انواع بنری تبلیغاتی. انواع بنرهای تبلیغاتی و نحوه ساخت آنها برای مشتری. قیمت برای قرار دادن و روتاتور بنر

با سلام خدمت خوانندگان محترم سایت وبلاگ. امروز می خواستم در مورد ایجاد یک بنر در یک سرویس آنلاین صحبت کنم، اما تصمیم گرفتم که این موضوع ممکن است مستحق بررسی گسترده تری باشد.

من فکر می کنم که بسیاری از شما مدت طولانی است که می دانید این چیست (من هنوز از املای صحیح مطمئن نیستم، زیرا گزینه "بنر" نیز در اینترنت بسیار رایج است). برای برخی، این چیزی است که همه شما آزاردهنده است راه های قابل دسترسسعی کنید آن را از صفحات وب که مشاهده می کنید حذف کنید.

برای دیگران، بنر راهی برای جلب توجه به وب سایت آنها، فرصتی برای تثبیت تصویر مثبت برند در ذهن مشتریان بالقوه، یا صرفا برای افزایش فروش کالا یا خدمات است. ما در مورددر مورد تبلیغ کنندگان).

کد برای درج آن چیزی شبیه به این خواهد بود:

بنرهای فلش- سخت ترین اجرا، گاهی اوقات بسیار دشوار است، اما با رویکرد مناسب بیشتر روش موثرجلب توجه بازدیدکنندگان پیوند مستقیماً در فایل SWF دوخته می شود (یا در کد مشخص شده است) و علاوه بر دنبال کردن آن، گاهی اوقات کاربر این فرصت را دارد که روی چیزی در آنجا کلیک کند، بازی کند یا اقدامات تعاملی دیگری انجام دهد.

و البته، تفاوت اصلی بین بنر فلش با مواردی که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، توانایی اضافه کردن صدا است. من نمی گویم که این به خوبی توسط کاربران درک می شود، اما چنین فرصتی وجود دارد. با این حال، اگر به دلایلی عملیاتی نباشد، چنین بنر فلش نمایش داده نمی شود.

برای ایجاد آن، ما دیگر مانند دو مورد قبلی از گرافیک های شطرنجی استفاده نمی کنیم، بلکه از گرافیک های برداری استفاده می کنیم که کاملاً مقیاس بندی می شوند (بدون افت کیفیت) و از یک بنر فلش با اندازه 468×60 می توانید به سادگی چنین هیولایی را بدست آورید. تغییر مقادیر ارتفاع و اندازه عرض آن.

با این حال، کد درج آن ترسناک به نظر می رسد، زیرا از ترکیبی از معتبر و نامعتبر تشکیل شده است:

این گزینه کد درج بنر فلش در وب سایتهمه کاره ترین است در اینجا به دلیل استفاده از دو تگ مشابه Embed و Object تکراری وجود دارد. علاوه بر این، اولین مورد معتبر نیست، اما برخی از مرورگرهای قدیمی Object را درک نمی کنند و بنابراین باید آن را ایمن بازی کنید.

اگر کد Html معتبر برای شما غالب است، از Object استفاده کنید، به عنوان مثال، مانند این:

از ویژگی های مختلف تگ Param برای پیکربندی عملکرد فلش پلیر استفاده می شود که به هر حال، با استفاده از پیوند ارائه شده در ویژگی Codebase در رایانه کاربر بارگیری می شود (مگر اینکه، البته در صفحه کاربر یافت شود. کامپیوتر).

قیمت برای قرار دادن و روتاتور بنر

از آنجایی که ما در مورد کدهایی برای درج بنر در صفحات وب سایت صحبت می کنیم، بد نیست در مورد آن صحبت کنیم. به طرق مختلفردیابی اثربخشی آنها، گزینه های پرداخت برای قرار دادن آنها، تنظیم چرخش و غیره.

یک سوال نسبتاً دشوار که یک وب مستر پس از اینکه سایتش روزانه یک یا دویست بازدید کننده منحصر به فرد به دست آورد با آن روبرو می شود - چه قیمتی برای قرار دادن باید بگیرم؟، هنگام محاسبه آن از چه چیزی شروع کنید و چگونه تبلیغ کنندگان را به منبع خود جذب کنید.

در واقع چندین گزینه برای تعیین قیمت وجود دارد:

    قیمت را ثابت کنید- فلان مکان در سایت برای 30 روز قرار دادن یک بنر با اندازه فلان، روبل یا دلار زیادی هزینه خواهد داشت (نمونه را ببینید). این گزینه اغلب در قیمت گذاری بازار استفاده می شود تبلیغات بنریدر RuNet. در این صورت، با در نظر گرفتن کلیک های انجام شده بر روی واحد تبلیغات، نیازی به محاسبه برداشت های موثر ندارید.

    ما یک فایل گرافیکی یا فلش را از تبلیغ‌کننده دریافت کردیم، آن را در موقعیت توافق شده قرار دادیم و مقدار مشخصی از پول WebMoney یا Yandex به حساب شما واریز شد (حتی موارد پرداخت از طریق پول بین‌المللی Pay Pal را داشتم، اما برداشت مشکل است. آنها در فضای پس از شوروی). قیمت را می توان بسته به فعالیت و تعداد تبلیغ کنندگان تنظیم کرد. هر چه تقاضا بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر است.

    در این صورت، خود تبلیغ کننده مجبور می شود نگران محاسبه اثربخشی قرار دادن بنر در سایت شما باشد. به طور معمول، پیوندهای ویژه با نشانگر برای این مورد استفاده می شود، که سپس می تواند برای شمارش تعداد انتقال از منبع شما به وب سایت تبلیغ کننده استفاده شود.

    CPM— در واقع، این گزینه بسیار جالبی است، زیرا تبلیغ کننده به وضوح متوجه می شود که دقیقاً برای چه چیزی پول می پردازد، اما برای پیاده سازی آن، باید نوعی سیستم مدیریت تبلیغات بنر (بنر اسپینر) را به وب سایت خود متصل کند. این روش پرداختی است که می‌خواهم در آینده به آن تغییر دهم یا حداقل آن را امتحان کنم.

    دو گزینه برای اجرای آن وجود دارد - اسپینرهای بنر پولی و رایگان. مدتی است که چندین سیستم Runet بزرگ در بازار وجود دارد که هزاران منبع را جمع آوری می کند. اما علاوه بر پرداخت، این عیب را نیز دارند که دوره هایی کاهش سرعت در بارگذاری بنرها وجود دارد و به همین دلیل سایت شما نیز کند می شود.

    در میان موتورهای تبلیغاتی رایگان و تمام عیار، می توانید OpenX را برجسته کنید که باید آن را بر روی خود نصب کنید. سرور خود(مجازی نیز امکان پذیر است) که باعث هزینه های اضافی خواهد شد، زیرا این سیستمطبق بررسی ها، کاملاً پرخور است. باز هم ایده آل نیست

    با این حال، ایده آل وجود دارد. این سیستمی است که یک بار توسط گوگل خریداری شده است DoubleClick for Publishers Small Business. این برنامه رایگان است، تمام قدرت گوگل را دارد (که به این معنی است که بحث کاهش سرعت وجود ندارد) و به شما امکان می دهد در مواردی که تبلیغ کننده مستقیم وجود ندارد، Adsense را متصل کنید. زیبایی، اما یک چیز لعنتی غیر قابل درک. من سعی کردم دو بار راهنمای روسی را بخوانم، اما هر دو بار متوجه شدم که چیزی نمی فهمم. و فیلم های آموزشی فقط به زبان هایی انجام می شود که برای درک من غیرقابل دسترس است.

  1. پرداخت به ازای هر کلیک روی بنر- این نوع پرداخت به ندرت استفاده می شود، اگر با آنها برابر نباشد تبلیغات متنیو . در حالی که تبلیغ‌کنندگان گوش نمی‌دهند، من با زمزمه می‌گویم که آن‌قدر حاضر نیستند روی بنرها کلیک کنند، اما حقیقت این است که این نیز تا حد زیادی به ظاهر آن بستگی دارد. اگر به آمار Adsense دقت کنید، می بینید که CTR بلوک های گرافیکی خیلی عقب نیست. تبلیغات متنی، اما احتمالا صاحبان آنها برای طراحانی که این شاهکارها را نقاشی کرده اند، پول زیادی خرج کرده اند. همه چیز نسبی است.

از آنجایی که ما در مورد موضوع هستیم بررسی های عملکردبنرها، سپس اشاره می کنم که با نصب یک بنر اسپینر، راه اندازی چند قطعه از یک تبلیغ کننده به صورت چرخشی برای شناسایی قابل کلیک ترین گزینه مشکلی نخواهد بود. با این حال، حتی برای اولین روش پرداخت، به درخواست تبلیغ کننده، امکان چرخش بنرهای او در سایت شما وجود دارد.

در عین حال، امکان معرفی یک برچسب منحصر به فرد به پیوند با هر یک از آنها (آنهایی که در حال چرخش هستند) وجود خواهد داشت که توسط آن تبلیغ کننده قادر به جمع آوری آمار و در نهایت حذف گزینه های بی اثر خواهد بود. به عنوان مثال، من از ساده ترین اسکریپت PHP استفاده می کنم که مشکل را حل می کند چرخش بنر:

"; $img = " "; $max = count($img) - 1; $count = rand(0,$max); echo $img[$count]; ?>

این ساده ترین چرخاننده و آنچه قابل توجه است طراحی است:

می توان به تعداد دفعات مورد نیاز تکرار کرد. همین اسکریپت برای چرخاندن بنرهای فلش با کدهای دست و پا گیرشان نیز مناسب است. نکته اصلی این است که این کد را دقیقاً بین نقل قول های تکی متغیر آرایه $img = "here" قرار دهید. .

در خود کد بنر البته نباید تک نقل قول وجود داشته باشد، فقط نقل قول های دوگانه مانند من باشد یا باید از آنها فرار کرد (قبل از هر نقل قول یک بک اسلش قرار دهید) در غیر این صورت همه چیز به هم می ریزد.

چگونه به صورت آنلاین بنر خود را بسازید

البته من درک می کنم که ایجاد بنر در درجه اول در انحصار حرفه ای ها است. در نهایت نیاز به نگاه، تجربه و استعداد خاصی دارید. و حتی دانش خوب ویرایشگرهای گرافیکی محبوب (الا) به شما اطمینان کامل در موفقیت نمی دهد و اگر چنین دانشی ندارید، نباید در تجارت ایجاد بلوک های تبلیغاتی گرافیکی موثر غوطه ور شوید. شاید ارزشش را داشته باشد؟

بیایید بگوییم که برای قرار دادن پولی بنرهای خود در سایت های دیگر، صحیح ترین راه حل پیدا کردن افراد حرفه ای با بررسی های خوبو نمونه کارهایی که پوست شما را پاره نمی کند. اما اگر تصمیم به مبادله بنر با سایت هایی با موضوعات مشابه دارید یا تصمیم به جذب آنها دارید، می توانید در کار دشوار ساخت یک بنر تلاش کنید.

با ناآگاهی کامل از فتوشاپ، به عنوان مثال، برای من، تنها یک گزینه برای انجام این کار وجود دارد - خدمات آنلاین. تعداد کمی از آنها وجود دارد ، اما امروز می خواهم در مورد کار فقط در یکی از آنها صحبت کنم - بنر فن ها. دارای رابط روسی زبان، قابلیت استفاده از فونت هایی که از حروف روسی پشتیبانی می کنند و کاربرد آن به سادگی عالی است.

ثبت نام در سرویس اجباری نیست و فقط برای ذخیره بنرهایی که ساخته اید لازم است، اما می توانید به سادگی آنها را در رایانه خود دانلود کنید. برای تغییر رابط ژنراتور به روسی، کافی است آن را از لیست کشویی واقع در بالا سمت راست (بالای دکمه ثبت نام) انتخاب کنید. اکنون می توانید شروع به تولید کنید.

در اولین تب Layout از شما خواسته می شود که ابعاد بنر آینده را از لیست کشویی انتخاب کنید. اندازه های استاندارد، یا غیر استاندارد خود را مشخص کنید. بعد باید یک طرح رنگی را انتخاب کنید:

  1. پر کردن تک رنگ با یک رنگ انتخاب شده
  2. پر کردن گرادیان (پیش‌فرض) با انتخاب هر دو رنگ و نحوه جریان گرادیان
  3. یک تصویر را برای استفاده به عنوان پس زمینه آپلود کنید

برای اینکه تغییراتی که ایجاد کرده اید در طرح ظاهر شوند، روی دکمه "ویرایش" که درست در زیر قرار دارد کلیک کنید. به تب "متن" بروید. بسته به نوع و اندازه بنر نهایی، می توانید از یک تا شش خط متن استفاده کنید (پیش فرض دو خط است).

متن مورد نیاز خود را برای هر خط وارد کنید و نوع قلمی که کلمات در آن نوشته می شوند را انتخاب کنید. فونت های زیادی وجود دارد، اما من فقط در گروه "Stock" از زبان روسی پشتیبانی می کنم:

برای هر خط، همچنین به شما این امکان داده می شود که اندازه و رنگ فونت و همچنین زاویه چرخش متن را نسبت به افقی انتخاب کنید. برای جابجایی یک خط نسبت به بنر، کافی است آن را با ماوس بگیرید (در حالی که دکمه سمت چپ را نگه دارید) و آن را بکشید. عملکرد بسیار راحت و کمی غیر معمول برای یک سرویس آنلاین.

در تب بعدی «Impact»، می‌توانید جهت نور برای ایجاد سایه، عرض واقعی سایه، رنگ آن، و همچنین عرض و رنگ خط حروف متن خط را تنظیم کنید:

خوب، در تب بعدی، نوع قاب بنری را که می‌سازید (اگر اصلاً نیاز باشد) انتخاب می‌کنید، و بنابراین در برگه «Format» نوع تصویر را انتخاب می‌کنید. گرافیک شطرنجی، که ترجیح می دهید این شاهکار (jpg، png یا gif) را در آن ذخیره کنید.

این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام فرمت را انتخاب کنید، اما می توانید به سادگی همه چیز را امتحان کنید، و وقتی روی دکمه "دانلود" کلیک می کنید، ببینید کدام فرمت برای پرونده شما مقرون به صرفه است. بیایید فرض کنیم که ما موفق شدیم یک بلوک گرافیکی ساده بسازیم. اما بزرگترین اثر خواهد بود بنر متحرک. چگونه می توانید آن را انجام دهید؟

برای شروع، کافی است چند فریم از شاهکار انیمیشن آینده را در سرویس Bannerfans که قبلاً توضیح داده شده است بسازید. شما باید تصاویر نهایی را ذخیره کنید کاملا در قالب Gif،زیرا تنها به ما امکان می دهد به نتیجه دلخواه برسیم (اگرچه این سرویس می تواند فرمت های دیگر را به Gif تبدیل کند، اما بهتر است بلافاصله مطابقت داشته باشیم). برای مثال می‌توانید فقط خط بالایی را روی یک فریم بگذارید، خط پایین را در فریم دوم اضافه کنید و سپس نوعی داستان پیچیده بنویسید. به طور کلی، همه چیز به ثروت تخیل بستگی دارد.

فریم های به دست آمده در قالب Gif باید در آن آپلود شوند Xgif، که در آن می توانید ترتیب فریم های متناوب را تنظیم کنید و یک بنر متحرک کاملاً کارآمد تهیه کنید که کاملاً آنلاین است. تمام عملیاتی که باید در این سرویس انجام دهید با جزئیات شرح داده شده است، بنابراین چیزی برای اضافه کردن وجود ندارد. با اينكه...

به سادگی تعداد مورد نیاز از قطعات بنر آینده را روی مستطیل سبز روشن بکشید و سپس آنها را با ماوس به ترتیب دلخواه حرکت دهید تا ترتیب فریم ها را تنظیم کنید. من گرد کردن گوشه ها و انتقال های صاف را دوست نداشتم، بنابراین همه این موارد را غیر ضروری حذف کردم و روی دکمه "ایجاد انیمیشن" کلیک کردم:

اگر از نتیجه ساخت انیمیشن راضی هستید، روی دکمه «دانلود این انیمیشن» کلیک کنید و اگر راضی نبودید، «ادامه ویرایش» را کلیک کنید:

موفق باشی! به زودی شما را در صفحات سایت وبلاگ می بینیم

ممکن است علاقه مند باشید

Gravatar - نحوه ایجاد یک آواتار جهانی و سفارشی کردن نمایش نماد Gravatar در قالب وردپرس
نحوه انتخاب پس‌زمینه و رنگ‌ها برای وب‌سایت، نحوه فشرده‌سازی و تغییر اندازه عکس به صورت آنلاین و نحوه گرد کردن لبه‌های آن
فاویکون - چیست، چگونه یک فاویکون بسازیم و آن را در وب سایت خود نصب کنیم، تولیدکنندگان آیکون آنلاین
نحوه اضافه کردن واترمارک به عکس یا هر تصویر دیگر به صورت آنلاین
خدمات آنلاین برای مدیران وب - همه چیزهایی که برای نوشتن مقاله، بهینه سازی موتورهای جستجو و تجزیه و تحلیل موفقیت آن نیاز دارید
Yandex People - نحوه ایجاد یک وب سایت به صورت رایگان و استفاده از سرویس میزبانی فایل
مترجمان آنلاین رایگان از Google، Yandex و سایر خدمات - انتخاب بهترین ترجمه
MegaIndex Tools - مجموعه ای از ابزارها برای وب مسترها و بهینه سازها

×

امروزه یافتن سایتی در اینترنت که یک بنر واحد نداشته باشد تقریبا غیرممکن است. این واقعیت نشان می دهد که تبلیغات بنری در اوج محبوبیت است و همچنان برای سازندگان آن سود به ارمغان می آورد. این امر توسط آمار منتشر شده توسط محققان اثربخشی تبلیغات آنلاین تأیید می شود. بیایید با جزئیات بیشتری دریابیم که بنر چیست، چه انواعی دارد و چگونه به درستی یک بنر سودآور ایجاد کنیم.

بنر تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

ترجمه شده از کلمه انگلیسیبنر ("بنر") به معنای "شفافیت" است. در عمل، این یک تصویر تبلیغاتی است که از یک پیام متنی، نقاشی های گرافیکی یا انیمیشن تشکیل شده است. کد او حاوی یک پیوند به منبع خاص. با کلیک بر روی بنر، کاربر به طور خودکار به سایتی که در آن تبلیغ می شود هدایت می شود و می تواند با جزئیات خدمات یا محصول آشنا شود.

  • هجوم مشتریان جدید به سایت را تضمین می کند.
  • تصویر مثبتی از محصول یا شرکتی که تبلیغ می شود ایجاد می کند.

نوین تبلیغات رسانه ایمستقیماً تأثیر می گذارد مخاطب هدف. با قرار دادن بنرها در وب‌سایت‌های تخصصی و منابع محبوب، می‌توانید با شرکتی که آنها را به فروش می‌رساند، ارتباط پایداری از محصولات تبلیغ شده تشکیل دهید. در نتیجه آگاهی از برند افزایش می یابد.

بنابراین، می‌توان اهداف اصلی تبلیغات بنری را تدوین کرد:

  • افزایش ترافیک وب سایت؛
  • محبوبیت رو به رشد محصول؛
  • شکل گیری نظر مثبت نسبت به برند

مزایای این نوع تبلیغات آشکار است. این فقط خلقت نیست تصویر مثبتشرکت (سایت)، این نیز حداکثر پوشش مخاطبین هدف است که آگاهانه بنر را به سایت دنبال می کند. کاربران بی علاقه زمان خود را برای تحقیق در مورد محصول یا خدماتی که به آن نیاز ندارند تلف نمی کنند. به همین دلیل است که صاحبان بنر نه تنها بازدیدکنندگان جدید، بلکه خریداران بالقوه محصول را دریافت می کنند.

تیم Plerdy یک وبینار رایگان جدید برای شما آماده کرده است - "بهینه سازی تبدیل سایت: چیست و تاثیر آن بر فروش". می توانید ویدیو را در این ویدیو مشاهده کنید. به کسانی که قبلا این وبینار را تماشا کرده اند بپیوندید.

نشانه های طراحی بنر تبلیغاتی موثر برای وب سایت

باید در نظر داشت که تعداد کلیک بر روی لینک، نتیجه نهایی خرید محصول را تضمین نمی کند. بدون افزایش تقاضا برای محصولات، سود شرکت افزایش نخواهد یافت.

بر این اساس، یک بنر موثر باید با نوع محصولی که تبلیغ می کند مطابقت داشته باشد.

در اینجا چند نمونه از تبلیغات بنری موفق وجود دارد که نه تنها محبوبیت و شناخته شدن را برای سازندگان خود به ارمغان آورد، بلکه فروش بالایی را نیز به همراه داشت.

1. Itau

ایتا ‒ شرکت بیمهبا رویکردی خلاقانه برای تبلیغ خدمات شما. تصویر با یک ماشین شکسته نشان می دهد که شماره پشتیبانی مشتری را روی صفحه کلید شماره گیری کنید. با وارد کردن اعداد روی صفحه، می بینید که ماشین به طور معجزه آسایی بازسازی شده و در نتیجه مانند نو می شود. اشاره ایتاو در مورد کارایی کار آنها و پرداخت پرداختی های بیمه 100 درصد جواب داد.

محاسبات روانشناختی ماهرانه شرکت نانوایی Marie Callender با پای های خوشمزه و فراخوانی برای گرم شدن با محصولات خود در هوای سرد. این تبلیغ فقط برای آن دسته از کاربرانی پخش شد که به پیش بینی پیش بینی کننده برای بدی آب و هوا علاقه مند بودند. علاوه بر فروش بالا، بلوک اطلاعات به عنوان بهترین در جوایز IAC شناخته شد.

3. IKEA

گورو کارکرد داخلی IKEA یک بنر خلاقانه ایجاد کرده است که می تواند متناسب با آن کشیده شود. با کشیدن فلش ها با ماوس، هرکسی می تواند اندازه دلخواه اتاق را تنظیم کند و ببیند در نتیجه محتوای داخلی اتاق ها چگونه تغییر می کند.

تبلیغ شامپو رشد مو از Shapiro MD. یک ترکیب موفق، یک چهره مردانه دلپذیر، یک نگاه خندان، مساعد برای خرید. ترکیب در یک لحن کلی حفظ می شود، هیچ رنگ تحریک آمیزی وجود ندارد. متن کاملاً دقیق است، بدون ساخت و سازهای غیر ضروری یا اضافه بار اطلاعات.

بنرهای موثر معمولاً ویژگی های مشابهی دارند:

  • مملو از اطلاعات غیر ضروری نیست؛
  • برای طرح رنگی هماهنگ و تصاویر منحصر به فرد خود متمایز هستند.
  • آنها نه به صفحه اصلی سایت، بلکه به یک صفحه خاص با محصول منتهی می شوند.
  • باید شامل یک فراخوان برای اقدام باشد.
  • نمایش انیمیشن محجوب

انواع بنرهای تبلیغاتی (طبقه بندی)

  • بنرهای داخلی آنها در داخل وب سایت ها، معمولاً در صفحات اصلی، برای اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان در مورد تبلیغات فصلی، فروش، مجموعه های جدید، قرعه کشی ها و مسابقات استفاده می شوند. با کمک آنها می توانید به صفحات منابع مورد علاقه بروید. بنابراین، تبدیل کلی سایت افزایش می یابد و کاربران با محصولات جدید این شرکت آشنا می شوند.
  • اطلاعاتی. آنها کالاها یا خدمات خاصی را تبلیغ می کنند که باید توجه مخاطبان را به آنها جلب کنند. هدف نهایی خرید محصول است.
  • مارک دار یا یادآور. برندهایی با آرم شرکت به منظور یادآوری مداوم به صورت آنلاین ارسال می شوند. ایده این است که وقتی شخصی به محصول خاصی نیاز دارد، آن را از شرکتی که لوگوی آن را بیشتر می بیند خریداری کند.
  • هدف قرار گرفته است. پوشیده شخصیت کلیو یک فروشگاه آنلاین، وب سایت یا شرکت را به طور کلی تبلیغ کنید. اطلاعات به صورت کلی ارائه می شود. بنرهای هدفمند برای جلب علاقه کاربران به محصولات ارائه شده توسط منبع تبلیغاتی طراحی شده اند.

تبلیغات بنری در مکان های مختلفی در سایت های اینترنتی قرار می گیرد. بر اساس محلی سازی بلوک ها، بنرها به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • بیلبوردها - پوسترهای دیجیتال بزرگ در ابعاد 970*250 پیکسل که در صفحات اصلی منابع قرار داده شده است.
  • لایت باکس - تبلیغات که برای جلب توجه همه بازدیدکنندگان به منبع طراحی شده است، در وسط صفحه یا در بالای صفحه قرار می گیرد و به مدت 10-20 ثانیه نشان داده می شود و پس از آن ناپدید می شود.
  • "طبقه" - پنجره های تعاملی در پایین صفحه؛
  • کاغذ دیواری - حداکثر اندازه ممکن یک بلوک تبلیغاتی 1920 * 1200 پیکسل است.
  • شناور - بنرها بسته به فضاهای خالی در کل صفحه حرکت می کنند.
  • متن آنها چندین مزیت قابل توجه نسبت به سایر قالب های بنر دارند. در مرحله اول، آنها حتی به کاربرانی که مشاهده محتوای گرافیکی را در دستگاه خود غیرفعال کرده اند نشان داده می شوند. دوم اینکه زمان بارگذاری را کاهش می دهند. ثالثاً با سوسو زدن مداوم چشم را تحریک نمی کنند.
  • در ارتباط بودن. کاربران ظاهر جذاب و بارگذاری سریع چنین بنرهایی را دوست دارند. از Flash، Cgi، جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند.
  • گرافیک. سنگین ترین بلوک های اطلاعاتی به شکل تصاویر ساده هستند. فرمت های Jpeg، gif، png مجاز است.

انتخاب قالب مناسب برای بنر آینده اهمیتی کمتر از محتوای آن ندارد. سرعت باز کردن یک صفحه اینترنتی به طور مستقیم به اندازه بلوک بستگی دارد. بنرهای بزرگ به طور قابل توجهی بارگذاری سایت های ضروری را کاهش می دهند. با در نظر گرفتن این واقعیت که محتوا فقط دو ثانیه دارد که برای علاقه بازدیدکننده اختصاص داده شده است، زمان بارگذاری طولانی برای تبلیغات فقط باعث ترس خریدار بالقوه می شود.

هنگام ایجاد یک بنر، اول از همه باید به مفهوم آن فکر کنید. کارشناسان توصیه می کنند هنگام توسعه واحدهای تبلیغاتی تعدادی از قوانین را در نظر بگیرید. با اتخاذ آنها، هر فرصتی برای راه اندازی یک بنر موثر و بهره مندی حداکثری از آن وجود دارد.

  1. هدف نهایی را تعیین کنید که تبلیغات برای آن کار خواهد کرد.
  2. جذب کنند طراح حرفه ایکه می تواند یک طرح خلاقانه ایجاد کند. نسبتاً روشن و غنی، پویا، توجه مصرف کننده را به خود جلب می کند و برای خرید فشار می آورد.
  3. سوار کردن سایز درستمسدود کردن. طبق مشاهدات بازاریابان، پرفروش ترین بنر دارای سایز 460*60 پیکسل است.
  4. یک پنجره تبلیغاتی در بالای صفحه قرار دهید. همانطور که تمرین نشان می دهد، مردم ابتدا به بالای صفحه یک صفحه وب توجه می کنند. اطلاعات ارائه شده در زیر ممکن است اصلا قابل مشاهده نباشد.
  5. انیمیشن را به بنر اضافه کنید. ثابت شده است که تصاویر پویا توجه کاربران را بیشتر به خود جلب می کند و انگیزه بهتری در خرید آنها ایجاد می کند.
  6. هماهنگی را انتخاب کنید طرح رنگی. به گفته روانشناسان، ترکیب رنگ های سفید و آبی، سفید و قرمز و همچنین ترکیب زرد و سیاه تاثیر مثبتی بر آگاهی انسان دارد.

و چند ترفند دیگر از سازندگان تبلیغات بنری موفق:

  • وزن بلوک نباید از 10-15 کیلوبایت تجاوز کند که بارگذاری سریع آن را تضمین می کند.
  • دکمه های "ورود" و "اینجا کلیک کنید" کارایی را 20٪ افزایش می دهند.
  • سرفصل های انگیزشی حاوی اعداد، سؤالات یا معما تأثیر جادویی بر مشتریان بالقوه دارد و آنها را مجبور می کند روی پیوند کلیک کنند.
  • اطلاعات چاپ شده با رنگ آبی ناخودآگاه با لینک مرتبط است و شما را تشویق می کند روی آن کلیک کنید.

هنگام ایجاد یک بنر، بخش فناوری به اندازه توسعه ایده ها و مفاهیم مهم نیست. باید به خاطر داشت که هدف اصلیبلوک تبلیغاتی – جذب مخاطب هدف و افزایش فروش. مطالب ارائه شده به طور موثر تنها در صورت رعایت اصول اولیه تبلیغات آنلاین قادر به مقابله با این کار خواهند بود.

به یاد داریم که:

  • اندازه مهم است، هر چه بلوک بزرگتر باشد، انتقال بیشتر است.
  • اختصار خواهر استعداد است، اطلاعات کمتر، تبدیل بالاتر است.
  • مردم به بنر در هدر سایت واکنش فعال تری نشان می دهند.
  • تبلیغات متحرک باعث افزایش علاقه کاربران می شود.
  • دعوت به عمل کلید موفقیت است.

آزاد کردیم کتاب جدید"بازاریابی محتوا در در شبکه های اجتماعی: چگونه به ذهن مشترکین خود وارد شوید و آنها را عاشق برند خود کنید."

همه ما بنرهای روشن و رنگارنگی را در خیابان ها دیده ایم که توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می کند. این نوع انتشار در اینترنت نیز برای مردم جذاب و آموزنده است. موافقم که ما اغلب به ماژول های درست طراحی شده توجه می کنیم.

اندازه های بنر

فضا در یک صفحه وب محدود است، بنابراین هر محتوایی مکان و ابعاد مربوط به خود را دارد. این نکته باید در هنگام توسعه طرح در نظر گرفته شود. تبلیغات از این نوع در اندازه پیکسل متفاوت است:

  • 468 x 60 - بنر بلند یا کامل. رایج ترین است؛ اغلب هنگام توسعه طراحی های وب سایت، مکان جداگانه ای برای آن اختصاص داده می شود.
  • 392 x 72 - بنر بلند با نوار ناوبری عمودی.
  • 234 x 60 - اینها معمولاً در گروه های چند قطعه مرتب می شوند.
  • 120 x 240 - این بیشتر برای خدمات و کالاهای تبلیغاتی استفاده می شود و به صورت عمودی قرار می گیرد.
  • 88 x 31 - دکمه هایی که در اندازه های مربعی 125 x 125 تا دکمه های میکرو متغیر هستند.



انواع تبلیغات بنری در اینترنت

بنرها بر اساس شکل و روش ساخت به دو دسته گرافیکی و متنی تقسیم می شوند.

  • فرمت تصویر برای تبلیغات گرافیکی – gif، jpeg، png. آنها می توانند ثابت باشند، زمانی که ماژول فقط بر اساس یک تصویر است، یا پویا، به عنوان مثال. چندین تصویر متناوب مزیت اصلی آنها سادگی و راحتی ایجاد آنها است. اما متاسفانه توانایی های آنها با بارگذاری آهسته محدود شده است. موتورهای جستجو به سرعت هر دو نشریات استاتیک و متحرک را ایندکس می کنند، که مزیت غیرقابل انکاری در روند تبلیغ هر منبعی دارد.
  • متن‌ها بلوک‌های متنی پیش پا افتاده بدون تصویر یا انیمیشن هستند. این، البته، چندان خلاقانه به نظر نمی رسد، اما آنها به سرعت بارگذاری می شوند و کاربر را آزار نمی دهند.

بیشتر اوقات می توانید ترکیبی از متن و گرافیک را مشاهده کنید.

فرمت های مرتبط

  1. خواهر تبلیغات بنری تیزر تبلیغاتی است. برای جذب ترافیک به سایت هایی با محتوای غیرقانونی، فروش محصولات لاغری معجزه آسا و غیره استفاده می شود. برای او، یک طراحی غیر معمول و تکان دهنده همیشه برای جذب حداکثر استفاده می شود مقدار زیادمردم، این چیزی شبیه به مطبوعات زرد است.

بلوک های پاپ آپ وقتی روی یک ماژول تبلیغاتی کلیک می کنید، صفحه ممکن است در یک پنجره جداگانه بالای پنجره ای که مشاهده می کنید باز شود - این به اصطلاح پاپ آپ یا زیر صفحه است - پاپ زیر. هدف از چنین حرکتی این است که توجه بازدیدکننده را به خود تغییر دهید یا آن را جذب کنید، اما پس از بستن صفحه مورد علاقه. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص هنگام استفاده از جلوه های صوتی.

تبلیغات آنلاین می تواند ظاهرشبیه پیام های پاپ آپ از شبکه های اجتماعی است. آنها در سمت چپ یا راست پایین صفحه قرار دارند. این نوع به دلیل آشنایی با محتوا جذاب است اما در عین حال کاربر را دستکاری می کند.

تبلیغات بالای صفحه اغلب در اینترنت با ماژول هایی مواجه می شوید که می توانند نیمی از صفحه قابل خواندن را پوشش دهند - اینها بنرهای شناور هستند، آنها همچنین متعلق به رسانه های غنی هستند. این روش به دلیل تعاملی بودن، تبلیغ را بیشتر به چشم می آورد و نرخ کلیک نسبتاً بالایی را ارائه می دهد. اما با وجود این، آنها با نفوذ خود به سایت آسیب می رسانند.

فناوری های ایجاد

  • استفاده از فناوری های فلش در حال حاضر محبوب ترین است و به شما امکان می دهد هر طرحی را که می خواهید ایجاد کنید.
  • آنها به زبان جاوا نوشته شده اند برنامه های کاربردیو در اسناد HTML تعبیه شده اند. برای نمایش صحیح چنین بنرهایی در پنجره مرورگر، افزونه های خاصی مورد نیاز است. اکنون آنها تقریباً در بسته بندی های موجود هستند نرم افزاربرای کار در اینترنت چنین ماژول هایی هیچ مزیت عملکردی خاصی ندارند. شما می توانید برخی از عناصر را ویرایش کنید، دستکاری های ساده با اشیاء انجام دهید، زمانی که کاربر روی ماوس کلیک کرده یا کلیدهای روی صفحه کلید را فشار داده و غیره را ردیابی کنید. اما زمان زیادی طول می کشد تا بارگیری شوند و اغلب به دلیل عدم وجود هیچ گونه تنظیماتی به اشتباه نمایش داده می شوند.
    چنین اشیایی را می توان به عنوان رسانه های به اصطلاح غنی یا رسانه های تبلیغاتی طبقه بندی کرد که با تعامل و جذابیت برای کاربر متمایز می شوند، اما ساخت آنها دشوار است.

هدف از بنرها

بنرها را می توان با توجه به وظایفی که قبل از ایجاد آنها تعیین شده است تقسیم کرد:

  • هدف. نکته این است که توجه مخاطبان هدف را به خود جلب کنید، میل به کلیک بر روی تبلیغ را تحریک کنید و از انتقال به سایت تبلیغ شده اطمینان حاصل کنید.
  • اطلاعات. هدف آنها این است که به مشتری بالقوه در مورد کالاها و خدماتی که ممکن است به او علاقه مند باشد، بگویند. علاوه بر این، آنها ممکن است تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات و در نهایت خرید را تشویق کنند.
  • مارک دار. آنها برند را قابل تشخیص می کنند و درجه اعتماد را به آن افزایش می دهند.
  • خارجی. هدف آنها هدایت کاربر از یک منبع به منبع دیگر است.
  • داخلی. آنها به حرکت از صفحه ای به صفحه دیگر در یک سایت کمک می کنند.

مزایای تبلیغات بنری

  • این نوع تبلیغات هم برای سازمان های بزرگ و شناخته شده و هم برای سازمان های جوان و در حال توسعه مناسب است. اینجا همه برابرند
  • این یک فرصت عالی برای تأثیرگذاری بر شهرت و تصویر یک برند است. تقریباً هر کاربر اینترنتی به صورت بصری یا ناخودآگاه ابزارهایی را که یک شرکت برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کند، ارزیابی می کند.
  • ساخت، درج و ویرایش آگهی در اینترنت بسیار ارزان تر از سفارش نسخه خیابانی است.
  • همیشه می توانید مکانی را برای قرار دادن انتخاب کنید. تبلیغ کننده، مخاطبان هدف خود، ویژگی های اجتماعی، جمعیتی و جغرافیایی آن را می شناسد و با در نظر گرفتن این جنبه ها، پارامترهای لازم را تعیین می کند. با تشکر از این، تبلیغات خود را تنها توسط مشتریان بالقوه. به عنوان مثال، در Yandex، تبلیغات متنی نمایشی، بنرهایی را نمایش می دهد که با درخواست های کاربر مطابقت دارند. شما می توانید در این مورد در مقاله مربوط به ICD در وبلاگ Semantics بخوانید.
  • شما همیشه می توانید موفقیت چنین استراتژی تبلیغاتی را دنبال کنید و در صورت عدم دستیابی به نتایج مطلوب، می توانید استراتژی تبلیغات را تغییر دهید.
  • در آینده نزدیک می توانید از موفقیت اقدامات خود مطلع شوید. نتیجه به تنظیمات صحیح تبلیغات، انتخاب سایت قرار دادن و طراحی بصری بلوک بستگی دارد.
  • همچنین همیشه می‌توانید انتشارات غیرضروری را حذف کنید و در موارد موجود تغییراتی ایجاد کنید، عناصر جدید اضافه کنید و متن را تغییر دهید.

قوانین کار با بنرها

محبوبیت بالای بنرها نشان دهنده اثربخشی استفاده از آنها است. اما همیشه این احتمال وجود دارد که بازدیدکنندگان نسبت به جلوه هایی که برای جلب توجه آنها استفاده می کنید بی تفاوت شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، توجه به نکات زیر ضروری است:

  1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  2. اهداف و مقاصد را تدوین کنید.
  3. به طراحی فکر کنید.
  4. متن پیام تبلیغاتی را به گونه ای بنویسید که علاقه و تمایل به مراجعه به منبع را برانگیزد.
  5. استفاده از این ابزار را تحلیل کنید و نتیجه بگیرید.
  6. در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید.

اگر تجزیه و تحلیل داده ها رضایت بخش نباشد:

  • موقعیت بلوک روی صفحه و طراحی آن را مطالعه کنید. این برای جلوگیری از نادیده گرفتن کاربر (آگاهانه یا ناخودآگاه - به اصطلاح کوری بنر) ضروری است.
  • با طرح رنگ بنر بازی کنید. بررسی کنید که چگونه رنگ بر درک اطلاعات تأثیر می گذارد.
  • سعی کنید تبلیغ خود را در مکانی غیرعادی در صفحه قرار دهید.
  • سایت هایی را انتخاب کنید که میزان تبلیغات کاربر را مجبور به ترک منبع نمی کند.

کجا پست کنیم و چگونه پرداخت کنیم

شما می توانید برای قرار دادن نشریه خود به دو روش پرداخت کنید:

  1. استاتیک - این زمانی است که هزینه آن بر اساس مدت اجاره فضای موجود در سایت محاسبه می شود.
  2. پویا - زمانی که پرداخت به تعداد کلیک ها بستگی دارد.

هزینه قرار دادن به عوامل مختلفی بستگی دارد: اینکه در کجا قصد دارید تبلیغات بنری خود را قرار دهید و چه کسی آن را در اینترنت می بیند.

  • سعی کنید با صاحب سایت مذاکره کنید. این به کاهش قابل توجه هزینه اجاره کمک می کند، برخلاف عرضه در بورس. همیشه امکان ارسال رایگان به صورت آنلاین وجود دارد.
  • اگر می خواهید تبلیغ شما توسط کاربران مسکو یا سن پترزبورگ دیده شود، آماده باشید که بیشتر هزینه کنید.
  • اگر یک کسب و کار رقابت بیشتری داشته باشد، تبلیغ آن همیشه گرانتر خواهد بود.
  • مکان بلندمدت را انتخاب کنید و ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

ما همیشه نمونه هایی از تبلیغات بنری را در اینترنت مشاهده می کنیم، تقریباً در هر کدام منبع اطلاعاتی. اگر به درستی به توسعه نگاه کنید و یک سایت با کیفیت را برای قرار دادن انتخاب کنید، به سرعت متوجه افزایش محبوبیت خواهید شد. همیشه نرخ کلیک انتشارات خود را تجزیه و تحلیل کنید و به تغییرات به موقع پاسخ دهید.

33.1 هزار

تبلیغات یک امر ضروری برای هر وب سایتی است. فقط هزینه ابزار تبلیغاتی بیشتر از درآمد حاصل از آن است. در آن زمان است که بسیاری از مردم شروع به هوشمند شدن می کنند تا حداقل کمی پس انداز کنند. برای چنین موارد "مختلف"، ما به شما خواهیم گفت که چگونه یک بنر بسازید.

بنر چیست؟

بنر در اینترنت به معنای تصویر تبلیغاتی مستطیلی با محتوای ایستا یا پویا (متحرک) است. یک بنر می تواند شامل متن و گرافیک باشد. بنر، به عنوان یک قاعده، مجهز به پیوندی است که پس از کلیک بر روی آن با دکمه ماوس فعال می شود.


افزایش مدرن در اثربخشی تبلیغات بنری با استفاده از هدف گذاری متنی همراه است. در عین حال، بنرهای سایت فقط کالاها و خدماتی را تبلیغ می کنند که با موضوع منبع "همخوانی دارند":
خوب است بدانید چگونه می توانید یک بنر برای یک وب سایت بسازید. اما ابتدا باید با آن مقابله کنید انواع موجودبنرها انواع زیر متمایز می شوند:
  • بنرهای ایستا - از یک تصویر ثابت تشکیل شده است. آنها تصاویر با فرمت JPEG یا PNG هستند. آنها با وزن کم مشخص می شوند که بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر نمی گذارد.
  • بنرهای متحرک - انیمیشن ایجاد شده با استفاده از GIF. شامل چندین تصویر است که با فرکانس معین جایگزین یکدیگر می شوند. وزن بنر به تعداد تصاویر استفاده شده در آن بستگی دارد.
  • Flash – در این بنر انیمیشن بر اساس فلش است. می تواند به اقدامات کاربر پاسخ دهد.

محتوای تعاملی را می توان در قالب یک بازی یا پرسشنامه همراه با صدای اضافه ارائه کرد. نقاشی های انیمیشن با استفاده از گرافیک برداری ایجاد می شوند.

بسیاری وجود دارد اندازه های مختلفبنرهای سایت اما محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • 88 در 31 پیکسل;
  • 120 در 60 پیکسل;
  • 120 در 90 پیکسل;
  • 120 در 240 پیکسل;
  • 125 در 125 پیکسل;
  • 120 در 600 پیکسل;
  • 160 در 600 پیکسل;
  • 180 در 150 پیکسل;
  • 234 در 60 پیکسل;
  • 240 در 400 پیکسل;
  • 250 در 250 پیکسل;
  • 300 در 600 پیکسل;
  • 300 در 250 پیکسل;
  • 336 در 280 پیکسل;
  • 150 در 150 پیکسل;
  • 468 در 60 پیکسل;
  • 728 در 90 پیکسل.

نشانه های یک بنر تبلیغاتی موثر

اثربخشی یک بنر تبلیغاتی قرار داده شده در یک وب سایت تنها به محبوبیت سایت بستگی ندارد. اثربخشی آن تا حد زیادی به سطح اجرای خود تبلیغات بستگی دارد. یک بنر با کیفیت باید چندین معیار اساسی را داشته باشد:

  • توجه کاربر را به خود جلب کنید - اما این بدان معنا نیست که بنر باید خیلی روشن و چشمک زن باشد. چنین تبلیغاتی باعث تحریک بازدید کننده می شود نه توجه. محتوای بنر باید بدون مزاحمت به کاربر در مورد حضور آن اشاره کند. بنابراین، هنگام انتخاب یک تصویر و متن برای آن، همیشه باید عامل روانی را در نظر گرفت.
  • برانگیختن علاقه - بنرهای وب سایت باید علاقه کاربر را به موضوع تبلیغات برانگیزد. یک محصول یا خدمات باید نه تنها با سلیقه، بلکه به شکلی اصلی ارائه شود. استفاده از شوخ طبعی و شوخ طبعی تشویق می شود:
  • انگیزه کلیک بر روی لینک بنر - به دلیل تأثیر برخی رمز و راز و کم بیانی به دست می آید،
    در محتوای بنر تعبیه شده است.
  • انگیزه سفارش یک سرویس یا خرید در درجه اول به محتوای بنر تبلیغاتی بستگی دارد. باید بیش از همه نشان دهد بهترین طرف هاموضوع تبلیغات یا سودی که کاربر می تواند از کسب آن دریافت کند.
  • اگر هدف از بنر افزایش آگاهی از برند و ارتقای تصویر آن باشد، محتوای تبلیغاتی باید حس اعتماد را در مصرف کننده القا کند. اما باعث ایجاد تداعی منفی نشوید.

قوانینی که قبل از قرار دادن بنر در سایت باید رعایت شود:

  • هرچه بنر بزرگتر باشد، احتمال کلیک کاربر روی آن بیشتر می شود. موثرترین اندازه 240 در 400 پیکسل است.
  • تبلیغات بنری که در بالا (در هدر) قرار می گیرد بیشترین تأثیر را دارد. همچنین می توان آن را در کنار یا پایین صفحه قرار داد، اما کارایی در اینجا تا حدودی کمتر است.
  • بنرهای متحرک می توانند به سرعت توجه کاربر را به خود جلب کنند - چشم انسان به طور مستقیم به حرکت واکنش نشان می دهد.

ساخت و نصب بنر تبلیغاتی

قبل از درج بنر در سایت خود، باید در مورد محل قرارگیری آن تصمیم بگیرید. در این مورد، باید اندازه بنر و فضای خالی موجود در صفحات را در نظر بگیرید. با تصمیم گیری در مورد مکان بلوک تبلیغاتی، می توانید کد بنر را در صفحه html وارد کنید.

کد اکثر بنرها از این الگو پیروی می کند:

  • a href="/link to the advertiser's website" - آدرس منبعی که کلیک بر روی بنر کاربر را به آن سوق می دهد.
  • title=”title” – متنی که در راهنمای ابزار هنگام نگه داشتن ماوس روی قسمت بنر نمایش داده می شود.
  • target=”_blank” – قوانینی را برای نمایش وب سایت تبلیغ کننده پس از کلیک بر روی لینک بنر تعیین می کند (“_blank” - در یک پنجره جدید باز می شود).
  • rel=”nofollow” – از پردازش این لینک توسط موتورهای جستجو جلوگیری می کند.
  • img src=”https://www.site/wp-content/uploads/path to image” – مسیر تصویر نمایش داده شده در بنر را تعیین می کند.
  • alt=”متن جایگزین” – متنی که در صورت لود نشدن تصویر آن در بنر نمایش داده می شود.

اما لازم نیست خودتان بنر را طراحی کنید. برای این کار می توانید از ژنراتورهای آنلاین مخصوص استفاده کنید. برای ایجاد کد بنر در چنین سرویسی، باید چندین فیلد را پر کنید و روی دکمه کلیک کنید:


یا می توانید ساخت یک بنر را در یک استودیو حرفه ای سفارش دهید. بعد قیمتش بیشتر میشه... اینم قیمت های تقریبی:
  • توسعه یک بنر GIF معمولی – از 25 دلار؛
  • ایجاد بنر مبتنی بر فلش - 70-150 دلار.
  • تغییر اندازه - تقریباً 50٪ از قیمت اصلی آن.

اما اگر کمی زیرک باشید، می توانید خودتان یک بنر ساده بسازید. این معجزه ای است که پس از ده دقیقه دستکاری کد html و تصویر در کورلدراو ظاهر می شود:


کد بنر:

اگر کمی بیشتر با کد بازی کنید و چند کنترل کننده رویداد اضافه کنید، در نهایت یک بنر با یک تصویر در حال تغییر خواهید داشت. وقتی مکان نما را روی آن نگه دارید، تصویر موجود در بنر تغییر می کند.

این چیزی است که اتفاق افتاد:


کد مثال:

ساخت بنرهای متحرک و ویدئویی

بیایید نمونه ای از نحوه ساخت یک بنر متحرک با استفاده از برنامه Ulead GIF Animator را بررسی کنیم.

ما کتاب جدیدی منتشر کرده‌ایم، بازاریابی محتوای رسانه‌های اجتماعی: چگونه به درون سر دنبال‌کنندگان خود وارد شوید و آنها را عاشق برند خود کنید.

یک بنر می تواند به شکل تصویر، متن، ویدئو یا حتی یک عنصر تعاملی باشد.

بیشتر از همه، بنر اینترنتی مشابه است بلوک تبلیغاتیدر مطبوعات چاپی عملکردهای مشابهی را انجام می دهد و همچنین در کنار محتوای اصلی قرار دارد. تفاوت ها و مزیت های اصلی بنرهای اینترنتی نسبت به تبلیغات روزنامه ها، عملکرد بسیار زیاد و تبدیل بیشتر بنرهای قبلی است. در زیر در مورد آنچه چنین اثربخشی می دهد صحبت خواهیم کرد.

انواع بنرها، اندازه ها، محل قرارگیری آنها

بسته به اهدافی که دنبال می شود، بنرهای اینترنتی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • فروش. آنها زمانی استفاده می شوند که شما نیاز دارید کاربر را مجبور به انجام یک اقدام خاص و هدفمند کنید: خرید محصول، برقراری تماس تلفنی، مشترک شدن، استفاده از یک سرویس.
  • تصویر. از آنها برای شناسایی بیشتر برند یا افزایش وفاداری - نگرش خوب بازدیدکنندگان نسبت به آن استفاده می شود.

چنین بنرهایی همیشه به هدف برخورد می کنند، بنابراین ما با استفاده از مثال آنها الزامات را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

الزامات Yandex:

  • بنر باید با فرمت JPEG، PNG، GIF، HTML5، FLV یا SWF باشد. لطفاً توجه داشته باشید که دو فرمت اخیر در همه موارد پشتیبانی نمی شوند.
  • متن جایگزین متنی که قبل از بارگیری بنر ظاهر می شود نباید بیش از 100 کاراکتر باشد.
  • حداکثر طول پیوند نباید از 1024 کاراکتر تجاوز کند. آدرس صفحه ای که پیوند به آن منتهی می شود باید با رمزگذاری UTF-8 نوشته شود.
  • سایت نباید به یک منبع شخص ثالث هدایت شود (تغییر مسیر داخلی قابل قبول است).
  • بنر باید دارای قاب باشد که از پس زمینه متمایز باشد. بر دستگاه های تلفن همراهاندازه فریم باید 1 پیکسل باشد.
  • بنرهای چشمک زن یا بنرهایی با حرکت ناگهانی عناصر مجاز نیستند.

الزامات گوگل تا حدودی ساده تر است:

  • بنر باید با فرمت GIF یا SWF باشد و بیش از 50 کیلوبایت وزن نداشته باشد.
  • فیلمنامه انیمیشن نباید بیش از 30 ثانیه طول بکشد.
  • حلقه زدن انیمیشن ها مجاز نیست.
  • بنرهای فلش باید از clickTAG (پارامتر ردیابی کلیک) پشتیبانی کنند.
  • نرخ فریم در فرمت GIF نباید از 5 در ثانیه تجاوز کند.
  • بنرهای فلش نباید نرخ فریم بالاتر از 20 در ثانیه داشته باشند.

توجه داشته باشید!

هم در مورد گوگل و هم در مورد یاندکس، تصویر باید کیفیت بالایی داشته باشد و اطلاعات مرتبط باشد. همچنین نمی توانید از مطالب مستهجن به هر شکلی (تصویر، ویدئو، متن و غیره) استفاده کنید. در مورد داروها و مکمل های غذایی، اضافه کردن گواهینامه محصول ضروری است.

چه چیزی اثربخشی یک بنر را تعیین می کند و چگونه آن را ارزیابی کنیم

یک بنر تنها به همان اندازه موثر است که بتواند کاربران جدید را جذب کند.

نزدیکترین راه به یک روش عینی برای ارزیابی اثربخشی یک بنر، محاسبه آن است (نرخ کلیک).

CTR نسبت تعداد کلیک ها به تعداد نمایش ها است. به زبان ساده، نرخ کلیک.

CTR = (تعداد کلیک / تعداد نمایش) * 100٪

در اینجا یک مثال آورده شده است: اگر بنر شما 10 بار نشان داده شود و پیوند 4 بار کلیک شده باشد، فرمول به این صورت خواهد بود:
CTR = (4/10) * 100%

معادله را حل می کنیم و نرخ کلیک را بدست می آوریم. در مورد ما برابر با 40٪ است.

جهت اطلاع شما

در عمل، چنین وضعیتی غیرممکن است. CTR در بخش روسی اینترنت از 0.01 تا 2٪ حداکثر متغیر است.

چرا هدف پارامتر CTR است؟

گاهی اوقات آن ADSpot تبلیغاتی را تشکیل می دهد و به سادگی گیف های "Clickbait" نرخ کلیک بالایی دارند. چنین راه حل هایی زمانی به خوبی جواب می دهند که یک بار نیاز به جذب کاربر داشته باشید.

بنر ایده آل باید در آستانه نفوذ تعادل داشته باشد و بازدید کننده بالقوه را جذب کند اما آزار ندهد.