედვით:

იმის გასაგებად, თუ რამდენად ადეკვატურია კლიენტის ღირებულება თქვენს ამჟამინდელ კონტექსტში, თქვენ უნდა იცოდეთ მაქსიმალური დასაშვები ღირებულება, ყველა ხარჯისა და შემოსავლის გათვალისწინებით.

გარდა ამისა, მომხმარებლის ღირებულება იქნება შესანიშნავი დასაწყისისაუბარი ნებისმიერ რეჟისორთან.

ყოველივე ამის შემდეგ, მას შემდეგ, რაც მას უთხარით, რომ გჭირდებათ გაყიდვები (უარეს შემთხვევაში, აპლიკაციები) 2000 რუბლზე, მას არ გაუჩნდება აზრი, რომ გაგიმართლოთ უზარმაზარი CTR.

მაგრამ დირექტოლოგები არც არიან სულელები, ისინი მოგთხოვენ კონვერტაციას ყველა . ამიტომ მოემზადეთ ამისთვის.

LTV: სამაგისტრო დონე

თუ ამას გააკეთებთ, მაშინ, ჯერ ერთი, ძალიან გაგიკვირდებათ მიღებული ნომრები და მეორეც, მნიშვნელოვნად შეცვლით შეხედულებას კლიენტების მოზიდვაზე.

და მესამე, თქვენ იქნებით თავი და მხრები 90%-ზე მეტი რუსი მეწარმეები, რომლებიც ჯერ კიდევ თვალით ხელმძღვანელობენ. ეს ნიშნავს, რომ გაზრდილი სამუშაო ეფექტურობა თითქმის მიღმაა.

მაგრამ დამიჯერე, ღირს. კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ეს ანალიზი ყველაზე სანდოა. და წინ რომ ვიხედოთ, არ არის საჭირო იმის თქმა, რომ განმეორებითი გაყიდვები არ გაქვთ.

ისინი არსებობენ ნებისმიერ ბიზნესში, უბრალოდ ჯერ არ დაგინერგავთ. ფსონის დადება შემიძლია ნებისმიერზე 😉

Ჰო მართლა.თუ გაინტერესებთ ანალიტიკა, გირჩევთ შეამოწმოთ შემდეგი სერვისები: Roistat (გამოიყენეთ პრომო კოდი "INSCALE" +5000 რუბლი ტესტირებისთვის),კომაგიური ანკალიბრი (სარეკლამო კოდის გამოყენებით "76C6IMERUQ" + 500 რუბლი.).

მოკლედ მთავარის შესახებ

ბიზნესი არა მხოლოდ იღბალი და ინსტინქტია, არამედ გაანგარიშებაც. ბიზნესში ყველაფერი ციფრებით უნდა გაიზომოს.

ისინი შეიძლება ლამაზად გამოიყურებოდეს ქაღალდზე (მაღალი CTR და დაბალი), მაგრამ აპლიკაციების ხარისხი სასურველს ტოვებს და საბოლოოდ უფრო მეტს დახარჯავთ კლიენტის მოზიდვაზე, ვიდრე მათგან გამოიმუშავებთ.

ამიტომ, ზოგადი გამოთვლების დრო გავიდა. წაიკითხეთ ყველაფერი დეტალურად. უფრო მეტიც, ახლა თქვენ იცით, რა უნდა ჰკითხოთ დირექტორს: ROMI, CPL ან CPS მორგებული LTV-სთვის.

რეჟისორი პირველ ორ ინდიკატორს იოლად მოგაწოდებთ, მაგრამ მეორეს მოსაპოვებლად მას მოუწევს დიდი შრომა და, მოგეხსენებათ, ეს არავის უყვარს. მაგრამ დადექი შენს ადგილზე.

P.S. ბიზნეს ლიდერების უმეტესობას არ მოსწონს რეკლამა Google-ში. Adwords, მჯერა, რომ რადგან იქ არ ვარ, ეს ეფექტური იქნება ჩემთვის.

და მინდა გაგიცრუოთ უახლესი სტატისტიკით Google-ში რეკლამის ღირებულების შესახებ Yandex-თან შედარებით:

  1. რუსეთის ცენტრისთვის ატრაქციონების ღირებულება 11,2%-ით დაბალი იყო;
  2. მილიონზე მეტი მოსახლეობის მქონე ქალაქებისთვის ღირებულება 14,6%-ით დაეცა;
  3. მილიონზე ნაკლები ქალაქებისთვის შედეგი Google-ის სასარგებლოდ 25,3%-ს მიაღწია.

შესრულების ანალიზი სარეკლამო კამპანიამნიშვნელოვანი გამოწვევაა სარეკლამო ინდუსტრიის წინაშე. კონტექსტურ რეკლამაში, რომელსაც ვაკეთებთ 2002 წლიდან, არის ნებისმიერი მონაცემის გაზომვის ინსტრუმენტები. კონტექსტური რეკლამის შედეგების თვალყურის დევნება შესაძლებელია შემდეგი ინდიკატორებით:

  • სარეკლამო კამპანიით - CTR, საშუალო ფასიდაწკაპუნება, დაწკაპუნების რაოდენობა
  • კლიენტის ვებსაიტის შესრულების ინდიკატორების მიხედვით, ვიზიტორთა რაოდენობა, რომლებიც შემოვიდნენ რეკლამით და გააკეთეს შესყიდვა.

ამ მაჩვენებლების გასაზომად გამოიყენება სპეციალური მრიცხველები, რომელთა კოდები დამონტაჟებულია რეკლამის განმთავსებლის ვებსაიტის ყველა გვერდზე. ჩვენ შეგვიძლია შემოგთავაზოთ რამდენიმე ვებ ანალიზის სისტემის დაყენება ერთდროულად:

სარეკლამო კამპანიის მიზნების განსაზღვრა

თუ მიზანი არასწორად არის დასახული ან საერთოდ არ არსებობს, მაშინ სარეკლამო კამპანიის ეფექტურობა ვერ გაიზომება და სააგენტოს არასასიამოვნო მდგომარეობაში ჩააყენებს, როცა კლიენტი უკმაყოფილო იქნება, მიუხედავად დახარჯული ფულისა და დროისა.



ჩვენ გვსურს მივიღოთ 100 რეგისტრაცია თვეში და თითოეული რეგისტრაცია არ უნდა ღირდეს არაუმეტეს 400 მანეთი.

ცუდი მაგალითი:

„ჩვენ გვინდა გავზარდოთ მომხმარებელთა რაოდენობა.თუ ასეთი მიზანი დაისახება, სარეკლამო კამპანიის ეფექტურობის შეფასებისას რეკლამის განმთავსებელსა და სააგენტოს მოუწევთ ფილოლოგიურ დავაში მოხვედრა.

მიზნებს, რომლებიც შეიძლება შეფასდეს რაოდენობრივად ან რიცხობრივად, ეწოდება KPI(Ძირითადი მაჩვენებლები). ეფექტური კონტექსტური რეკლამა, ისევე როგორც კლავიშების სწორად შერჩევა, ჩანს KPI-დან. სარეკლამო კამპანიის შედეგები სწორედ შესრულების ძირითადი ინდიკატორებით უნდა შეფასდეს.

სარეკლამო კამპანიის ანალიზისას მნიშვნელოვანია KPI მონაცემების შედარება მსგავს ინდიკატორებთან კამპანიის დაწყებამდე. Რაც ნიშნავს რეკლამის ეფექტურობის თვალყურის დევნება უნდა დაიწყოს ჯერ კიდევ მის დაწყებამდე. Როგორ გავაკეთო ეს? ამაზე ქვემოთ ვისაუბრებთ.

შეიტყვეთ მეტი ეფექტურობის მრიცხველების შესახებ

სარეკლამო კამპანიის ეფექტურობის გასაანალიზებლად გამოიყენება ვებ ანალიზის სისტემები. ისინი არსებობენ დიდი თანხა, მრიცხველები იყოფა სერვერის და html მრიცხველებად. სარეკლამო კამპანიის პრობლემების გადაჭრა საუკეთესო გზაჯდება Google Analytics, Yandex.Metrica და LiveInternet.

ეს მრიცხველები არის html მრიცხველების ტიპი და დაინსტალირებულია უშუალოდ საიტის გვერდებზე (სერვერის მხარის ვარიანტებისგან განსხვავებით). ეს ნიშნავს, რომ მათ დასაყენებლად საკმარისია გქონდეთ წვდომა საიტის კონტენტის მართვის სისტემაზე. ეს არის მოკლე html კოდი, რომელიც მუშაობს ვებ გვერდის გახსნისას, სადაც ის დაინსტალირებულია.

მთავარია მოხერხებულობა Google-ის გამოყენებით Analytics და Yandex.Metrica არის ის, რომ ისინი მჭიდროდ არიან ინტეგრირებული კონტექსტური სარეკლამო კამპანიის მართვის სისტემებთან Google AdWordsდა Yandex.Direct. უფრო ადვილია რეკლამის განმთავსებლისთვის საინტერესო ანგარიშების მიღება, ვიდრე სხვა მრიცხველების გამოყენებისას და სარეკლამო კამპანიის ანალიზი.

ამ ინსტრუმენტების გამოყენებით შეგიძლიათ თვალყური ადევნოთ და გააანალიზოთ კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა, ისევე როგორც ნებისმიერი სხვა სარეკლამო კამპანია, რომელიც ტარდება ინტერნეტში. თვალყურის დევნება შესაძლებელია ბანერი რეკლამა, გზავნილები, კამპანიები Google AdWords-ში, Direct , Magna-ში, MediaTarget-ში და ნებისმიერ სხვა სისტემაში.



სარეკლამო კამპანიის ეფექტურობის თვალყურის დევნების დასაწყებად გამოიყენეთ მრიცხველებიუნდა განისაზღვროს სადესანტო გვერდები(ან უბრალოდ" მიზნები"), რომლის მიღწევაც ნიშნავს საიტის ჩვეულებრივი ვიზიტორის "ტრანსფორმაციას" ისეთად, ვინც დაასრულა სამიზნე მოქმედება საიტზე. ასეთი ტრანსფორმაციის პროცესს ეწოდება ტერმინი "კონვერტაცია ».

თუმცა, იმ მომენტში, როდესაც ჩვენი მომსახურებით დაინტერესებული ვიზიტორი მოხვდება Landing Page-ზე, მაგალითად, საკონტაქტო ფორმა გაყიდვების განყოფილებასთან, ის მყისიერად იქცევა ჩვენთვის სასარგებლო ინდივიდად და მრიცხველი წერს "კონვერტაციას" მის ანგარიშზე - სასარგებლო მოქმედება ნაჩვენებია შესაბამის მრიცხველ ანგარიშებში.

კონვერტაციის კურსი - ეს არის სასარგებლო მოქმედებების რაოდენობის თანაფარდობა საიტის ვიზიტების მთლიან რაოდენობასთან - ეს არის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი პარამეტრი, რომელიც აჩვენებს ეფექტურ კონტექსტურ რეკლამას. ამ მომენტშითუ არა. ის გვიჩვენებს, თუ რამდენად „ხარისხიანი“ მიიპყრო აუდიტორია საიტმა სარეკლამო კამპანიის დახმარებით.

კამპანიის ეფექტურობაზე დიდი პასუხისმგებლობა ეკისრებათ საიტის მფლობელებს - თუ საიტი არ არის მოსახერხებელი მომხმარებლისთვის, ვერცერთი რეკლამა ვერ აქცევს დაინტერესებულ ვიზიტორებს სასარგებლო ვიზიტორებად.

ზემოთ მოყვანილი მაგალითი დასაზუსტებლად ღირს: შევსებული ფორმის სადესანტო გვერდი არ იქნება თავად ფორმა, არამედ გვერდი, რომელიც ნაჩვენებია ღილაკზე „ფორმის გაგზავნის“ დაჭერის შემდეგ. ამ გზით ჩვენ გავიგებთ, რომ ვიზიტორმა ზუსტად შეავსო და გაგზავნა. ზუსტად ასე მუშაობს თვალყურის დევნება iConText ვებსაიტზე - გადახედეთ ჩვენს გაყიდვების საკონტაქტო ფორმას.


ჩვენ ვიანგარიშებთ სამიზნე ინდიკატორების ზღვრულ მნიშვნელობებს

მას შემდეგ რაც გავიგებთ ჩვენი კონვერტაციის პროცენტს, შეგვიძლია გავაკეთოთ სახალისო არითმეტიკა: გამოვთვალოთ რეკლამაში მოსულთაგან რამდენი გახდება სასარგებლო სტუმარი და რა ღირს თითოეული მათგანი. გარდა ამისა, სარეკლამო კამპანიის გაანალიზებით, შეგიძლიათ გამოთვალოთ რამდენი „სასარგებლო“ ხდება კლიენტი და რა საშუალო ზომაგარიგებები.და იცოდეთ მარჟა თითოეული ტრანზაქციისგან, შეგიძლიათ გამოთვალეთ დაწკაპუნების მაქსიმალური მნიშვნელობა, რომლის გადახდაც შეგიძლიათ თითოეული სარეკლამო ვიზიტორისთვის. მოდით შევხედოთ მაგალითს:

1. დავუშვათ, რომ საიტის კონვერტაცია არის 5% (ანუ შემოსული ვიზიტორთა 5% ყიდულობს ჩვენს სერვისს ან ასრულებს სხვა მიზნობრივ მოქმედებას საიტზე). ეს ნიშნავს, რომ 20 მოზიდული ვიზიტორიდან მხოლოდ 1 გახდება კლიენტი.

2. მოდი ვიჩვენოთ, რომ საშუალო გაყიდვასაიტის საშუალებით უდრის 2000 რუბლს. თუ ზღვარი არის 20%, მაშინ მოგება თითოეული გაყიდვიდან იქნება 400 რუბლი.

3. შესაბამისად, მაქსიმალური თანხაფული, რომელიც შეიძლება დაიხარჯოს ერთი კლიენტის მოზიდვაზე, არის იგივე 400 რუბლი (იმ პირობით, რომ ჩვენ მზად ვართ ვიმუშაოთ "ნულამდე" და საერთოდ არ მივიღოთ რაიმე მოგება).

4. ამიტომ, ჩვენ მზად ვართ გადავიხადოთ 400 რუბლი ყოველ 20 ვიზიტორზე (ბოლოს და ბოლოს, კონვერტაცია არის 5%). გამოდის, რომ თითო დაწკაპუნების მაქსიმალური ღირებულებაა 400 რუბლი / 20 ვიზიტორი = 20 რუბლი.

5. მოდით შევამოწმოთ: თუ დაწკაპუნება 20 მანეთი ღირს, მაშინ 20 ვიზიტორის მოზიდვა ღირს 20×20 = 400 მანეთი, ამ ოციდან მხოლოდ ერთი შეიძენს პროდუქტს, რომელიც მოგვცემს იგივე 400 რუბლს.

6. ეს მარტივი გამოთვლები შეიძლება დარეგულირდეს იმის გათვალისწინებით, თუ რამდენი მოგება გსურთ დახარჯოთ ახალი მომხმარებლების მოსაზიდად. შესაბამისად, რაც უფრო დაბალია ეს მაჩვენებელი, მით ნაკლები იქნება თითო დაწკაპუნების ზღვრული ღირებულება.

7. მას შემდეგ რაც გადაწყვეტთ თითო დაწკაპუნების მაქსიმალურ ღირებულებას, დროა გადახედოთ კონკურენტულ სიტუაციას ამ თემაზე - შესაძლებელია თუ არა ამ ფასად დაწკაპუნების ყიდვა?

ჩვენ ვზომავთROIშესრულების ყველაზე მნიშვნელოვანი მაჩვენებელი

მას შემდეგ რაც გავზომეთ ჩვენი KPI ჩვენ მზად ვართ გამოვთვალოთ ნებისმიერი სარეკლამო კამპანიის ყველაზე მნიშვნელოვანი პარამეტრი - ROI (ინვესტიციის დაბრუნება - ინვესტიციის დაბრუნება). სარეკლამო კამპანიის ROI გამოიხატება პროცენტულად და აჩვენებს სარეკლამო ინვესტიციების ეფექტურობას.

გაანგარიშებისთვისROIგამოიყენება შემდეგი ინდიკატორები:

  • პროდუქტის ღირებულება - ყველა ხარჯი პროდუქციის ნაწილების შეძენისთვის, საწყობში მიტანისთვის, საქონლის წარმოებისთვის, თანამშრომლებისთვის ხელფასებისთვის და ა.შ.
  • შემოსავალი- მოგება პროდუქტის ან მომსახურების გაყიდვიდან.
  • ინვესტიციის ოდენობა – რეკლამაში განხორციელებული ინვესტიციის მთლიანი მოცულობა.

IN ზოგადი ხედისარეკლამო კამპანიის ROI-ის გამოთვლის ფორმულა ასე გამოიყურება:



თუ ROI = 100%,ეს ნიშნავს, რომ თქვენ მიიღეთ ორჯერ მეტიფული, ვიდრე რეკლამაში ჩადებული. ROI ასევე შეიძლება იყოს უარყოფითი. მხოლოდ მისი დახმარებით შეგიძლიათ გაიგოთ წარმატებული იყო თუ წარუმატებელი სარეკლამო კამპანია.

ეს ROI ანალიზი მიზანშეწონილია მისი ჩატარება თვეში ერთხელ მაინც მიმდინარე მაჩვენებლების მონიტორინგისთვის.

რას აკეთებს თვალთვალი? ROI?

თქვენ მიიღებთ მნიშვნელოვან უპირატესობას კონკურენტებთან შედარებით, რომლებიც არ ინახავენ ასეთ დეტალურ სტატისტიკას. თქვენი ინვესტიციის ანაზღაურების რეალიზებით, თქვენ გაქვთ შესაძლებლობა გაზარდოთ თქვენი ინვესტიციის ანაზღაურება მისი სწორად განაწილებით.


საქმის შესწავლა Yulmart კიბერმარკეტის ROI-ის გაზრდის შესახებ

ჩვენი ამოცანები კამპანიის დაწყებამდე:

სადესანტო გვერდი მზად არის, კონტექსტური რეკლამა გაშვებულია, მაგრამ შეკვეთები არ არის და ტელეფონი არ რეკავს. თქვენ გააანალიზეთ თქვენი ვებ – გვერდი, შეამოწმეთ მისი შესრულება სხვადასხვა მოწყობილობებზე და დარწმუნდით, რომ პრობლემა არ არის USP–ში. მაშ რაშია საქმე, რატომ არ მოაქვს რეკლამას მოგება?

სად არის ფული?

ეს იმიტომ ხდება, რომ კონტექსტი არ არის ოქროს ანტილოპა; ის თავისთავად არ აწარმოებს ფულს. ეს არის ინსტრუმენტი და, როგორც მოგეხსენებათ, ყველა ხელსაწყო მოითხოვს რეგულირებას და ოსტატურ მართვას. ჩვენი მოკლე სახელმძღვანელო კონტექსტური რეკლამის ანალიზისთვის დაგეხმარებათ უპასუხოთ კითხვებს:

  • რა მეტრიკაა საჭირო კონტექსტურ რეკლამასთან მუშაობისთვის და როგორ გავაანალიზოთ ისინი;
  • როგორ შევამციროთ კლიენტის მოზიდვის ღირებულება და გავაუმჯობესოთ კონტექსტური რეკლამის შესრულება;
  • როგორ მივაღწიოთ ყველაზე დიდი ეფექტურობაკონტექსტური რეკლამა.

მიმდინარეობს მონაცემების შეგროვება...

სანამ რაიმეს გაანალიზებთ, თქვენ უნდა იზრუნოთ მონაცემების შეგროვებაზე. ძირითადი ანალიტიკური სისტემებია Yandex.Metrica და Google Analytics. მათი წყალობით, ჩვენ ვხედავთ არა მხოლოდ ტრაფიკის ყველა მონაცემს, არამედ შეგვიძლია თვალყური ადევნოთ მომხმარებლის ქცევას:

  • რჩებიან ისინი საიტზე თუ ტოვებენ დაუყოვნებლივ (bounce rate);
  • რამდენი დრო იხარჯება საიტზე (დრო ადგილზე, სიღრმე);
  • რა მოქმედებები სრულდება ან არ სრულდება (მიზნები).

თავის მხრივ, ის გვაწვდის ყველა საჭირო ინფორმაციას ზარების შესახებ, აკავშირებს ვიზიტორის ზარს მის სესიასთან და სარეკლამო წყაროსთან.

Yandex.Metrica-ს და Google Analytics-ს აქვს თავისი დადებითი და უარყოფითი მხარეები. მათი ფუნქციონირება ძირითადად იგივეა, მაგრამ მონაცემები ხშირად განსხვავდება. ამიტომ, სრული ანალიტიკისთვის აუცილებელია ორივე ამ სისტემის გამოყენება, რაც ყოველთვის არ არის მოსახერხებელი.

ბოლოდან ბოლომდე ანალიტიკური სერვისის დახმარებით, კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ანალიზის ამოცანა მნიშვნელოვნად გამარტივებულია. მაგალითად, CoMagic ანალიტიკური პლატფორმა დამოუკიდებლად აგროვებს, აერთიანებს და გარდაქმნის მონაცემებს სხვადასხვა წყაროები, აჩვენებს მათ ერთ ინტერფეისში.

ყველა ანალიტიკა წარმოდგენილია მოსახერხებელი ბოლოდან ბოლომდე მოხსენების ფორმატში და ყველაფერი რაც თქვენ უნდა გააკეთოთ არის თავად რეკლამის ოპტიმიზაცია. ამაზე ცოტა მოგვიანებით ვისაუბრებთ, მაგრამ ამ დროისთვის: მრიცხველები დაყენებულია, მიზნები კონფიგურირებულია, ზარის თვალყურის დევნება ჩართულია - ვიწყებთ შესრულების ინდიკატორების თვალყურს.

ძირითადი ინდიკატორები

შესრულების საკმაოდ ბევრი ინდიკატორია: CTR, ROI, CPO, CPL, LTV, CAC, DRR და ა.შ. მათში დაბნეულობა ადვილია, ამიტომ გავამარტივოთ სურათი და გადავხედოთ ძირითადს.

1. CTR (Click through Rate) – თქვენი რეკლამების დაწკაპუნების პროცენტული მაჩვენებელი. ის გამოითვლება მარტივად: აიღეთ დაწკაპუნების რაოდენობა და გაყავით რეკლამის ჩვენებების რაოდენობაზე. რაც უფრო მაღალია დაწკაპუნების მაჩვენებელი, მით უკეთესია სარეკლამო კამპანიის დაყენება: თითო დაწკაპუნების ღირებულება დაბალი იქნება და რეკლამები უფრო მაღალი და ხშირად გამოჩნდება.

2. კონვერტაცია – ვიზიტების თანაფარდობა სამიზნე ქმედებებთან: ზარი, დაბრუნების ფორმა, ჩატის გამოყენება და ა.შ. თქვენი საიტის ვიზიტორთა საერთო რაოდენობაზე.

3. CPA (CPL) (cost per action/cost per lead) – სარეკლამო ხარჯებს ვყოფთ მიზნობრივი ქმედებების რაოდენობაზე, ვიღებთ ერთი მოქმედების (ან წამყვანის მიერ მოზიდული მომხმარებლის) ღირებულებას. რაც უფრო დაბალია ეს მაჩვენებელი, მით უფრო მომგებიანია რეკლამა თქვენთვის.

4. ROI (ინვესტიციის დაბრუნება) - დაბრუნების მაჩვენებელი მარკეტინგული ინვესტიციები. ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი მეტრიკა: აჩვენებს თქვენი რეკლამის მომგებიანობის ან ზარალის დონეს. ჩვენ ვიანგარიშებთ ROI-ს ფორმულის გამოყენებით: გამოვაკლოთ მთლიანი მოგებამარკეტინგული ხარჯები და მათ შორის ნაშთის გაყოფა. თუ ეს მაჩვენებელი 100%-ზე მეტია, თქვენი ინვესტიცია მომგებიანია, მაგრამ თუ მაჩვენებელი 100%-ზე ნაკლებია, ინვესტიცია წამგებიანია, რაც არ უნდა სამწუხარო იყოს.

განვსაზღვრეთ ძირითადი მეტრიკა, რომელზედაც დაფუძნებული იქნება ჩვენი ანალიზი კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის შესახებ, მოდით უფრო შორს გადავხედოთ.

რას ვუყურებთ?


არაფერია გასაგები, აჩვენე პრაქტიკაში!

მოდით შევხედოთ კონკრეტულ მაგალითს, თუ როგორ უწყობს ხელს კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ანალიზი უკეთესი შესრულების მიღწევას და ეფექტურობის გაზრდას. ვთქვათ, ჩვენ ვაწარმოებთ კონტექსტს პატარა ტურისტული სააგენტოსთვის. Yandex.Direct-ში რეკლამა დაიწყო და ერთ კვირაში 200 000 მანეთი დაიხარჯა.

მოდით წავიდეთ Yandex-ზე. ჩვენ ვიყენებთ მეტრიკას და ვაფიქსირებთ, რომ ამ კვირაში 60 ახალი კლიენტი მოვიზიდეთ. ჩვენ ვიანგარიშებთ CPL: 200,000/60 = 3,333 რუბლს. ამ დროის განმავლობაში, ჩვენ გავყიდეთ ჩვენი მომსახურება საერთო ოდენობით 1,000,000 რუბლს. მარტივი ფორმულის გამოყენებით, ჩვენ ვიანგარიშებთ ROI: (1,000,000 – 200,000)/200,000 * 100%

საერთო ჯამში, ჩვენი ROI არის 400%. პრინციპში ცუდი არაა, მაგრამ უკეთესიც შეიძლებოდა.

ჩვენ ვუყურებთ გასული თვის კონვერტაციას და ვხედავთ, რომ მომხმარებლები, რომლებიც შევიდნენ საიტზე სპეციალურ განთავსებაზე დაწკაპუნებით, უკეთესად გარდაიქმნებიან შეკვეთებად. ამის საფუძველზე, რამდენიმე კამპანიისთვის ჩვენ ბიუჯეტს გადავინაწილებთ სპეციალურ პოზიციებზე.

ყველა სტატისტიკური ინფორმაციის შეგროვება შესაძლებელია სხვადასხვა სისტემებიდა წარმოიდგინე ეს ასე:

ან გამოიყენეთ Excel:

ან, კიდევ ერთხელ, შეგიძლიათ გაამარტივოთ თქვენი დავალება და გამოიყენოთ ბოლოდან ბოლომდე ანალიტიკის სერვისი. ეს მიდგომა დაზოგავს დიდ დროს და უზრუნველყოფს ყველა მონაცემის სიზუსტეს. IN პირადი ანგარიში CoMagic ასეთი ცხრილი ასე გამოიყურება:

კონტექსტური რეკლამის გაშვება არ იძლევა კონვერტაციების მუდმივ ნაკადის გარანტიას მისი ეფექტურობისა და ოპტიმიზაციის რეგულარული მონიტორინგის გარეშე. იმის გასაგებად, თუ რამდენად კარგად იყო ჩამოყალიბებული კამპანიები და რამდენად ეკონომიურად მიზანშეწონილია კონტექსტური რეკლამის გამოყენება კონკრეტულ ბიზნესში, არსებობს სპეციალური ინსტრუმენტები:

  • მოდული ელექტრონული კომერცია;
  • კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის სტანდარტული ინდიკატორები;
  • კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის სავარაუდო ინდიკატორები.

ელექტრონული კომერცია: რატომ არის საჭირო და რა შეუძლია მას?

ელექტრონული კომერციის მოდული აკავშირებს Google Analytics-ის მეშვეობით და ითვლის ყველა აუცილებელ ინდიკატორს კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის გასაანალიზებლად, მათ კამპანიებთან, სარეკლამო ჯგუფებთან და საკვანძო სიტყვებთან დაკავშირებისთვის. ის საშუალებას გაძლევთ აღრიცხოთ საიტზე განხორციელებული ყველა ტრანზაქცია ფასებისა და რაოდენობის გათვალისწინებით. როდესაც ის დაკავშირებულია, რიგი ინდიკატორები ავტომატურად გამოითვლება რეკლამის განმთავსებლის სტატისტიკაში:

  1. ტრანზაქციის კურსი არის სესიების პროცენტი, რამაც გამოიწვია ტრანზაქცია.
  2. ტრანზაქციები – საიტზე განხორციელებული შესყიდვების/შეკვეთების საერთო რაოდენობა.
  3. შემოსავალი - შემოსავლის მთლიანი ოდენობა. შეიძლება მოიცავდეს გადასახადებს და ტრანსპორტირების ხარჯებს (დამოკიდებულია მიწოდების მეთოდზე).
  4. შეკვეთის საშუალო ღირებულება არის ტრანზაქციის საშუალო ღირებულება.
  5. სესიის ღირებულება - საშუალო შემოსავალითითო სესიაზე.
  6. სესიები - სესიების საერთო რაოდენობა.
  7. მომხმარებლები - მომხმარებელთა რაოდენობა, ვისთვისაც დარეგისტრირდა მინიმუმ ერთი სესია.

ასეთი ანგარიშის მიღება შესაძლებელია შემდეგი გზით: „კონვერტაციები“ – „ელექტრონული კომერცია“ – „მიმოხილვა“ – „წყარო ან არხი“ – „მთელი ანგარიშის ნახვა“.

თუ თქვენ გაქვთ ელექტრონული კომერციის მოდული კონფიგურირებული, ზემოაღნიშნული ინდიკატორების გარდა, თქვენ შეძლებთ მიიღოთ მონაცემები თითოეული პროდუქტისა და გაყიდვების შესახებ Google Analytics ანგარიშებში.

სხვათა შორის, ჩვენ გვაქვს მაგარი სტატია ამის შესახებ. წაიკითხეთ, თუ ჯერ არ გაქვთ წაკითხული.

კონტექსტური რეკლამის შესრულების ინდიკატორები

ვინაიდან საიტების უმეტესობას არ აქვს ყველა შესყიდვის/შეკვეთის ონლაინ ჩაწერის შესაძლებლობა (მხოლოდ საიტის საშუალებით), არსებობს კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ინდიკატორები, რომლებზეც შეგიძლიათ ხელით გამოთვალოთ ხარჯები და შემოსავალი მისი მუშაობიდან.

CTR (დაწკაპუნების მაჩვენებელი)

დაწკაპუნების მაჩვენებელი არის მაჩვენებელი, რომლის მიღწევასაც ყველა კონტექსტის სპეციალისტი ცდილობს. ის ასახავს რეკლამაზე დაწკაპუნების პროცენტულ რაოდენობას შთაბეჭდილებების მთლიანი რაოდენობით. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, შთაბეჭდილებების პროცენტული მაჩვენებელი, რამაც გამოიწვია საიტზე გადასვლა. გამოითვლება ავტომატურად.

თქვენ შეგიძლიათ ნახოთ ინდიკატორები სარეკლამო სისტემების ინტერფეისში, ასევე რეპორტის დიზაინერებში.

CPC (დაწკაპუნების ღირებულება)

თითო დაწკაპუნების ღირებულება გვიჩვენებს რამდენს იხდის რეკლამის განმთავსებელი საკვანძო სიტყვაზე დაწკაპუნებისთვის. საშუალებას გაძლევთ ამოიცნოთ ყველაზე ძვირადღირებული და იაფი საკვანძო სიტყვები, შეადაროთ მათი დაწკაპუნების მაჩვენებელი და დაარეგულიროთ მათი შემდგომი შთაბეჭდილებები. დაწკაპუნების ფასი ინდივიდუალურია თითოეული საკვანძო სიტყვისთვის, ის ყალიბდება ყოველ ახალ აუქციონზე და მისი ზომა დამოკიდებულია სხვადასხვა ფაქტორებზე:

  • შეთავაზებები (მაქსიმალური თანხა, რომელიც რეკლამის განმთავსებელს სურს გადაიხადოს რეკლამაზე დაწკაპუნებისთვის);
  • კონკურენციის დონე (იგივე საკვანძო სიტყვებით და მიზნობრივი რეკლამის განმთავსებლების რაოდენობა, მათი მაქსიმალური შეთავაზებები);
  • დღის დრო (მომხმარებლის აქტივობა - მოთხოვნა) და ა.შ.

რეკლამების, სარეკლამო ჯგუფების, კამპანიების ანგარიშებში დაწკაპუნების ღირებულება აისახება საშუალო რიცხვად.ინდიკატორების ნახვა შეგიძლიათ როგორც სარეკლამო სისტემების ინტერფეისში, ასევე რეპორტის დიზაინერებში.

ამ სტატიაში გვინდა ვისაუბროთ იმაზე, თუ როგორ სწორად გავაანალიზოთ კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა. კონტექსტი მუშაობს, რეკლამა მუშაობს, სტატისტიკის გრაფიკები განუწყვეტლივ მატულობს და შენს თავში ზეიმობ შენს გამარჯვებას, მაგრამ ყველაფერი მთავრდება, როცა მომხმარებელი დაურეკავს და ამბობს, რომ ყველაფერი უბრალოდ საშინელებაა და მას აღარ სურს შენთან მუშაობა. . როგორ ავიცილოთ თავიდან ეს სიტუაცია? მოთმინება, ჩემო ახალგაზრდა მეგობარო! ახლა თქვენ გაიგებთ ყველაფერს.

სხვა მნიშვნელოვანი ასპექტი— კონტექსტური რეკლამა ზედმეტად გადაჭარბებულია და ხშირად პრობლემები შეიძლება არსებობდეს მის ფარგლებს გარეთ: შეუსაბამო პროდუქტი, საიტი, რომელიც არ ახდენს ტრაფიკის კონვერტაციას, აპლიკაციების ცუდი დამუშავება და ა.შ. ამიტომ, მაშინაც კი, თუ ყველა თვალსაზრისით კონტექსტის ეფექტურობის ანალიზმა აჩვენა წარუმატებლობა, დასკვნების გაკეთებამდე გააკეთეთ კლიენტთან მუშაობის ყველა სხვა ეტაპის ანალიზი.

კონტექსტური რეკლამის შეფასების კრიტერიუმები

მოდი ვიფიქროთ გონივრულად. როგორ ფიქრობთ, რა არის შეფასების კრიტერიუმები? კონტექსტური რეკლამაშესაძლებელია თუ არა მისი გამოყენება ანგარიშების შედგენისა და შემდგომი დაგეგმვისას? კონტექსტუალურ რეკლამას, ისევე როგორც ნებისმიერ სხვა სახის რეკლამას, აქვს კონკრეტული მიზანი - გაყიდვა. სწორედ ეს არის მთავარი და მთავარი კრიტერიუმი კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის გაანალიზებისას. არა CTR ან კონვერტაცია, არამედ ახალი მომხმარებლების რაოდენობა. მიეცით საშუალება გქონდეთ კოსმოსური CTR და განსაცვიფრებელი კონვერტაცია, მაგრამ ეს ყველაფერი ქრება, თუ ნული ჯიუტად ჩნდება შესყიდვის სვეტში.

ონლაინ რეკლამის შესრულების მეტრიკის მნიშვნელობაკლებადობით:

  • წმინდა მოგება;
  • დადებული ხელშეკრულებების რაოდენობა;
  • განაცხადების (ლიდერების) და მიღებული ზარების რაოდენობა;
  • ვებსაიტის კონვერტაციავიზიტორიდან აპლიკაციამდე;
  • საშუალო ღირებულება თითო დაწკაპუნებაზე და დაწკაპუნების რაოდენობა (ტრაფიკი);
  • რაოდენობა საკვანძო სიტყვებისარეკლამო კამპანიაში.

შეადგინეთ ცხრილი, შეიყვანეთ იქ ზემოთ მოყვანილი პუნქტები და შეიყვანეთ მნიშვნელობა თითოეული ინდიკატორისთვის. უფრო მეტიც, არ არის აუცილებელი რაიმე ცალკეული საიტის ეფექტურობის შეფასება (მაგალითად, Yandex Directან Google AdWords), მაგრამ ინდივიდუალური კამპანიები, სარეკლამო ჯგუფები და ინდივიდუალური რეკლამებიც კი.

სარეკლამო სტრატეგიის შედგენისას, დაუყონებლივ დაუსახეთ საკუთარ თავს კონკრეტული მიზანი, ან აპლიკაციების რაოდენობა საიტიდან, ან, კიდევ უკეთესი, გაყიდვა. და აუხსენით თქვენი გეგმა და მიზნები მომხმარებელს. ყოველივე ამის შემდეგ, საპირისპირო სიტუაციაც შეიძლება მოხდეს, როდესაც ყველაფერი საუკეთესოდ მუშაობს. ტრეფიკი მიედინება საიტზე, ის გარდაიქმნება, მუდმივად შემოდის შეკვეთები, იყიდება პროდუქტები, მაგრამ ამავე დროს მომხმარებელი უკმაყოფილო რჩება, რადგან რაღაც ტრენინგზე მას ჩაუნერგეს იდეა, რომ კონვერტაცია არ უნდა იყოს 4%-ზე დაბალი. და მაგალითად, თქვენი არის 2,5%, მაგრამ ამავე დროს იაფი ტრაფიკი და მაინც დაბალი ღირებულება.

როგორ გამოვთვალოთ ძირითადი ინდიკატორები?

მაგრამ იმისთვის, რომ გქონდეთ ეს რიცხვები და რაიმეზე ვისაუბროთ, ჯერ უნდა შემოიტანოთ შესრულების მეტრიკა და დაიწყოთ მათი თვალყურის დევნება.

სამიზნე მოქმედებები:

1. ვებ ანალიტიკა და კონვერტაციები. დააყენეთ მიზნები Yandex Metrics-შიდა Google Analytics. ეს შეიძლება იყოს გამოწერა, მასალის ჩამოტვირთვა, გარკვეული გვერდის მონახულება ან საიტზე მიზნობრივი მოქმედების შესრულება.

2. სატელეფონო ზარები.თითოეული სარეკლამო წყაროსთვის უმჯობესია გამოიყენოთ ცალკე ტელეფონის ნომერი, რათა შემდეგ შეგიძლიათ განსაზღვროთ რა მუშაობს ეფექტურად და უზრუნველყოფს საუკეთესო ხარისხს და რაოდენობრივი მაჩვენებლები. თქვენ ასევე შეგიძლიათ გამოიყენოთ ზარის თვალყურის დევნება.

3. ოფლაინ.თუ თქვენს მხარეში ბიზნესის მექანიზმები ისეა მოწყობილი, რომ კლიენტი იპოვის ინფორმაციას ვებსაიტზე, არ დარეკავს, მაგრამ მაშინვე მოდის მაღაზიაში საყიდლად და გამყიდველიც კი ყოველთვის არ ეკითხება, საიდან მოვიდა მყიდველი, მაშინ მიზანშეწონილია გამოიყენოთ სარეკლამო კოდები, რომლებიც იძლევა ფასდაკლებით შეძენის უფლებას.

1. CTR.უმარტივესი მაჩვენებელი. ვიღებთ დაწკაპუნებების რაოდენობას და ვყოფთ რეკლამის ჩვენებების რაოდენობაზე. კარგი CTR ინდიკატორებით, თითო დაწკაპუნების ღირებულება შემცირდება და რეკლამები უფრო და უფრო ხშირად გამოჩნდება.

2. კონვერტაცია.აქ ყველაფერი ასევე მტკივნეულად არის ნაცნობი - საიტის ჰიტების რაოდენობა უნდა გაიყოს ვიზიტორთა რაოდენობაზე გარკვეული პერიოდის განმავლობაში. ამ ინდიკატორის გასაზრდელად, აუცილებელია, რომ სადესანტო გვერდი შეიცავდეს იმავე ინფორმაციას, რომელშიც ჩაწერილია რეკლამა. თუ კონტექსტურ რეკლამაში წერთ, რომ თქვენი პროდუქტი ღირს 1000 რუბლი, ხოლო საიტზე შესვლისას მომხმარებელი ხედავს ფიგურას 3-ჯერ უფრო მაღალს, მაშინ კონვერტაცია იქნება ნულისკენ.

3. მომხმარებლის ღირებულება.წინა პუნქტის ანალოგიით, მხოლოდ ახლა ვყოფთ ტრაფიკის ყველა ხარჯს ახალი კლიენტების რაოდენობაზე.

4. ROI- რეკლამაში ინვესტიციის დაბრუნება. ეკონომიკის სუფთა კლასიკა. ROI = (შემოსავლები - ღირებულება)/ინვესტიცია * 100% ან წმინდა მოგება/ინვესტიცია * 100%. იმათ. რამდენს იხდის რეკლამაში ჩადებული ფული?

კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ანალიზის მაგალითი

მოცემული. სამშენებლო კომპანია"Ჩემი სახლი". ყოველთვიური სარეკლამო ხარჯები: Yandex Direct - 20,000 რუბლი, Google AdWords - 22,000 რუბლი. პლუს 10000 ესკორტისთვის. აქციის ვადა 3 თვეა.

ამგვარად მთლიანი მოხმარება 3 თვეში= 20000*3 + 22000*3 + 10000*3 = 156,000 რუბლი.

ამ დროის განმავლობაში, My Home კომპანიამ გააფორმა 9 კონტრაქტი საერთო ღირებულებით 21 მილიონი რუბლი და დაგეგმილი წმინდა მოგება 3,150,000 რუბლი.

ROI= 3,150,000 / 156,000 * 100% ~ 2019%. ანუ, ყოველი ინვესტიციის რუბლზე კომპანია საშუალოდ 2019 რუბლს გამოიმუშავებს. ასეთი მაღალი რეიტინგიმომგებიანობა მაღალი მარჟის გამო სამშენებლო ბიზნესი. სხვა სფეროებში, ასეთი ROI-ს მიღწევა ბევრად უფრო რთულია.

ამ ცოდნის გამოყენებით შეგიძლიათ გაზარდოთ ნებისმიერი სარეკლამო კამპანიის ეფექტურობა. მთავარია კონტექსტი მთლიანად სერიოზულად მივიღოთ. Წარმატებები!